“Clientul clientului” – prezentare ODO Iulian Avasiloaia

Miercuri a avut loc o noua intalnire ODO Iasi la Memories Caffe, subiectul fiind modul cum tratam clientii clientilor nostri. O prezentare tinuta de Iulian Avasiloaia, Primer si fost Grapefruit .

Nu o sa aloc prea mult spatiu prezentarii, pentru ca nu pot realata in amanunt discutiile avute. Oricum ele au fost interesante si ..lungi. 🙂



Subiectul mi se pare super misto, la fel a fost si discutia de la intalnire. In functie de caz parerile sint diferite, ceea ce e ok.

Iulian a atras atentia ca de cele mai multe ori obisnuim sa omitem interesul clientului final si ne axam doar pe indeplinirea cerintelor facute de clientul initial. Discutiile s-au indreptat spre compromisirile facute pentru a satisface ambii clienti, posibilitatile de realizare in Romania, clientii romani si perceptia lor fata de aspectul asta.

Citeste si:  Interviu in Ziarul de Iasi despre Link your Business

ODO Iasi a revenit cu o forma administrativa noua, un nou program si cateva reguli impuse. Intre timp, altii din ODO Iasi pregatesc lucruri pentru 2010. 😀

PS: am uitat sa postez o chestie misto.

Se numeste “What the customer actually wanted” si e luata de aici.

Sharing is caring!

3 Comments

  1. Imi pare rau ca nu am putut veni, foarte tare subiectul si sunt sigur ca si discutiile au fost folositoare.

    Reply

  2. Asa cum se vede si in caricatura , asteptarile sunt mari , bugetul redus , iar posibilitatile de realizare a obiectivelor tind spre zero .
    Eu cred ca totul se rezolva cu ajutorul comunicarii iar prestatorii de servicii ar trebui sa profesionalizeze abordarea client , pentru ca toata lumea sa stie ce primeste la cat plateste .
    Asta este valabila in cam toate domeniile de activitate din Romania ! 🙁
     

    Reply

  3. Interesanta dezbaterea!
    Parerea mea e ca in ecuatia data, prestatorul trebuie sa mearga intrutotul pe mana clientului. Stiti vorba aia “clientul nostru, stapanul nostru”.
    Daca respectivul client e intr-o mai mica sau mai mare eroare ii spui si ii dai si solutia sau mai bine zis ii spui cum vezi tu lucurile (pentru ca si tu te poti afla in eroare). Daca asculta, bine, daca nu…da-i batai inainte, asta in cazul in care clientul nu are idei cretze de genul spam etc.
    In fond tu ca prestator nu esti platit de clientul final; stiu ca e frustrant sa iti spuna un imbecil sa faci asa pt ca asa vrea el, dar nu uita ca “el e stapanul tau”.
    Vad in slide “asumarea responsabilitatii”. Sunteti constienti ca va asumati responsabilitati pe banii clientului?!
    Studiu de caz: se ia ultima campanie “coca cola zero”, prestatorul, aka agentia de publicitate da sfaturi clientului Coca Cola si-si asuma responsabilitatea ca ar fi mai bine sa bage doua limbi, un ochi si un creier in reclama. Rezultatul? Dezastru!
    Prestatorul sa vina doar cu sfaturi si atat. Daca nu-i convine sa iasa din ecuatie.
    Cum ar fi sa ma duc eu la PIM (centru de multiplicare) si sa zic ca vreau sa-mi fac niste copiutze pt examene, cate 8 pe pagina. Iar cucoana de acolo sa-mi zica cu un aer superior atotcunoscator ca ea nu face decat cate 16 pe pagina, asta fiind cea mai buna metoda de copiat si daca nu-s de acord cu ea sa ma duc la alt centru!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *