Raporteaza web spam la google

Stop spamToata lumea se plange de spam, web spam, mail spam si orice forme de spam. Putini iau atitudine si tot putini stiu de ce trebuie sa raporteze un spam. Multi inchid ochii crezand ca altii vor avea grija de spam.
E ca in viata reala, vezi ca ceva nu e corect …dar astepti pe altii sa actioneze sa aiba o atitudine.

E simplu, daca gasesti un site care face web spam sau Seo spam in Google folosesti urmatoarele modalitati de a raporta un spam:

  • pagina de raportare spam de pe google.ro
  • pagina de raportare spam de pe google.com
  • SpamReport o extensie de FireFox, care momentan nu merge pe versiunea FF3

Unii or sa zica “am raportat omule, nici o miscare“.

Google ca sa poata lua o decizie in privinta asta, trebuie sa aiba un volum de spam reports considerabil pentru a face diferenta intre raportarile “malitioase” si cele adevarate.

Nu e greu de raportat, iti consuma cateva minute…dar dai o sansa site-urilor curate de a iesi la cautari.

Si DA, sint site-uri romanesti care in urma unor raportari, au zburat din Search. Uneori Google are atitudine ca raspuns la cererile noastre.

Te bagi? ­čśÇ

Discutii despre project management la Oameni din Online 3

Am revenit de la intalnire….subiectul principal a fost project management prezentat de Ilie Ghiciuc si Vlad Bodi, ambii apartinand Code40 – Multumim pentru sala.

Am inteles si eu in sfarsit cu ce se mananca project managementul si pentru ce e util. Momentan nu imi e de folos, dar e bine de stiut. Mi-a starnit interesul, asta e clar.

S-au pus intrebari (de catre cei care cunosteau subiectul – sau nu), s-au oferit raspunsuri si completari (de catre cei din domeniu), am discutat optiunile pe care intalnirile noastre le pot avea in viitor.
Read More

Comunitate de Servicii Web

Impreuna cu Necropsique am dat drumul unui nou proiect. O comunitate de traderi de link-uri, oferte de servicii web cu domenii stricte. Puteti cere sau oferi servicii web comunitatii romanesti.

Forumul are o sectiune noua in .ro, cel putin nu am mai vazut nicaieri pe alte forumuri. “Servicii campanii reclama online” unde puteti cere, celor mai priceputi in domeniu reclamelor contextuale, campanii pentru site-urile pe care le aveti.

De cand a venit Google Adsense oficial in .ro, cred ca putem defini un nou tip de servicii. Puteti cere, celor care se pricep, realizarea de campanii de reclame pentru Google. Forumul are o sectiune specifica de cereri si ofere.

Comunitatea e inca la inceput, deci va rog sa fiti ingaduitori cu noi. Urmeaza ca in timp scurt sa finalizam un regulament si restul de optiuni din forum.

Structura si scopul comunitatii se axeaza in principal pe schimb de link-uri, oferte si cereri de servicii de copywriting dar si din domeniile web design si/sau Seo.

Un fel de comnitate de freelanceri romani in care se pot oferi sau cere servicii web, fara intermediar.

“Sa fie intr-un ceas bun.”

Actualizat: nu a fost.

Un click

Din ciclul de posturi laudative pe Internet.
Am aruncat azi un ochi pe contul de Adsense sa vad care mai e treaba pe acolo. Si vad ce vedeti si voi pe imagina alaturata: un click $2.88.
Sincer, nu ma pricep la statistici si deslusiri CTR, eCMP, etc. Si nici nu prea imi bat capul. E un blog cu “caracter” din care incerc sa experiemntez Adsense. Plus un hobby pentru advertising.

Un click
My precious.

Kitsch

Google a cumparat Youtube.
Zilele astea am vazut stirea peste tot. Tot ce inseamna blog romanesc si strain, detine o asemenea “stire”. Toti vor sa o spuna/scrie si ei pe blogul lor. De ce?

Multi o fac din instinct. Am mai zis, sint bloggeri care stau “geana” pe ce feeduri si cum gasesc ceva nou, repede posteaza ca si cum ei ar fi gasit, reperat, divulgat acea stire. Un distins bloger tip A List, preia o stire si o posteaza ca o “gaselnita” personala.

Altii..sa aibe o “stire noua” pe blog si sa apara oamenii sa o gaseasca la ei.

Azi citeam feedurile unor distinsi bloggeri .ro, care surprinzator paseaza aceeasi stire, cam cu aceleasi comentarii (o asemenea stire nu prea ar avea cine stie ce comentarii, stiind faptul ca Google cumpara orice e cu putinta), cu aceeasi umire tembela de om care face parte dintr-o masa de oameni pe banda rulanta.

Ce urmeaza? Sa comentam toti stirile aparute si sa ne folosim de ele pentru a avea “trafic”.
Exista boala “traficoblogofon”? Ma gandesc ca e ceva specific…

Brand Local

Citesc de ceva timp initiativa celor de la Grapefruit numita Brand Iasi. Am observat ca si-au imbunatatit lista de autori, cu persoane care au un rol destul de important pe aceasta idee, dar prea putini cunoscuti.
Brand Iasi se vrea a fi un:

Forum despre imaginea, identitatea si valorile orasului Iasi

Articole precum Despre P.U.T.O.A.R.E. si J.E.G., Fara modern în coada sau Cultura, istoria, traditia, limba si ocupatia, elemente definitorii ale unui popor au creat o imagine a orasului, destul de dezbabuta de cei care citesc acest blog.
Se dezbat, sub forma de editoriale, tot felul de probleme legate de ceea ce inseamna acest oras, presupusele rezolvari sau intentii pentru a avea un brand local.

Ok…toate astea sint bune si folositoare…dar cum?

Sint adunati o mana de oameni doar pentru a scrie editoriale pe care doar unii le pot intelege, restul manifestandu-si neintelegerea unor subiecte prin diferite comentarii fara rost.

Si totusi, exista atat de multe “optiuni” in a alege sau a defini un brand local pentru acest oras, incat pana la urma nimini nu stie ce sa aleaga, sa promoveze sau sa etaleze.

Modul de vorbire specific, traditia in anumite domenii, istoria si cultura nu mai reprezinta nimic pentru un oras care incearca sa se redefineasca. Lasate in urma precum pielea naparlita a unui sarpe, imaginea, identitate si valorile sint inlocuite cu…incercari esuate de redefinire si remodelare. Interesul pentru astfel de lucruri scazand in detrimentul unor actualizari neintelese si greu adaptabile.

Pentru unii, raul Bahlui, dealurile inconjratorare orasului, o bodega in care si-au petrecut anii tineretii sau nefericitul parc din Podul Ros parasit si reamenajat intr-un mod ridicol, pot fi pentru unii o imagine ascunsa despre acest oras.

Acest oras se chinuie sa finanteze, spre exemplu, o formatie de fotbal in Liga I. Se incearca de foarte multi ani sa se clarifice situatia cladirii in care atatia ani de zile a fost Filarmonica. Multe alte locuri au fost demolate, initiindu-se pe spatiile respective noi edifici….ieseanul ramanand doar cu amintirea a ceea ce a fost, o casa, un magazin, un parc sau o biserica.

Pe unele locuri de depune praful, altele dispar, unele sint refacute…precum o evolutie evidenta a timpului peste un oras.

Ziua lui Bucur

Azi e ziua Bucurestilor.

Prima atestare documentara a fost la data de 20 septembrie 1459, citadela devenind capitala in anul 1862.
Orasul are 547 de ani de atestare documentara.

Concursuri .ro

FunGift a propus un concurs blogosferei românesti prin a acorda neconditionat si fara tragere la sorti un transfer de 250 000 de afisari de banner in formatul 468/60 in reteaua de banner exchange AdZone.ro primilor 100 de posesori de blog care scriu o insemnare ce respecta anumite conditii.
Si evident, imediat au inceput sa apara reactiile blogosferei, care sint pro sau contra. Unii considerand o afacere “murdara”, altii o idee buna.

Pro

  • blogoree.ro
  • zoso
  • madalin.matica
  • Alex Mihaileanu

Cei Pro sint pentru o astfel de initiativa, avand ca scop, probabil, castigarea celor 250 000 de afisari, ceea ce e “instinctiv”, normal. Toti am vrea aceste afisari. Cu toate ca sincer sa fiu, nu stiu cu ce ar ajuta un blog personal o asemenea afisare. Mai mult trafic, clar…dar spre exemplu mie nu imi trebuie orice fel de trafic, ci doar trafic de la personale care sint interesate de ceea ce scriu.
Discutabil, dar nu de condamnat. Nu sintem asemenea.

Altii vad o idee extraordinara de marketing, un inceput pentru astfel de concursuri si o oportunitate pentru comunitatea de blogeri.

Contra

Cei Contra ating subiecte precum credibilitatea blogosferei rom├ónesti si “rezintenta” blogerilor la astfel de ispite. Argmente precum, periclitarea “credibilitatii, ca blogger”, “cum nu se face un concurs pentru bloggeri” sau “cum sa dam cu bata in balta marketingului” fac din acest concurs o initiativa “misela”.

Cu ceva timp in urma aveam o reactie contra asupra unui alt concurs Chml srucnoc care cu sau fara voia organizatorilor (prin regulamentul acestui concurs) lasa loc participantiilor la speculatii de web spam, poate chiar email spam. Inca nu sint reactii, pe care eu sa le cunosc, referitor la email spam. Dar suma pusa la bataie, e ispititoare deasemenea.

Dar acest concurs nu tine de web spam sau email spam, ci mai degraba de reactia blogerilor români la un astfel de concurs. Ispita celor 250 000 de afisari e mai puternica decat credibilitatea si marketingul. E o afacere ca oricare alta care va aduce profit organizatorilor. Dar si participantilor, normal.

Ca e bine sau rau, acest concurs pana la urma e doar inceputul multor altora, daca acestea vor fi finalizate cu o reusita din partea organizatorilor.
Despre credibilitata unui bloger? Asta tine de nevoiele lui, mai putin de conduita sau etica sugerata. Sau nu?

Cat despre amatori de trafic…fiecare considera ca trafiul e important, se fac discutii despre A-List-uri si despre cine merita sau nu sa faca parte din aceasta lista.

*************
Personal, consider, pentru blogul meu, ca o importanta majora o detine continutul si calitatea lui. Traficul..poate fi adus daca detii astfel de “calitati”. Evident nu trebuie sa gandeasca toti ca mine.

Nu particip la concurs. Nu fac parte din nici un sistem românesc de nici un fel, cu nici un site. Poate pentru ca nu scriu pentru trafic sau controversa publicitara de pe urma unor subiecte cautate.

Imi pare rau daca nu am trecut pe toti in lista asta care catalogeaza pro sau contra, ca reactie la acest concurs. Are o importanta mica numarul pro sau contra, primand defapt diferentele de opinie exprimate si reactiile care urmeaza.

Nu imi pot da seama daca o greseala de marketing sau credibilitatea unui bloger, poate impiedica realizarea unui concurs, il poate denigra sau poate pune la indoieala credibilitatea unei comunitati.

Sa vedem ce urmeaza dupa acest concurs….

Internet si Lege

Probabil pentru multi utilizatori rom├óni, Internetul e un “teritoriu” fara de legi, in care fiecare poate face ce vrea si cum vrea, dupa “cunostintele” sale.

Probabil ca aceste “cunostinte” nu includ legislatia rom├óneasca asupra activitatilor pe Internet.

Claudiu Gamulescu de la Underclick.ro, a realizat un interviu cu Bogdan Manolea, cel care detine site-ul Legi Internet si care este membru al APTI – Asociatia Pentru Tehnologie si Internet.

Vizionati interviul:

Partea I

Partea II

S-ar spune ca avem legi, “suficiente si mai mult decat suficiente” ca sa il citez pe domnul Manolea. Asta e bine.

Ce nu e bine, e ca “Internautii” din .Ro nu cunosc legile, multi nu stiu ce fapta poate incalca o lege.

Modalitatile de prezentare ale legilor rom├ónesti nu sint destul de “atractive” pentru multi dintre noi.

Marea majoritate a site-urilor de specialitate (respectiv legi internet) prezinta in intregime legile preluare din Monitorul Oficial sau site-ul Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei.

Apropo, legile din moment ce sint pe aceste doua site-uri oficiale si deci preluate de acolo, nu ar trebui sa fie cu drepturile lor de autor, eventual un link catre?

Imi imaginez ca marea majoritate a românilor care navigeaza pe Internet, ar fi curiosi de anumite prevederi legale, dar cine are timp sa citeasca o lege care mai mult incurca decat descurca.

Pe mai toate forumurile românesti exita intrebari despre legislatie si despre cum trebuie interpretata, evident putini stiu.

Probabil ce e dificil sa explici o lege pe un site, dar probabil nu e greu sa structurezi o lege sau sa faci un rezulmat dupa anumite interese ale “Internautilor”. Interesul e a celor care detin astfel de site-uri, publicul fiind incantat de o versiune scurta sau explicata decat de legea in sine.

Parere personala: saracacioasa activitatea persoanelor care se ocupa de Internetul românesc si de legile lui. In .Ro se dau legi (daca le stii si daca poti sa le interpretezi), se aplica pedepse (uneori) dar nu se structureaza dupa nevoile noastre.

Oricum e bine ca avem legi ale Internetului in .Ro

Timbre si amintiri

Zilele trecute am dat peste o carte pe un raft in biblioteca prietenei mele, ce continea o sumedenie de timbre vechi. Mi-am pus intrebarea, daca mai exista colectionari de timbre si daca exista site-uri romanesti despre timbre.

Curios, sau nu…am gasit o serie de site-uri cere se ocupa de domeniul asta uitat,….pentru unii.

E bine de stiut ca exista oameni in Rom├ónia care se ocupa, inca de asa ceva. Anii dinainte de `89 erau marcati de multi colectionari, …chiar cei “neinitiati” avea clasoare cu timbre, masinute de fier sielefantei de udat.

Interesant e faptul ca, unele site-uri sint realizate foarte bine si au o imagine placuta. Ceea ce inseamna ca s-a acordat o importanta destul de marita aspectului si prezentarii pe Web.

Sper sa fi se para interesante site-urile. Inca exista oameni cu “indeletniciri” normale.