Redu Bounce Rate-ul folosind target blank

December 4, 2008 | In: Chestii, Nimicuri, WWW

» Durata de citire: 2 – 2 minute

Bounce Rate Bounce rate-ul e un subiect din ce in ce mai discutat printre cei mai avansati din domeniu, multi aduc acest argument pentru a vinde site-uri sau pentru a estima valoarea unui site si sansa de conversie.

Trebuie sa recunosc ca abia de cateva zile incep sa fiu interesat de Bounce rate dar nu pentru a ma stresa zilnic, ci pentru a observa si imbunatati site-urile la care lucrez.

Candva se zicea ca daca pui target=”_blank” pierzi Page Rank si vizitatori, multa vreme se considera ca target=”_blank” ar trebui folosit cat mai rar.

Acum se pune problema Bounce rate-ului si mai ales ca vizitatorii nu stau mult pe site, dimpotriva ies prin propriile link-uri catre alte site-uri. Bun, pentru unii asta ar insemna sa nu mai puna link-uri catre alte site-uri, ceea ce ar scadea din relevanta continutului avut.

Mai simplu e sa pui target=”_blank” sau rel=”external” (ca parte dintr-un javascript pentru a executa o actiune) catre link-urile externe – cele care fac ca un utilizator sa iasa de pe site. Ambele transmit Page Rank, daca sint lasate libere.

Blogurile au pluginuri speciale pentru asa ceva, eu folosesc WordPress Blog SEO Plugin Opening Post & Comment (External) Links In New Window/Tab astfel incat tot ce e link extern sa se deschida intr-o noua pagina, astfel incat voi sa nu iesiti de pe blog.

Nu e nimic senzational in ceea ce am scris, doar ca uneori detaliile asta pot rezolva “problemele” date de Bounce Rate-ul unui site. Macar o parte din ele.

Bine, pentru Bounce rate mai sint si alte lucruri de facut, dar momentan asta e cel mai usor de facut.

Bine ai revenit! Sint sigur ca ti-a placut articolul, te-as ruga sa il dai si altora sa il citeasca! Mersi.



19 Responses to Redu Bounce Rate-ul folosind target blank

Avatar

vlad gidea

December 4th, 2008 at 7:21 am

Pai e chiar logic. Doar nu vrei ca lumea sa paraseasca site-ul la fiecare link pe care il postezi sau il afisezi.

Nu cred (nu stiam) ca poate dauna “_blank”

Avatar

Dragos Nicu

December 4th, 2008 at 7:30 am

Ai perfecta dreptate, asa se poate rezolva un factor care participa la Bounce Rate si este foarte usor de facut, nu-ti trebuie cunostinte avansate sau nu stiu cat timp.. se rezolva imediat, daca ti cu adevarat la proiectul tau.

Avatar

Krumel

December 4th, 2008 at 7:35 am

Da, multi nu tin cont de aspectul asta, in schimb au auzit de Bounce Rate.

Avatar

Mihai

December 4th, 2008 at 8:45 am

Din ce stiam nu dauneaza target=”_blank” doar ca nu mai e un atribut valid pt html 4.01 sau xhtml 1.0

Avatar

add

December 4th, 2008 at 9:52 am

bai, nu cred ca-i chiar asa, aia care ies pe linkurile externe nu cred ca se numara in bounce rate. Problema sunt cei care dau back sau inchid pagina, si la aia n-ai ce sa le faci decat content de calitate si fara sa apari cu prostii pe google.

plus ca ar trebui sa lasi utilizatorul sa hotarasca cum vrea sa deschida un link. Ā 

Avatar

Florin

December 4th, 2008 at 5:55 pm

Sau daca ti-a intrat in reflex, open in new tab – atunci e rezolvata problema chit ca are _blank chit ca nu are.

Avatar

Un roman in Canada

December 4th, 2008 at 10:47 pm

Eu folosesc target blank la toate linkurile pe care le am pe site. Mi se pare cea mai buna solutie sa nu iti piarda linkul, cei care iti navigheaza pe site. Adica ei dau click si nu le deschide noul link in aceeasi fereastra cu site-ul meu ci intr-o fereastra/tab diferita/diferit.
Referitor la efectul asta de Bounce rate nu prea ii vad logica.

Avatar

Krumel

December 5th, 2008 at 1:40 am

add, ce sa decida?

Ideea e ca daca nu ai link extern, n-ai probleme, dar daca ai si nu pui blank, ei ies.

Am facut teste pe voi pe blogul asta, inainte nu aveam si vedeam cum oamenii ieseau de pe site, chiar daca sa zicem altii se intorceau.

Cu blank, el nu mai iese si se poate axa pe ambele resurse, blogul si materialul catre care fac trimite.

Cred ca e logic.

Avatar

adleras

December 5th, 2008 at 5:14 am

eu m-am obisnuit sa accesez linkurile cu mouse3 ..ca sa mi le deschida automat intr-o alta fereastra.

Avatar

Krumel

December 5th, 2008 at 9:57 am

Da, in principal vorbim de vizitatori si de ce fac ei. :)

Avatar

Alexandru Petras

December 6th, 2008 at 10:01 am

Deci e cel mai bine cu _blank … nu? eu nu sunt expert in Seo dar sunt si eu curios cum pot optimiza oleaca blogul. Eu am pus _blank mai mult din perspectiva utilizatorului … nu imi place sa fiu scos de un link de pe blogul pe care il citesc. prefer sa se deschida o fereastra noua. :)

Avatar

Krumel

December 6th, 2008 at 10:05 am

Pai am dat si pluginul pe care il folosesc. :)
Doar link-urile externe or sa aiba blank. Asa si trebuie.

Avatar

Alexandru Petras

December 6th, 2008 at 10:07 am

am inteles asta … asa o sa si fac … acum instalam si pluginul :)

Avatar

Predrag Jivici

December 17th, 2008 at 11:46 pm

Bounce rate-ul se refera la vizitatorii care parasesc site-ul prin pagina pe care au intrat, fara sa mai viziteze si alte pagini. Nu e vorba ca “nu stau mult pe site”, stau doar o pagina, iar target=_blank nu are nici o legatura cu bouce rate.

Poti sa ai linkuri, poti sa ai linkuri cu target=_blank, poti nu ai nici un link pe landing page, vizitatorul inchide fereastra/tab-ul (de cele mai multe ori asta se intampla) pentru ca nu a gasit continut relevant.

Avatar

Krumel

December 18th, 2008 at 2:48 am

It essentially represents the average percentage of initial visitors to a site who “bounce” away to a different site, rather than continue on to other pages within the same site.

Astia de la Wikipedia vorbesc prostii.

Daca ma gandesc bine, ce spui tu nu are logica:

Bounce rate-ul se refera la vizitatorii care parasesc site-ul prin pagina pe care au intrat, fara sa mai viziteze si alte pagini.

Pai vizitatorii parasesc site-ul prin link-urile externe, fara target=_blank . Right?

Pe cand, daca pui target=_blank, vizitatorii stau pe site, pentru ca link-urile externe se deschid intr-o noua pagina.

vizitatorul inchide fereastra/tab-ul (de cele mai multe ori asta se intampla) pentru ca nu a gasit continut relevant.

Asta e deja alta mancare de peste.

Esti sigur ca ai inteles despre ce vorbeam? Sau cunostintele sint limitate? No offence, dar ca prestator SEO ar fi trebuit sa stii asta. :-?

Avatar

Predrag Jivici

December 19th, 2008 at 1:32 pm

Nu inteleg de ce esti sarcastic, dar la urma urmei esti pe “teren propriu”, faci cum consideri, evident.

Bounce Rate: Bounce rate is the percentage of single-page visits (i.e. visits in which the person left your site from the entrance page). “ – zic cei de la AdWords.

p.s. eu nu am atacat pe nimeni prin comentariul meu, doar mi-a spus parerea. keep up the good work!

Avatar

Krumel

December 19th, 2008 at 1:44 pm

Imi retrag sarcasmul si imi cer scuze. :”>
Nu m-am simtit atacat, doar ca personal am pretentii de la din SEO, chiar daca unii cred ca in .ro nu se face SEO cum trebuie.

Citatul tau e bun, dar e valabil pentru Adwords.
define:Bounce Rate – cateva definitii.

Ps: daca nu as fi pus target=_blank pe link-ul ala, ai fi iesit de pe site, asa ai accesat o noua resursa intr-o pagina noua. :P

Avatar

crash

January 21st, 2009 at 1:02 am

si eu m-am lovit si inca ma lovesc de chestia asta cu bounce rate-ul. multi au impresia ca stiu cu ce se mananca, dar de fapt fiecare a inteles cam ce-a putut.

krumel, ce-ai zis tu aici e corect, adica pui target=” _blank” pt link-urile externe, evident vizitatorul ramane in continuareĀ  la tine pe site si creste posibilitatea ca el sa dea click si pe alte link-uri interne, adica sa viziteze mai mult de o singura pagina din cadrul site-ului.

pt a scadea efectiv bounce rate-ul, ar trebui sa gasesti diverse metode prin care sa convingi cititorul, sa dea click si pe alte link-uri interne din site/blog, corect? adica, dupa parerea mea, ar trebui sa folosesti link-uri interne cat mai multe si fara target=”_blank” pe ele.

de exemplu, atunci cand postezi un articol pe blog, daca faci referire la un alt articol din cadrul blogului nu folosesti target=”_blank”, iar daca faci referire la un articol de pe alt site sa-l folosesti.

am i right?

Avatar

Krumel

January 21st, 2009 at 5:44 am

“Elementar, draga crush”, ca sa folosesc o replica cunoscuta. :)

Raspunde