Valoarea unui link – factori cu influenta

Cred ca unii dintre voi isi aduc aminte de analiza celor de la SEOmoz legat de Search Engine Ranking Factors, factori importanti pentru a iesi la cautari, a fi indexati cum trebuie, a avea relevanta, a exclude sau include pagini in motoare de cautare, Google in special.

In cazul in care credeati ca ceea ce au facut cei de la SEOmoz e tot ce trebuie sa stiti, va inselati: Link Value Factors – factori care dau valoare unui link, indiferent ca e domeniu, pagina sau link exclus din indexari.
link-value.jpg
Trebuie sa tineti cont de faptul ca unele influente, aplicari ale acestei analize…sint valabile in mod special pentru continutul englezesc si au o aplicabilitate de 70-80%, sau poate chiar mai putin, pentru continutul regional (.ro)

Citeste si:  Vechimea unui site ca factor de influenta pe Google

Multi cred ca vor deveni, redeveni experti si dupa analiza asta…cei care stiau din practica lucrurile astea si care vor sa le analizam pe continut romanesc, va astept la comentarii.

Sharing is caring!

20 Comments

  1. Sincer nu cred ca aduce lucruri noi. Informatia e impachetata frumos, insa e o informatie pe care, vorba ta, multi au obtinut-o din practica pana acum. In ceea ce priveste analiza pe continutul romanesc, pot sa-ti spun doar atat: power to the links :).

    Link-uri bune (pe site-uri cu vechime) si anchor-urile potrivite pot pune un site in top10 aproape indiferent de continutul din pagina.

    Mai este un factor pe care l-as specula, si anume history-ul continutului unei pagini. Am vazut site-uri care rank-eaza bine pe keyword-uri ce nu mai sunt in continut, desi link-uri pe anchor-urile respective are extrem de putine.

    Ai observat asta pana acum?

    Răspunde

  2. Hmmm, eu am destul de mult trust regional si ranking f bun pt keyworduri importante. In afara de dmoz, nu tin minte sa am vreun trust strain.

    Sunt de acord ca anchor singur nu e suficient. Mai trebuie transferat si trust pt un ranking bun. Am intalnit destui pe forumuri care se plangeau ca desi au destule IBL cu keyword ca anchor, totusi aveau ranking f slab.

    Răspunde

  3. Am vazut site-uri care rank-eaza bine pe keyword-uri ce nu mai sunt in continut, desi link-uri pe anchor-urile respective are extrem de putine.

    Ai observat asta pana acum?

    Pe site-urile cu vechime si trust, lucrul asta e frecvent intalnit. Uneori ai impresia ca Google nu a mai trecut peste site-urile respective de foarte mult timp.

    Pe .ro am observat ca site-urile primesc foarte bine trust de pe link-uri straine. Spre exemplu, site-uri gen drupal.org transfera foarte bine trust catre site-urile romanesti. Am obtinut trust pe un astfel de site si ranking-ul e foarte bun comparativ cu, concurenta care are vechime, PR si trust regional, ca sa zic asa.

    Eu nu cred ca ele au importanta individual, ci doar impreuna…cu influiente specifice.

    Adica faptul ca ai anchor bun catre un site, nu e deajuns pentru un ranking potrivit si pentru mentinerea lui.

    Răspunde

  4. Da corect, sa inteleg ca de aici s-a inventat si zicala: „Nu exista reclama proasta” (in caz ca adaugi si link). Un link in plust tot link este. Si probabil ajuta la ranking.

    Răspunde

  5. Ati pierdut din vedere ca am mentionat deja ca primul factor e puterea link-ului. Daca site-ul unde apare link-ul e trusted, si are putere, link-ul va avea efect si daca are in anchor „here” sau „aici” sau in ultima instanta si o imagine. Altfel, poti sa pui tot anchor-ul din lume… ca mare branza nu faci.

    Concluzia pe care trebuie sa o traga lumea: un link in footer, sitewide are mai putina valoare decat un link intr-un review/post dintr-o pagina interioara, un articol mult mai relevant, contextual sau cum vreti sa-i zicem. Daca pagina respectiva mai are si ceva link-uri internet si externe, link-ul respectiv e o mina de aur.

    Răspunde

  6. Pe .ro situatia e usor diferita: fara o promovare prea mare, daca a un site ce a avut rank-uri bune la inceput, cand concurenta era mica, pe masura ce timpul a trecut, desi concurenta a crescut, site-ul devine mai trusted… iar link-urile ajuta indiferent de tipul lor. Incearca asta cu un domeniu nou, si o sa vezi ca regula asta nu se aplica chiar tot timpul. Daca in schimb ai si link-uri valoroase, cele sitewide sunt utile, insa fara acest aport de link-uri suplimentare, sitewide-urile sunt cam inutile.

    Răspunde

  7. textul din jur si tema paginii o consider foarte importanta.

    app de sitewide si 1 link:

    André Scholten: “Site wide links are good votes for the importancy of your site, single links can be good votes for relevancy reasons.”

    Mi se pare un rationamet logic.

    Răspunde

  8. Pe .ro nu am observat diferentele dintre un link in footer, sitewide si un link in review/post dintr-o pagina interioara. Se pare ca ptr .ro nu prea tine faza asta.

    Sint multe site-uri care au ranking bun fix datorita sitewide-urilor, pe .ro.
    Ideal e asa cum spui tu, dar pe .ro observ ca link-urile „bulk” in footer/sitewide nu atrag de la sine penalizari.

    Pentru continut englezesc, cel mai indicat e link-ul din articol, asta e clar.

    Cred ca pe zona regionala nu e chiar acelasi lucru. Si cred ca iti poti da exemple de pe Seopedia, unde sint multi useri care merg pe sitewide si care au ranking bun, momentan.

    Răspunde

  9. Pe .ro nu am observat diferentele dintre un link in footer, sitewide si un link in review/post dintr-o pagina interioara. Se pare ca ptr .ro nu prea tine faza asta.

    Cat timp crezi ca mai tine faza asta? La urma urmei, nu cred ca Google are algoritmi diferiti pentru .ro. Singura diferenta tine probabil de NLP. Crezi ca asta influenteaza asa de mult?

    Experiente cu .de sau alte regionale aveti?

    Răspunde

  10. Site wide links uneori au daunat, chiar si pe .ro . Tin minte ca facusem cu Ciprian niste teste.

    Acum, nu prea vad pe .ro o importanta ptr criteriul asta.

    Pe continut englezesc, deasemenea…site wide links unori pot fi confundate cu selled links.

    Am vazut site-uri englezesti cu cate 25-30 de link-uri in footer si cu PR5. Au fost etichetate ca „Farm”, site-urile care aveau link acolo nu pareau sa aibe vreun beneficiu de pe urma link-uirii.

    In Google, backlink-urile site wide sint grupate ca fiind ale unui acelasi link (nu neaparat site) si de cele mai multe ori nu au greutate.

    Eu cred ca un factor fara celalalt, din cele mai importante, nu prea au efectul scontat.

    Răspunde

  11. Pe .ca vad ca merge la fel faza asta. Inca testez, dar vad sa prinda deja. Ramane de vazut.

    Răspunde

  12. Si partea asta cu etichetarea e destul de greu de realizat, poate de aia sunt folositoare linkurile inspre afara. Cat despre linkurile spre inner pages, iti dai seama ca se fac greu, si alea pe care le iei, le iei in mare de pe forumuri. Daca vrei sa il faci valoros, trebuie sa faci si threadul tau de pe forum valoros. Munca multa…

    Răspunde

  13. Sitewide sunt bune atata timp cat ai si alte single links care sa faca diferenta. Intr-o vreme imi spunea OWG ca el construieste linkuri de toate tipurile pentru simplul fapt ca in felul asta nu o sa vada concurenta care merg pentru el. Din acelasi motiv adauga si la cateva sute de directoare. In ro am testat cu site-wide si s-a intamplat sa aiba o influenta buna, dar cel mai interesant mi s-a parut faptul ca in .ro linkurile dinspre acelasi domenium, chiar daca sunt link exchanges sunt muuult mai valoare decat single links din alt domeniu. Am scris un mini articol decat schimbul de linkuri in domeniul tipografiei si acolo am dat ceva detalii. Krumel, drop me a line with your IM id, daca nu te deranjeaza as vrea sa vorbim mai multe despre domeniul asta. In plus vreau sa iti fac si o invitatie.

    Răspunde

  14. Merci krumel, am primit. Mai vorbim in privat de altele. Arhitectura site-ului e importanta, un sistem piramidal mi se pare cel mai bun. Dar tot trebuie multa munca si raman la parerea de pt inner pages, linkuri scoti mai mult dinspre forumuri. In primul an de munca faceam foarte mult link building si cam doar asa mergea treaba

    Răspunde

  15. Omitem un lucru, link-uirea paginilor interioare; nu e deajuns sa ai 1000 de link-uri catre index, trebuie sa ai si catre paginile interioare; deep link ratio, raportul dintre link-urile catre domeniu si cel catre paginile interioare e bine sa fie in favoarea paginilor interioare.

    Nu ai nici un motiv sa iesi doar cu indexul.

    Vazusem niste discutii pe Softpedia despre outgoing links si despre faptul ca daca faci link catre o sursa autoritara, obtii la randul tau autoritate. Nu prea cred asta, am incercat sa argumentez..nu stiu cat au prins faza.

    Outgoing links te poate ajuta doar ca etichetare de continut, dar in nici un caz nu primesti inapoi ceva (PR sau trus). Esti doar etichetat (ca pagina sau ca site) ca facand parte dintr-un anumit domeniu pe baza continutului si referintelor facute.

    Eu obisnuiesc sa dau link-uri, dar intr-o anumita masura si relevanta.

    Răspunde

  16. O arhitectura buna a site-ului poate ajuta…
    Mihai..ti-am trimis pe mailul cu care ai postat ID-ul.

    Răspunde

  17. nu stiu cat de mult ne poate ajuta acel site .. eu zic ca un link se poate negocia

    Răspunde

  18. Sa mai spunem ca pe keyword-uri importante cu 10-15 mil de rezultate poti ajunge in top 10 in 2-3 luni cu cateva linkuri, chiar si mai putin relevante ?Pe ro pare ca e concurenta mare pentru keyworduri gen jocui, anunturi auto etc..dar daca iei la mana site-urile poti ajunge in top 10 destul de usor.Am observat ca cei ce ajung in top 10 sau in primele 3 rezultate se opresc din optimizare..oare cred ca or sa ramana acolo pentru totdeauna ?
    Si o intrebare ce ma macina..google are de gand sa arate aceleasi rezultate in toata tara vreodata sau tot asa functioneaza..daca merg la Cluj vad site-urile x si daca merg la Bucuresti altele..de fapt in functie de ISP/IP cred dar nu inteleg de ce pentru ca nu e vorba de un search local..si inca nu a bagat pe .ro local search de exemplu masini din Iasi etc..

    Răspunde

  19. „…dar pe .ro observ ca link-urile “bulk” in footer/sitewide nu atrag de la sine penalizari.”

    @Krumel, ai putea sa ne spui daca la ora actuala se penalizeaza astfel de linkuri? Dar daca sunt provenite de pe acelasi server, cand un site primeste linkuri bulk de la un alt site aflat pe acelasi server? Multumesc!

    Răspunde

  20. Beny, pana acum nu am observat decat in 2 cazuri o mica penalizare: acelasi client a facut rost instant de 3-5 mii de IBL-uri de la acelasi site. Site-ul care a luat link-urile a fost imediat penalizat cu o scadere de trafic si deci o prezenta mai slaba la cautari la care statea foarte bine.

    Dupa ce am identificat problema si a scos link-urile, site-ul si-a revenit.

    Faza cu serverele nu e asa importanta ptr penalizare, doar ca daca ai IBL-uri de pe servere diferite iti poti creste calitatea lor dupa autoritatea hostului, sharingul de IP-uri etc.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *