Am avut curiozitatea de a vedea un istoric al IBL-urilor intr-un format vizual care sa ma ajute mult mai mult decat datele dintr-un excel sau vizuarizarile privind cadenta lor de la MajesticSEO. Deci articolul acesta are un caracter distractiv, dar cred ca pe unii o sa ii ajute sa inteleaga de ce ponderea IBL-urilor e importanta dupa noile criterii Google.

Cochetez de ceva timp cu vizualizarea datelor intr-un mod care sa fie mult mai usor de inteles, dar care sa si placa. Ma joc cu Tableau de cativa ani, dar vara asta am inceput sa il folosesc mai mult ptr ca au adaugat niste optiuni interesante. Va las placerea de a le descoperi singuri.

Evident, leg vizualizarile de date si de partea de SEO, dar nu numai. Azi am sa postez niste vizualizari grafice privind IBL-urile unui site si cum pot fi ele vazute si diferentiate vizual.

Pasul 1

Din Google Webmaster Tools exportati IBL-urile intr-un excel.

Pasul 2

Triati toate IBL-urile la nivel de domeniu folosind formula de excel:

=LEFT(A2,SEARCH(“/”,A2,8))

Veti avea 3 coloane pentru paginile care dau link catre site, data cand Google a descoperit acele IBL-uri dar si domeniul acelor pagini. Ar trebui sa aveti ceva de genul:

Pasul 3

Importati excelul in Tableau si sortati datele ptr a vedea informatii cat mai relevante. Eu am generat cateva versiuni care m-au interesat, se poate merge mult mai avansat:

Citeste si:  Despre link building la TeComm 2011 Cluj

1. IBL-urile totale pe fiecare an:

2. IBL-urile totale pe fiecare luna din an:

3. IBL-urile totale pe fiecare an, sortate dupa domenii:

4. IBL-urile totale pe fiecare luna din an, sortate dupa link-urile obtinute:

5. IBL-urile totale pe fiecare an, sortate dupa link-urile obtinute mai putin de 10 de pe fiecare domeniu in parte:

6. IBL-urile totale pe fiecare an, sortate dupa link-urile obtinute mai mult de 10 de pe fiecare domeniu in parte (sitewide):

E o observatie evidenta pe care trebuie sa o fac: datorita numarului marit de IBL-uri, excelul din Webmaster Tools are 11754 de randuri, softul nu poate atribui culori diferite fiecarui domeniu in parte. Motiv ptr care unele culori sint atribuite si altor domenii. Ptr a putea depasi aceasta problema, am impartit vizualizarile in doua parti: 5 si 6. Astfel am putut vizualiza separat site-urile care dau link-uri putine si deci sanse mai mari ca ele sa aiba culori unice. La fel am procedat si pentru cele sitewide.

7. Faza cea mai interesanta e ca in Tableau se pot cupla sheet-uri intr-un dashboard interactiv cu ajutorul caruia puteti sorta la nivel de domeniu evolutia IBL-urilor dobandite.

Citeste si:  Recapitulare criterii onpage pentru optimizare

Este fix ce am facut eu mai sus: am selectat, dintr-o lista de domenii, un domeniu ptr a vedea evolutia IBL-urilor date in decursul timpului. Am aflat cu usurinta ca acest domeniu imi da IBL-uri sitewide incepand cu 2012, mai specific din decembrie, dar si cantitatile de IBL-uri venite (totale sau pe fiecare luna in parte).

Puteti filtra si sorta IBL-urile ptr a vedea daca exista o perioada anume din an cand obisnuiti sa luati link-uri mai multe, de pe ce domenii, eventual daca puteti lega IBL-urile (nu puteti din Webmaster Tools doar daca exportati separat datele ptr fiecare pagina in parte) de pagini, puteti vedea si ce pagini sint sustinute in mod natural cu IBL-uri, plus alte sortari in functie de datele pe care le aveti.

Va las imaginatia si curiozitatea sa zburde, analizele de back link-uri nu sint asa de plictisitoare pe cat par. 🙂