Nimicul lui Krumel

CTR mai bun cu culori mai atragatoare – studiu de caz

Cu ceva timp in urma scriam despre faptul ca un logo poate influenta vizitatorii dandu-le incredere in acel site. Ca ar fi vorba de un logo al unei firme de securitate sau a unei autoritati nationale (in speta ANPC), ele influenteaza vizitatorii (pozitiv sau negativ, dupa caz).

Mare mi-a fost mirarea, recunosc, sa vad in comentarii cateva dubii privind lucrurile astea. Comentariul e facut de un om de online, om care detine un (?) magazin online si care, dupa parerea mea ar trebui sa fie mai …sensibil la astfel de lucruri. Sint multi astfel de oameni in .ro care cred ca UX si CRO dau bine doar daca apar pe blogurile de pe .com pe care ei le frecventeaza. In .ro nu poate fi valabila explicatia sau testul.

Si pentru ca obisnuiesc sa testez diferite trialuri de aplicatii sau softuri am ajuns sa testez un scrip care iti adauga un toolbar cu mesajul pe care il vrei. Unealta o gasiti pe hellobar.com, e destul de customizabila si va puteti folosi (limitat) de ea.

Asa ca am facut un test. Am luat doua carti de la okian.ro pe zona de SEO si SEM, am facut un text de recomandare si l-am lasat sa ruleze.

Primul toolbar era pe rosu ca fundal si avea link-ul cu titlul cartii pe culoare albastra (ptr. fete e bleu 😀 ).

Al doilea toolbar era pe bleu si avea link-ul cu titlul cartii pe culoarea rosie.

Toolbar-urile recomanda carti diferite, eram curios sa vad care titlu starneste mai mult curiozitatea.

Statisticile ar fi urmatoarele:

Primul toolbar a generat 27 de click-uri si un CTR de 1.75% in doar 10 zile si a adunat 1,541.

Al doilea toolbar a generat 23 de click-uri si un CTR de 0.92% in 15 zile si a adunat 2,489.

Toolbarurile au fost plasate “on top” si lasate sa fie vizibile tot timpul navigarii. Ele apar doar cand un vizitator ajunge pe site, cu un dropdown brusc. Vizitatorii aveau optiune de a inchide acel toolbar fara a contoriza acel click. Link-urile catre cartile de pe okian.ro erau trecute prin short url-uri ptr a dubla contorizarea click-urilor. Prima carte era afiliata prin 2parale.ro ptr a vedea si finalitatea.

Si acum intrebarile:

A influentat culoarea atat de mult CTR-ul? Atrage mai mult rosu decat bleu?
E important titlul cartii promovate? A fost mai interesant „The Art of SEO” decat „SEO Warrior”?
Ar putea astfel de metode sa atraga atentia asupra unor evenimente/oferte speciale?
Sint intruzive sau oamenii nu le „vad”?

Astea ar fi doar cateva intrebari la care raspunsurile ar putea creste conversiile pe site. Sau nu?

Cine poate folosi o metoda asemanatoare sau chiar ce ofera cei de la hellobar.com?

Mai toata lumea o poate folosi, e usor de setat. Mi se pare misto de folosit pentru site-urile afiliate, site-urile ce vor sa stranga abonati la newsletter (cu toate ca recomand utilizarea padiact.com – voi reveni cu un studiu si cu ei), site-urile care vor sa evidentieze anumite lucruri vizitatorilor.

Sharing is caring!