The fight back review – proiecte de monitorizare romanesti


Am scris candva, din proprie initiativa, niste recenzii privind 3 unelte romanesti cu potential: ZeList Monitor, Gorila.ro si MediaIQ. Uneltele de monitorizare mi se par si acum bune, ideile sint excelente pentru .ro, cu practica stam mai prost.

Si pentru ca o moneda are 2 parti, azi as vrea sa vorbesc despre cea de a 2-a parte . Ceea ce urmeaza nu e o carota, “nici aruncat cu noroi”, ci doar un feedback pe care il pot folosi cei in discutie. Nu ma intereseaza persoana, ci ce face acea persoana si cum vad eu ca si-ar putea imbunatati el proiectul.

Pana azi am avut privilegiul de a folosi contul premium de la ZeList Monitor si m-am jucat cu el astfel incat sa ii inteleg potentialul, dar si “gaurile”.

Daca in celalalt articol am promovat proiectul si scos in evidenta potentialul, in asta as vrea sa scot in evidenta lacunele.

In mare parte fac asta pentru ca in .ro nu se fac afaceri sanatoase, se fac o gramada de greseli din start si unii mai au si pretentia sa (te) intrebe: “Tu ce ai facut pentru online-ul romanesc?”.

ZeList Monitor a primit din partea mea feedback prin contul de Twitter, Catalin Tenita n-a reusit sa raspunda nici in ziua de azi la sugestiile facute …sau macar un “multumesc fraiere”. Oricum, ma intereseaza mai putin aspectul asta …nu imi pot permite sa influentez un influentator.

Am conceptia de feedback dat fara a primi inapoi nimic, nu o fac pentru persoana respectiva …ci pentru cei ce ar putea folosi acel serviciu. In plus, mai tai din elanul “antreprenorilor” care cred ca e deajuns sa faci un proiect, sa te lauzi cu el si apoi sa il lasi sa moara ascunzand esecul.

Totusi, hai sa vedem niste lacune care ar putea face ca ZeList Monitor sa nu merite 50 euro/luna pachetul standard sau 250 euro/luna pachetul premium.

  • Ar fi trebui ca site-ul sa retina datele de login astfel incat sa nu trebuiasca de fiecare data sa le reintroduci. O consider o greseala destul de mare, e enervant sa iti rescrii userul si parola la fiecare logare.
  • Odata logat partea de navigare e cam 0. Intrat intr-un raport utilizatorul nu poate reveni in pagina/sectiunea din care a plecat. Singurele optiuni sint cele din meniu care nu includ revenirea la pagina anterioara, ceea ce inseamna ca dupa o actiune revenirea inseamna refacerea criteriilor de analiza. Ah da, evident in browser exista optiunea Back, am uitat. 😀 Ptr unii pretentiosi, poate exista doar optiunea Exit.
  • Comparatiile se fac doar dupa surse, nu si dupa perioade de timp. E un criteriu destul de important si platforma ar trebui sa aibe optiunea asta.
  • Monitorizarea se face doar pe site-urile din sistem ceea ce nu e indeajuns. Clientii unui astfel de serviciu n-ar trebui sa sufere de pe urma orgoliilor blogosferice ci ar trebui sa primeasca niste servicii complete. Monitorizarea nu se face doar pe o parte a online-ului, ptr ca daca e asa mai bine apelezi la serviciile Google de Alerte care de bine de rau iti returneaza cam tot ce inseamna prezenta online dupa anumiti termeni.
  • Returnarile de rezultate dupa cuvintele cheie cautate sint greoaie, cel putin cele dupa continut. In momentul in care aderi la un astfel de serviciu principala atractie e timpul de reactie in care sistemul te anunta despre un anumit rezultat. Daca primesti in RSS rezultatele dupa o zi, monitorizarea real time e cam nula.
  • Trecand peste toate lucrurile insirate mai sus, mai sint si altele dar moca nu se poate chiar totul, revin la ideea de plata si serviciu platit. Sustin ideea ca serviciile de genul asta trebuiesc platite, dar hei ..pe site ei ma pun sa ii contactez pe o pagina ce au un web form de contact. Pai daca mi-ai zis pachetul, de ce nu ma lasi sa fac plata? De ce ma pui sa te contactez, cand ai putea sa ma lasi sa fac direct plata si sa folosesc platforma dupa optiunile platite prin pachet?
  • Mi se pare neprofesional si neserioasa ideea de business din moment ce ptr un “Private Beta” ceri 250 euro/luna. Mai bine nu puneai pachete sau nu il mai faceai. Oamenii n-ar trebui sa plateasca ptr asa ceva, proiectul ar trebui sa merite banii.
  • Intre pachetul de 50 euro pe luna si cel de 250 euro pe luna ar trebui sa existe un alt pachet ca sa justifice diferenta de 200 de euro, ptr ca optiunile oferite nu prea le justifica. Si in general, daca vrei sa iti triezi potentialul client dupa venituri iti setezi pachete accesibile multora, nu doar unora (chiar daca unealta ar putea fi un interes doar pentru agentii).
Citeste si:  Ce te-ar putea face spammer?

Toate cele de mai sus nu fac decat sa scada pretul unui serviciu util, serviciu ce poate esua datorita unor scapari sau a unor intentii financiare ce nu au acoperire in optiunile oferite.

Si colac peste pupaza, un alt proiect pe care l-am considerat util a murit: gorila.ro. – R.I.P. Viorele, pacat de el.

N-as vrea sa fiu inteles gresit, mie aceste unelte imi sint mi-au fost folositoare si as fi platit pentru ele daca ar fi facut banii ceruti. Dar ele, pana la urma, sint in nota proiectelor romanesti care sint lansate cu mare tamtam dar care se dovedesc a fi “fâsuri” sau au un plan de afaceri si dezvoltare eronat.

Citeste si:  Un click

Hai sa vedem in cat timp il anunta pe Catalin, ZeList Monitor, de aparita acestui articol. 😀

Ps: am un ochi si pe Zainescu, sper ca proiectul lui sa nu aiba aceeasi directie. Astept pachetul de preturi. 😀

Sharing is caring!

9 Comments

  1. Acesti indivizi nu sunt in stare nici sa accepte feedbackul – fie el pozitiv sau negativ, iar o mare parte din antreprenori dau exemple, dar si vorbesc, despre proiecte lansate de altii ( in mod special .com ) in loc sa isi dezvolte propriile proiecte…

    Ziele trecute am citit un interviu ( mai bine spus o poveste ) al unui tip care a lansat in urma cu 3/4 ani un proiect pe .com si acum se bucura de un succes enorm, dar – atentie! .. nu vorbim numai de monetizare si alte kkuri, vorbim de reputatie, de valoare, de ce userii care folosesc sistemul si de feedbackul lor  etc.

    Eu am ramas blocat cand ai publicat pe twitter * Contul dumneavoastra a expirat! Daca sunteti interesati de achizitionarea unui pachet de servicii va rog sa ne contactati. – iti dai seama ca nu valorezi nimik pentru ei.. nu !?

    Reply

  2. In principal ma intereseaza proiectul si utilitatea lui, ca oamenii sint..oameni.

    La lauda primii, la critica (pozitiva) ultimii. M-am obisnuit.

    Oricum, ceea ce vreau sa se inteleaga e ca sint lipsuri ce pot fi rezolvate si ca nu merita banii. In rest, initiativa e misto.

    Reply

  3. eu personal nu-s un mare fan al zelist. Sincer, nu inteleg principiul prin care fac ei clasamentul blogurilor. Adica n-are nicio legatura nici cu page rank-ul, nici cu popularitatea sitului, nici cu numarul de vizitatori, cu nik. oricare ar fi algoritmul lor “complex”, e varza si total irelevant. in schimb are si cateva chestii utile: iti arata pe unde comentezi, ce situri indica spre tine, situri asemanatoare, etc.. nu ca nu ar fi si alte tool-uri pt asta, dar na… au facut si ei ceva…

    Reply

  4. Stefan Alexandru June 5, 2010 at 5:28 pm

    @Krumel: Eu chiar nu inteleg de ce iti bati capul. Proiectele de genul, ar trebui facute de developeri, designeri, ui-isti, ux-isti, seo-isti etc. Nu de cineva cu idei venite pe buda.
     
    Uite o idee: Hai sa strangem cativa de pe WDB, in vara, cand suntem mai liberi (cel putin eu sunt) si sa facem un proiect, doar ca sa aratam: “UITE ASA SE FACE!”. Eu ma bag la user interface si front-end daca e. 😀
     
    P.S.: Domeniul uiteasaseface.ro nu este inregistrat.

    Reply

  5. Stefan Alexandru imi bat capul ptr ca proiectul folositor, el trebuie doar facut cum trebuie. Apoi, daca tot vrem sa combatem ceva in .ro si sa indreptam cat de cat lucrurile, o putem face prin recenzii constructive ..nu prin carota.

    Eu nu atac omul, doar incerc sa ajut un proiect si pe cei ce ar putea sa il foloseasca.

    Iulian, nici eu nu sint…topul respectiv il consider inutil, dar e doar parerea mea. Unealta insine ar merita banii daca ar fi fost facut cum trebuie. Lucru inca posibil…

    Ma intreb daca inca nu l-a anuntat ZeList pe Catalin de postul asta …sau nu ii convine ce am zis si aplica regula de aur: “ignorance is bliss”. 😀

    Reply

  6. sa va zic un secret: un utilizator poate trece peste orice obstacol de usability daca aplicatia ii da ce vrea el, daca functioneaza si il ajuta.
     
    asta nu inseamna ca n-o va folosi iritat si nu-si va muta catrafusele in alta barca imediat cum aceasta se iveste.

    Reply

  7. Stefan Alexandru June 7, 2010 at 11:42 am

    @Krumel: Ok. Dar apar probleme cand omul din spatele proiectului nu accepta critici, pareri a unor oameni care ar vrea sa vada proiectul mai frumos, mai util, etc. Asta e trist si aici sunt probleme. Personal aplaud un om care stie sa accepte critica. Ce-i drept si mie la inceput mi-a fost greu sa o rumeg. Dar am trecut peste, si am incercat sa schimb ceva.

    Sa iti zic, ca atunci cand am dat un feedback mai putin constructiv ce-i drept (candva, undeva, nu dau nume / loc), tipului nu i-a placut, s-a simtit ofensat, a crezut ca m-am pi*at pe munca lui, a cautat numarul meu de telefon si m-a sunat sa ma certe + mi-a dat bulina rosie!!! :woot:

    @Add: True

    Reply

  8. Subscriu la observatia despre Gorila.ro….

    Reply

  9. Da, gorila.ro era un tool bun, pacat ca nu a continuat cu el.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *