Preturi servicii SEO

November 24, 2008 | In: .Ro, Chestii, Nimicuri, Seo, WWW

» Durata de citire: 2 – 4 minute

Pai cat costa un serviciu SEO? Ce preturi are un SEO? Serviciile SEO sint platite bine? Ce justifica un pret SEO?

Asta ar fi doar cateva intrebari pe care un client le are in minte in momentul in care intentioneaza sa angajeze o persoana sau o firma sa presteze niste servicii SEO. Asta in cazul in care clientul stie ce vrea, nu doar pretul SEO, ci si munca depusa.

Evident ca si in cazul secretelor SEO si pentru preturi SEO exista …cunoscatori.

Preturile si le face fiecare dupa cum il taie capul, doar ca pe unii ii taie capul cam aiurea. In imaginea de mai jos ar trebui sa vedeti in principal rezultatele scontate si abia apoi pretul SEO aferent.

Preturi SEO

10 euro – situl va fi gasit in google dupa adresa url

Ce vorbesti? 10 euro pentru un nimic?

Nici nu e de mirare ca pe piata romaneasca SEO e considerat ca un nimic, iar preturile SEO par de pe alta planeta.

“Scump domle, scump!”

Pai da, ca SEO e magie (fara apropouri la White, Grey sau Black Hat) …dai omului trei lei si el te face afacerist. Ajungi pe primul loc la Google si vinzi de rupi. Dar ca plata, e moca.

Nu stiu daca e de ras sau de plans, mai sint si altii cu astfel de oferte de preturi SEO la vedere, dar totusi nu cred ca firmele sau persoanele care scot in evidenta preturi (si nu experienta sau rezultatele) sint firme care pot da randament.

Pret SEO per ora

Alti specialisti SEO cer preturi pe ora, uneori o metoda buna de a face niste bani, cerand bani ce nu sint justificati sau pretul e exagerat. Evident isi fac un defavor lor.

Ah, nu mai zic de abundenta de cuvinte cheie gen “specialist seo” sau “expert seo”, cuvinte care dau bine de fiecare data. E foarte simplu sa repeti intr-un text “specialist seo” sau “expert seo” si sa faci rost de clienti de pe urma textelor, dar problema apare un momentul rezultatelor, care evident nu pot fi photoshop-ate, nu chiar toate.

Ca si in cazul altor posturi facute de mine si asta e un post care incearca sa ofere o alternativa la “smecheriile” pe care unii din bransa le fac frecvent. In nici un caz nu atac firme sau persoane, tinta principala e atitudinea.

Preturile SEO se fac in functie de site-ul optimizat, concurenta si cuvinte cheie, nu exista preturi standard ….in general ele sint doar pentru a “momi” clientii.

Bine ai revenit! Sint sigur ca ti-a placut articolul, te-as ruga sa il dai si altora sa il citeasca! Mersi.



25 Responses to Preturi servicii SEO

Avatar

zoso

November 24th, 2008 at 5:00 am

ce nu ai inteles tu din toata chestia asta este ca omul spune clar ce si cat. pune o limitare unei chestii greu limitabila. da, pentru 2000 va pictez un tablou renascentist abstract. nu conteaza ca o sa iasa o ciorba, omul vinde morcovii si galustile la pretul x.

Avatar

Krumel

November 24th, 2008 at 5:04 am

Zoso, te rog sa ma scutesti de prezenta.

Cauta alte zone de distractii.

Avatar

Eugen

November 24th, 2008 at 5:29 am

Eu, personal nu mă mai mir … având în vedere că sunt firme construite peste noapte în regim de franciză care oferă servicii complete începând cu crearea de situri web, până la servicii de publicitate online sau offline.

În final, va conta doar reputaţia în rândul clienţilor şi toţi aceşti furnizori de “servicii de calitate” vor dispărea.

Avatar

Krumel

November 24th, 2008 at 5:33 am

Da, zici bine, dar vor exista clienti nemulumiti care vor transmite mai departe mesajul ca SEO e o vrajeala.

Si nu e absurd ce zic, vedeti posturi pe softpedia in care unii traiesc cu impresia ca a face SEO inseamna a fura.

Avatar

Eugen

November 24th, 2008 at 5:50 am

Corect, dar clienţii şi furnizorii de servicii sunt factori externi ce nu pot fi controlaţi. Până la urmă e alegerea clientului cu cine doreşte el să colaboreze, indiferent de tipul de serviciu.

Avatar

Krumel

November 24th, 2008 at 5:52 am

Da, factori externi care care au o influenta ..interna.

E vorba de reputatia care poate fi afectata sau nu. :)

Avatar

Florin

November 24th, 2008 at 8:37 am

Primul tabel chiar mi se pare exagerat – stim cu totii ca nu toate site-urile/domeniile sunt egale.

Dar al doilea, cu 75$/ora, chiar daca este exagerat, este ceva mai realist. Persoana respectiva poate sa depuna 10, 100 sau 1000 de ore, chestia e sa merite pentru client pretul efortului depus.

Personal, eu estimez pretul (pe ora) pentru un proiect astfel: {(cat vreau sa imi ramana) + tva + impozit} x numarul de ore estimativ.

Tu cum faci preturile?

Avatar

Mircea I

November 24th, 2008 at 8:42 am

Poate furnizorii de “servicii” sunt factori externi de “necontrolat” dar clientii pot fi educati, indrumati si astfel controlati, din punctul de vedere al palmei peste ceafa cand vine vorba de scam. Poate ca e nevoie de mai mult suport pe partea asta, pentru ca acesti script-kids si “indieni” sa fie ignorati.

Sper ca seo in RO sa nu ajunga sa fie vazut ca “afacerile” cu masinile de cusut. (banuiesc ca toti stiu de procedeu), dar asta ramane tot pe seama celor care intradevar, ii intereseaza. pacat !

Avatar

Tudi

December 2nd, 2008 at 5:21 am

Iara ne nimerim sa facem posturi relativ similare la distante relativ scurte :D
“Preturile SEO se fac in functie de site-ul optimizat, concurenta si cuvinte cheie, nu exista preturi standard ….in general ele sint doar pentru a “momi” clientii.”
De acord cu fraza asta, si as mai adauga ceva: preturile si estimarile se fac DUPA ce faci o analiza completa a siteurilor. Unii prefera sa faca analiza (auditul) pe gratis sau sa o includa in pretul ulterior. Eu de exemplu prefer sa taxez o suma pentru audit. Nu de alta, dar daca eu ii arat in el toate problemele si ii dau pe tava toate solutiile gratis, ce il opreste pe client sa mearga apoi si sa faca el schimbarile sau sa lucreze cu alta firma?
Un lucru care ar trebui sa il intelegem si noi si Zoso si clientii e ca SEO-ul e in mare parte un domeniu de consultanta, cum e consultanta unui avocat sau medic, consultanta in care se plateste know-how-ul si experienta, nu un set de “deliverables” calculabile matematic. Sigur, poti calcula un anumit numar de linkuri aduse pe luna (si aici e oarecum irelevant, pentru ca poti aduce 1,000 de linkuri de rahat care sa nu conteze cat 100 de linkuri de calitate), result tracking sau corectarea infrastructurii. Insa singure, astea nu garanteaza niciodata pozitii mai bune sau conversii.

Avatar

Krumel

December 2nd, 2008 at 5:59 am

Preturile SEO nu se afiseaza, sint momeli. Am practicat, spre rusinea mea si a altei persoane o astfel de tactica, am renuntat la ea. Da multe batai de cap si nici nu e etica.

Screw Zoso.

Avatar

Marius

December 4th, 2008 at 11:46 am

Eu zic ca important este si ce venituri faci pe luna.
Daca tu vrei si ai un income de 4000 de euro pe luna, sa zicem ca aceasta este limita ta de supravietuire (exagerata desigur) nu poti lucra sub 1000 de euro pe saptamana….deci iti stabililesti pretul/proiect in functie de ce oferte ai si ce timp acopera acestea.

Sunt 100% de acord cu tot ce ai scris Gabriel, mai ales ultima parte.

Eu raman la parerea ca rezultatele unei campanii de optimizare se vad dupa al 2-lea Pr update, adica ~ 6 luni.
La un moment dat am scris si eu ceva despre Acordurile de optimizare web pe blog, in principal axandu-ma pe “salariul” seo developerului si “prima de obiectiv” stabilita prin contract…poate e o idee prea visatoare, dar merge daca lucrezi cu oameni de incredere.

Avatar

Marius

December 4th, 2008 at 11:48 am

Tudi : Eu de exemplu prefer sa taxez o suma pentru audit. Nu de alta, dar daca eu ii arat in el toate problemele si ii dau pe tava toate solutiile gratis, ce il opreste pe client sa mearga apoi si sa faca el schimbarile sau sa lucreze cu alta firma?

———————-End Quote

De acord si cu tine.

Avatar

evomediasoft.com

December 11th, 2008 at 3:14 am

citesc si eu cu intarziere acest articol si vreau sa adaug si opinia mea:

1. pretul e o chestie ce depinde de foarte multi factori, unul destul de putin important fiind de fapt munca in sine;
practic depinde de intersectia cerere-oferta (stim probabil majoritatea cum un student anul 2 poate sa primeasca un salariu de 6-700e fara pic de experienta si fara sa fie in stare sa lege 3 linii coerente de php, dar cu avantajul ca nu exista altcineva care sa ii ia locul);
in seo pretul ar trebui sa depinda si de factori ca: materialul diponibil (siteul adica – una e sa modifici printr-un site indescifrabil si alta e sa ai cat de cat o organizare coerenta), concurenta (e simplu sa fii cel mai tare din parcarea goala), targetul propus (una e sa vrei locul 1 si alta e sa vrei prima pagina – stiu, locul 1 nu se garanteaza.. dar se poate tinti), renume, etc + alti factori generali: cost de oportunitate (n-o sa fac seo ca sa castig 5 lei daca pot spala geamuri pentru 10 lei), materie prima (de la linkuri / directoare /articole / etc.. pana la amortizare echipamente si utilitati curente);

2. despre afisarea preturilor.. nu pot sa apreciez daca e moral sau nu.. dar daca o faci.. iti asumi un risc destul de mare (nu mai poti spune.. de fapt nu costa 2 lei.. ci 4 lei pentru ca siteul asta are o concurenta foarte mare sau alte vrajeli; clientul ma pleca daca nu il faci pt 2 lei si poate sa impiedice si venirea altor clienti);

3. mi se pare ciudat sa faci preturile in functie de cat vrei sa castigi pe luna;
daca as vrea sa castig 1.000.000e pe zi din seo.. si as practica tarife in consecinta.. as vinde ceva? probabil ca nu;
inteleg sa cer 1.000.000 pe zi daca am macar un client dispus sa dea atat.. dar daca eu am o singura cerere cu 200e pe zi.. ce fac? o accept sau nu?
pai.. e simplu.. daca am alternativa (o oferta mai buna din alt domeniu, niste bani multi de la bunicu’ prin banci, diponibilitate de a-mi reduce nivelul de “lifestyle”) poate refuz, altfel.. ar trebui sa o accept (in principiu de asta m-am apucat de seo.. sa fac seo, nu?)

4. chestia cu auditul ar trebui sa fie o chestie general valabila pentru cam orice tip de proiect de marime cel putin medie (fara legatura exclusiva cu seo)

5. foarte putin vad (cel putin pe .ro) integrarea seo intr-un pache tmai mare de servicii (si nu ma refer la webdesign);
scopul pentru care un client vrea seo la un site nu e de obicei ca sa aduca vizitatori si atat; scopul e sa converteasca.. si asta e aproape imposibil de facut fara alte ajustari ce tin macar de ergonomie daca nu si de branding si alte elemente de marketing / management;
e ca si cum as avea un trabant si i-as pune motor de ferrari.. fara sa ii schimb cateva elemente pe la transmisie, caroserie, etc.. o sa generez un mare crash;
mi-ar placea sa vad mai des cum un site e pregatit in paralel cu seo si de primirea noului val de vizitatori;

cam atat pe tema asta (deja cred ca am un comentariu mai lung decat articolul :) )

numai bine,

Avatar

Krumel

December 11th, 2008 at 4:52 am

Mersi de comentariu, evomediasoft.com
O gandire si atitudine potrivita pentru .ro
Felicitari si spor. :)

Avatar

Kidu

March 27th, 2009 at 10:55 pm

mai e de actualitate posibilitatea sa fie platita “atingerea” top 5, 3, sau prima pozitie? Personal as platii servicii seo astfel:
-avans
-atingere obiectiv secundar ( top 3,5 , prima pagina etc)
-locul 1, 2 ( depinde de target si cost )
-plata lunara de intretinere a pozitiei obtinute.
Gadesc corect?

Avatar

Tudi

March 28th, 2009 at 1:02 am

Kidu, cand a fost de actualitate? E doar o tehnica jegoasa de a tepui un client, doi. Cum sa garantezi ceva asupra caruia nu ai control si cum sa garantezi un loc 1, cand poate si concurentii direct au alte “firme” care le garanteaza acelasi loc 1?
Poti  garanta, cum spui in planul tau, un anumit target (sa zicem prima pagina, locurile 1-5), dar estimarile astea nu le dai ca garantii inainte sa stii care e site-ul cu care lucrezi, nisa pe care lucrezi si competitia cu care te bati. E aberant sa promiti ca garantezi locul 1 pe orice keyword…ce faci cand vine unul si iti cere sa ii aduci locul 1 pt “sex”? Ah sau garantarea locului 1 e doar pentru cuvinte cheie de genul “sex cu blonda pe yachtul rosu din portul Tortuga in Oceanul Atlantic”?
In general, din ce mi-am dat seama si dupa cum am inteles ca lucreaza companiile mari de SEO, se porneste cu o discutie preliminara in care partile inteleg ce vor una de la cealalta. Apoi se trece la un audit (audit care poate avea un pret fix, desi nu e tot una sa faci un audit la un site static cu 10 pagini sau sa faci la un portal cu zeci de mii de pagini si probleme) si de-abia apoi vin estimarile pentru executie.

Avatar

Kidu

March 28th, 2009 at 1:10 am

nu am fost clar inseamna. am un site si un cuvant cheie. Sa ziceam ca sunt in google pe pagina 30. Vreau sa fiu in top 3. Eu platesc astfel:
-avans pentru deranj
-plata pentru ajungere pe prima pagina
-plata pentru ajungere in top 5
-plata pentru ajungere in top 3
-plata SAU bonus daca reusesti mai bine de atat, adica 2 sau 1.
-platesc lunar pentru mentinerea in top 3 sau 5 a cuvantului respectiv.

Nu discutam de “aglomerari” gen hi5, id, sex, etc. Vorbim despre cuvinte cheie intr o limita a normalitatii. Sau spune mi tu cum imi ofertezi, pentru ca, daca tu imi spui “te costa x euro si iti garantez prima pagina”, poate nu este interesant pentru mine.
Sau uite, exemple mai bune. Am cuvinte cheie pe locul 2 si 5. Cat ma costa sa le vad pe 1? Intelege ca cei care doar finanteaza sau construiesc o afacere online, fara cunostinte solide de seo nu pot gandi ca tine sau Krumel. DAR! Dar sunt gata sa plateasca pentru rezultatele de care au nevoie.

Avatar

Krumel

March 28th, 2009 at 8:40 am

Eu folosesc doar “imbunatatiri de situatie” si eventual un bonus pentru locul 1. Evident atac locul 1, dar asta nu e trecut in contract.

Nu garantez niciodata nimic, pentru ca locurile de top la cautari nu pot fi garantate.

Si problema e ca defapt clientii fix asta cauta, garantii.

Avatar

toto

March 28th, 2009 at 11:47 am

Evident ca nu poti garanta nimic. Si faptul ca unii prestatori de astfel de servicii garanteaza ceva, orice, ar trebui sa fie cel mai bun semnal de alarma pentru acel client, si sa fuga cat mai departe de ei.

Avatar

Andrei

April 27th, 2011 at 1:51 pm

Am vazut si eu o gramada de firme seo care isi publica preturile pe internet, am vazut chiar ceva de genu : “la noi toate cuvintele au un pret fix de 300 de euro” . Ok ok vreau si eu sa imi promovezi cuvantul “auto” si iti dau 300 de euro.
Acum sa nu le tinem atat apararea la clienti. Ma suna 1 intr-o zi ca vrea sa fie pe prima pagina dupa 1 anumit cuvant cheie. Ma uitl a concurenta a doua zi il sun si ii zic, 200 de Euro/luna timp de 4 luni minim. Pac super incantat , ma intalnesc cu el si zice ca e prea mult ca el a inteles 200 de euro cu totul, si pana la urma alege sa faca adwords tot cu noi pe 150/luna timp de 6 luni????????????
Crede-ma am fost prea obosit sa ii mai explic ce tampenie face si am lasat-o asa.
Ca o chestie generala privind SEO, cred ca ar trebui facut un “audit” al concurentei, alese cuvintele cheie care l-ar ajuta pe client ( nu cuvinte gen : Automatizari Porti Iasi – care are probabil 10 cautari pe luna) , ii explicam clientului schimbarile care trebuie sa le facem la site ( si daca accepta) , rapoarte 1 data la doua saptamani, si alea nu la telefon gen : “ti-am inscris site-ul pe 10 directoare, acum asteptam sa le accepte” etc.
Din pacate Romania nu este pregatita pentru SEO, nici cei care OFERA, insa nici cei CARE VOR

Avatar

scoopo

April 29th, 2011 at 9:20 pm

La noi in romania sunt 2 categorii de firme seo
1-Cei care cred ca stiu seo (70 la suta din ei)
2 Si cei care stiu seo
Sa zicem ca stiu foarte bine seo dam un search pe google si nimik situl lor are adwords facut,dam pe pagina 2 nimik ajugem pe 3 e prezent acolo deci ..in concluzie daca intradevar stia seo era pe prima pagina maxim pe 2 la macar un cuvant cheie
Ceri o oferta de pret iti insira 10 argumente dintre care doar 2 conteaza pretul si daca se poate ajunge unde cere clientu
Dar.. daca el nu e instare sa ajunga macar pe pe pagina 2 cum sa ajunga la cuvinte cheie puternice care au inclus si cuvantul cheie in url.Dar in contract scrie ca nu se da bani inapoi deci.. concluzia o trageti voi.Si sunt multe firme la noi care cred ca stiu seo si sunt siguri pe ei ca ei stiu (avand discutia cu 1 care se credea expert si mia zis ca inscrierea in directoare e baza :) cea ce este gresit e doar 1 pas din multi alti
Deci ce a scris flacau de andrei are mare dreptate
Andrei roagal pe ala cu 300 de euro sa ma aduca si pe mine la mp3 cai dau 3000 nu 300

Avatar

MadMike

April 30th, 2011 at 7:48 pm

90% din clientii SEO, ajung sa cumpere link-uri la bulk si continut la suta de articole. Astfel, ei cumpara sa zic 1000 de link-uri de ultima speta cu 10$ si 100 de articole duplicate cu inca 20$ sa zic astfel, toata afacerea ii duce la 30$ si spun ca le-a pus Dumnezeu mana-n cap.

Astfel, daca ii prezint oferta mea pentru un site decent, sa zic, 250E/luna, un exemplu fictiv, deja sunt pe cale sa ma injure. Cum domle, 10 milioane??? Am gasit un pusti ce imi scrie articole si imi da mii de backlink-uri pe bani mai putini. Singurul lucru ce diferentiaza aceste lucruri e CALITATEA.

Romanii nu vor CALITATE. Ei vor CANTITATE pe bani PUTINI!. Eu m-am convins de asta si imi aleg clientii cu strictete, chiar daca-s putini la numar.

Avatar

Optimistul

May 1st, 2011 at 7:31 pm

Salutare.

Nu de mult mi-am lansat si eu un site si acum ma ocup de optimizarea lui. Si spre surprinderea mea, partea asta de SEO se pare ca ma atrage cel mai mult . Spre surprinderea mea insa, la o cautare banala pe orice site de job-uri nu gasesti mai nimic legat de SEO. In sensul acesta am fost la o firma de SEO care isi are biroul in vecinatatea casei mele, sa ma interesez daca nu cumva au un loc liber pt un incepator, chiar si pe gratis.Acestia mi-au spus ca nu mai lucreaza de 1 an pe piata din Romania deoarece nu aveau deloc comenzi. Pe piata din Ungaria si Slovacia in schimb le merge de minune. Intrebarea mea e urmatoarea: De ce in Romania se pune asa pret mic pe SEO , sau de ce e vazut ca ceva ne-necesar ? Sau de ce sunt vazute preturile acestea prea mari ?

Avatar

scoopo

July 27th, 2011 at 11:28 am

salut optimistule.Hai sa-ti raspund in mare ce se intampla la noi.Romani nu stiu ce inseamna intradevar seo (cate luni de munca trebuie pentru un sit).La noi in romania toti vor gratis ieftin moca vor sa fie locul 1 dar cu 200 de euro pe cine stie ce cuvant.La noi va mai dura ani pina isi vor da seama companiile magazinel online ce ofera google organic si ce ineamna sa fii top 3 sau 5 sau locul 1:trafic vanzari brandig etc.Si la noi fac seo toti nepriceputi frate am firma de seo de marketing si cand il cauti peste 2 luni dupa ce tepuieste 2–5-10 clienti el intra in faliment sau nu mai exista ca habar nare de seo.Si sunt o groaza de firme care habar nu au ce vb.Si uite asa clinetul nu vede rezultatul si ideea e ca pierde bani aiurea si investeste degeaba in seo.La noi nu ar fi problema clientul ci firmele care ofera aceste servicii si nu ajung nicaieri in google.In alte Tari seo e platit cu mii de euroi pe luna la noi toti vor sa aibe clienti sa le ia bani.O sa fac un articol cu 5 firme care nu au nici o treaba cu seo ex.le voi da chiar siturile lor care sunt varza
Sper cai ai prins ideea

Avatar

Alex

September 5th, 2011 at 9:25 pm

Salut,

Acum aproximativ 6 luni m-am apucat sa fac un site..si ca sa nu zic ca l-am facut degeaba, bineinteles ca m-am gandit si la SEO. Am cerut oferte numai la cei pe care i-am considerat eu foarte buni( inclusiv tie :) ) aproximativ 6-7 oferte. Am primit estimari de pret de cateva mii de euro ( pentru mai multe cuvinte cheie ). Interesant era ca preturile celor buni se invarteau in jurul acelorasi sume. Avand in vedere ca nu mi-am permis sa platesc un SEO facut de un expert, am decis sa il fac singur.
Acum, dupa ce am ajuns pe pozitii fruntase in google, pentru aproape toate cuvintele cheie tintite – in jur de 25-30 de cuvinte ( pozitia 2 la cuv. “saltele” si altele cam la fel de grele) pot spune cu mana pe inima – Un SEO de calitate (adica acel SEO pentru care am cerut eu oferte) isi merita toti banii ceruti… pana la ultimul cent.

Numai bine si felicitari pentru ceea ce faci.

Raspunde