Nimicul lui Krumel

Interviu in Ziarul de Iasi despre Link your Business

Lauda de sine, nu miroase a bine” – un proverb romanesc (?) care ar trebui sa fie actual si valabil pentru multi din .ro Dar, avand in vedere ca nu ma laud prea des, cred ca e ok sa va anunt aparitia unui interviu al meu la TVR Iasi si altul Ziarul de Iasi. Despre cel de la TVR Iasi o sa vorbim cand o sa am si inregistrarea (unii zic ca m-am descurcat 😛 ).

Sambata 21.03.2009 a aparut in Ziarul de Iasi un interviu acordat cu ocazia evenimentului local “Link your business”, despre care am mai vorbit.

Reamintesc ca evenimentul e dedicat oamenilor de afaceri ieseni ce vor sa aiba o afacere pe online, Ziarul de Iasi dorind ca impreuna cu “Oameni din Online” sa dea un imbold spre a face afaceri pe online. Evenimentul poate fi considerat de catre oamenii de afaceri ieseni un tutorial despre afacerile pe online.

Bun, hai sa postez interviul:

Reporter: De ce au nevoie oamenii de afaceri din Iasi de promovare pe Internet?

Eu: In ultimii ani numarul utilizatorilor romanii de internet a crescut. Internetul a devenit nu numai o metoda rapida si confortabila de comunicare, ci si o metoda buna pentru a stabili contacte de afaceri, de a socializa cu diferiti potentiali parteneri.

La nivel local sint deja comunitati ale oamenilor de afaceri iesieni (as aminti afaceri.ro si iasinet.ro) in interiorul carora se pot stabili contacte cu persoane care pot oferi solutii in diferite domenii de activitate.

Toate astea doar prin Internet, in timp scurt si cu impact marit, indiferent ca e vorba de nevoie personale sau de afaceri.

Reporter: Ce reprezinta clubul “Oameni din Online” si ce beneficii aduce el comunitatii de afaceri locale?

Eu: Clubul “Oameni din Online” s-a nascut din dorinta de cunoastere, educare si promovare a valorilor iesene. Se adreseaza in special celor din online, oameni ce doresc sa impartaseasca informatii si care doresc sa promoveze o atitudine pozitiva in online din Romania.

Clubul are ca membri persoane reprezentative pe online, experienta si reputatie si care pot oferi solutii mediului de afaceri iesean.

Reporter: Ce asteptari ai de la conferinta “Link your business” si de la participanti?

Eu: Hmm, “Link your business” e beneficiul de care vorbeam mai devreme. Oamenii de afaceri din Iasi au acces direct la specialisti ieseni din domeniul online, la experienta lor, la serviciile pe care ei le ofera.

De la participanti (oameni de afaceri) astept sa comunice liber cu cei ce vor sustine prezentari. Evenimente de genul asta speram sa mai fie, dar oportunitatea aceasta trebuie speculata la maxim, acest inceput de interactionare cu oamenii din online ieseni poate fi profitabil pentru multi oameni de afaceri locali.

Reporter: Cum poate beneficia concret un om de afaceri local de pe urma serviciilor pe care le oferi prin Advert Point?

Eu: Advert Point ofera servicii de optmizare web, promovare pe motoarele de cautare, analiza si monitorizare trafic, analiza de comportament al utilizatorilor ce folosesc magazinele online pentru cumparaturi, functionalitate site (usability) si in general mai tot ce tine de marketing online.

Reporter: Ce inseamna SEO/SEM?

Eu: Sint acronime pentru 2 modalitati de a promova un site pe motoarele de cautare.

SEO vine de la “Search engine optimisation”, in traducere Optimizare pentru motoarele de cautare. In principal SEO tine de partea de cod si functionalitate a site-urilor, dar si de continutul acestora.

SEM inseamna “Search engine marketing”, in traducere Marketing pe motoarele de cautare. In prinipal, promoveaza ceea ce SEO face, aducand vizitatori pe site.

Reporter: Cat de mult conteaza pentru o afacere prezenta pe Internet?

Eu: Depinde de deschiderea afacerii catre online. Sint afaceri care merg doar pe online si altele doar in viata de zi cu zi.

O prezenta online poate consolida un brand; poate aduce si fideliza clienti; poate crea parteneriate cu oameni de afaceri din diferite tari, interesati de afacerea detinuta. E un nou mod de „exista” pe o piata de afaceri care nu are limite decat impuse de domeniul de afaceri si perspectivele de dezvoltare.

Reporter: Cateva sfaturi pentru cei care incearca sa isi vanda serviciile/produsele online.

Eu: Trebuie sa stie ce vor de la site-ul pe care il detin, cui se adreseaza, cat investesc in site si cat scot profit de pe urma lui. Nu vor avea satisfactie de pe urma site-ului de la inceput. Trebuie rabdare, analiza si tact in a dezvolta si promova un site ce isi propune sa aduca clienti si sa vanda.

Eu le sugerez intai sa faca un studiu de piata, sa vada unde se pot pozitiona, ce profit ar putea scoate si daca afacerea online poate creste in timp util.

Nu ignorati concurentii, invatati de la ei, sint cele mai bune modele de urmat intr-o afacere pe online.

Daca serviciile oferite sint regionale sau locale, nu incercati sa obtineti trafic si din zone pe care nu le puteti acoperi. E o dezamagire pentru clienti sa nu poata achizitiona un produs pentru ca nu e distribuit in zona lor geografica si este o reclama negativa pentru firma.

Nu in ultimul rand, e important sa ai o minte deschisa la posibilitatile de promovare si de dezvoltare online. Lucrurile in online sint in continua misare.

Cam asta e, sper ca oamenii de afaceri din Iasi ce vor veni la eveniment sa “vada” oportunitatile online-ului pe timp de criza. In plus, Iasul poate dezvolta zona de afaceri prin specialisti in online autohtoni.

Cristian Ignat si-a postat si el interviul, ar fi bine sa il citesti: Interviu despre Marketing Online.

Sharing is caring!