Nimicul lui Krumel

Studiu de caz: comparatii competitori privind backlink-urile

Cred ca anul asta il voi dedica link building-ului, mai ales ptr ca vad ca posturile astea au apetit la cei care ma urmaresc. Am mai zis-o, nu imi place link building-ul ca munca, ma intereseaza doar studiile despre link-uri, observatiile privind unii factori si altele care in .ro se rezuma la: “cumpar 5000 de link-uri si sint pe locul 1“. Asta e SEO de succes si link building facut cu “cap”.

Intr-un articol anterior publicam o metoda de a verifica IBL-urile unui site si cateva specificatii. Sint sigur ca mai sint si alte metode, eu fac public ceea ce fac eu … altii prefera sa pastreze “secretul”.

Azi incerc un studiu de caz pe 2 concurenti fictivi, datele sint masluite in mod intentionat, intentia e de a scoate in evidenta niste diferente privind link-urile avute si evaluarea care ar trebui facuta.

As vrea sa specific din start ca IBL-urile analizate, acum dar si in postul anterior, nu contin link-urile din retelele sociale. Despre link-urile din retelele sociale intr-un alt articol.

Studiu de caz: 2 concurenti ce ofera servicii online

Se da concurentul 1.ro si concurentul 2.ro, 2 concurenti ce ataca o cautare de “Aproximativ 300.000 (de) rezultate”. Cel cu 1.ro ocupa locul 1 la aceasta cautare principala, 2.ro doreste sa ii ia acest loc. Concurentul 2.ro cere un audit de IBL-uri pentru a vedea diferentele pe care cele 2 site-uri le au si pentru a-si imbunatati situatia.

Se apeleaza cu succes la versiunea Enterprise de la SEO SpyGlass pentru a gasi IBL-urile si se incepe analiza. Raportul contine printre altele, urmatoarele:

Numarul total de IBL-uri

Am pus unealta la treaba si am inceput sa primesc urmatoarele rezultate (fictive):

IBL-uri 1.ro: 3000 – verificat in Yahoo! si Blekko
IBL-uri 2.ro: 6000 – verificat in Yahoo! si Blekko

Specificatii

Acestea sint cifrele totale de IBL-uri, ele nu sint in totalitate relevante pentru a putea genera o estimare de IBL-uri valide, dar sint cifrele de la care pleaca o analiza de IBL-uri.

Aceste cifre sint oferite de cei doi furnizori fara a fi actualizate la zi. Backlink checker-ele nu ofera decat o lista deja existenta ce e actualizata periodic. Verificarea trebuie facuta pe aceasta lista data astfel incat datele sa fie reale si actuale.

Procentul de IBL-uri valide

IBL-uri 1.ro: 66%
IBL-uri 2.ro: 73%

Specificatii

Din totalul de link-uri existente, acestea sint cifrele privind link-urile care dau link curat catre cele 2 site-uri. Link curat inseamna link dofollow, link ce cedeaza trecerea spre site-ul catre care face referinta link-ul, link ce nu e inclus in diferite frame-uri sau alte smecherii penalizate de Google.

Link-uri valide inseamna link-uri curate + link-uri existente acum pe acele site-uri.

Numarul de IBL-uri valide dupa domenii

IBL-uri 1.ro: din 559 de domenii care trimit link-uri catre site doar 407 de domenii au link-uri valide, restul de 152 trimit link-uri care au nofollow sau nu mai au link-ul catre site.
IBL-uri 2.ro: din 384 de domenii care trimit link-uri catre site doar 179 de domenii au link-uri valide, restul de 205 trimit link-uri care au nofollow sau nu mai au link-ul catre site.

Specificatii

Numarul total de link-uri nu are importanta daca link-urile trimise nu sint valide, ceea ce inseamna ca pentru o evaluare corecta trebuie verificate domeniile ce trimit link-uri valide dintr-un total.

Un domeniu poate fi luat in calcul in evidentierea totala, dar verificarea amanuntita poate diferentia link-urile invalide dupa domenii.

In calcul sint luate ca fiind valide domeniile care dau cel putin un link catre site, restul fiind considerate invalide. Deci daca de pe un domeniu vin 15 link-uri din care 14 sint cu nofollow sau inexistente dar 1 link e valid, am considerat domeniul ca fiind valid ptr ca acel link conteaza.

Urmatoarea triere pe care o puteti face e sa numarati domeniile de pe IP-uri romanesti ce dau link-uri valide si sa le comparati.

Numarul de IP-uri romanesti ce trimit link-uri

IBL-uri 1.ro: 87
IBL-uri 2.ro: 63

Specificatii

Din numarul total de IP-uri, am extras numarul total de IP-uri romanesti si am evidentiat doar cele care trimit link-uri valide catre site-uri. Comparatia scoate in evidenta potentialul de putere pe care il are 1.ro si poate justifica prezenta pe locul 1 la o cautare.

Fiind vorba de site-uri romanesti ca sint pozitionate la cuvinte cheie romanesti pe cautari pe google.ro, IP-urile si link-urile de pe domeniile romanesti au importanta lor si e bine sa tinem cont de ele.

O alta triere ar fi cea dupa site-uri unice gazduite pe aceste domenii, pentru ca e posibil ca pe un IP sa existe mai multe site-uri valide ceea ce face ca valoarea link-urilor sa poata fi scazuta.

Procentul de extensii de domenii .ro ce dau link-uri

IBL-uri 1.ro: 30%
IBL-uri 2.ro: 15%

Specificatii

Fiind vorba de site-uri romanesti e important sa vedem ce site-uri cu extensia .ro sustin aceste site-uri.

Urmatoarea verificare ar fi cea privind domeniile .ro ce dau link-uri valide de pe IP-uri romanesti. 😀 Trierea si segmentarea merge mult mai adanc, restul datelor apartin clientului.

Concluzie

Oricat de multe IBL-uri am crede ca avem, ele defapt sint mult mai putine daca ar fi sa ne luam dupa astfel de crierii. Fluctuatiile de pozitii la cautari sint datorate ori pierderii de IBL-uri ori de faptul ca ai un competitor harnic ce isi face rost constant de IBL-uri.

Studiul de caz se opreste aici, vor urma o serie de alte articole ce vor detalia alte criterii, moduri de evaluare sau specificatii privind IBL-urile. 1.ro detine mult mai multe motive pentru a fi pe locul 1 la cautare, 2.ro urmeaza sa isi consolideze link-urile si sa treaca pe locul 1. 😀

Voi cum va evaluati concurenta in privinta backlink-urilor?

Sharing is caring!