Nimicul lui Krumel

Situatia link-urilor din piatadelinkuri.ro 2011

Articol facut in special din intentia de a ajuta oamenii si de a le oferi alternative. Datele sint cerute de mine astfel incat oamenii sa stie cum pot folosi acest site si care sint criteriile dupa care se pot orienta pentru link building. Multumesc celor de la piatadelinkuri.ro pentru date si pentru transparenta.

O alta modalitate de a obtine link-uri e cumpararea de link-uri. Metodele naturale de link building sint diversificate, unele dintre ele nu ofera controlul asupra anchor textelor, IP-urilor sau perioadei de existenta a unui link. Pentru asta, obisnuim sa cumparam link-uri. In special pentru control, apoi pentru nevoia de sustinere la cautari.

Stiu, Google zice sa nu cumparam link-uri pentru ca o sa ne cada cerul in cap. Cunosc teoria, practica spune altceva: poti cumpara link-uri atata timp cat nu abuzezi, atata timp cat ai un link velocity (discutam intr-un alt articol despre asta) constant si pozitiv, atata timp cat sursele de linking sint curate.

Dupa “etici”, toti cei care nu fac ceea ce spune Google sint spammeri. Dupa “altii”, toti cei care fac ce spune Google sint fraieri. Ideal e sa fii pe la mijloc, astfel incat sa rezisti modificarilor facute si sa iti poti tine afacerea in conditii optime. Bine, ar mai exista cei care fac spammeri pe toata lumea, dar sa zicem ca zona aia paranoia e bine sa o evitam.

Revenind, am realizat cateva statistici dupa datele primite de la piatadelinkuri.ro pe care vi le voi face publice in speranta ca va vor ajuta. Comentariile mele exclud preturile acestor link-uri, ma intereseaza strict ceea ce tine de link building si aportul acestor link-uri la urcarile in Google.

Ip-urile site-urilor

Am gasit in jur de 768 de IP-uri pentru 1132 de site-uri listate in sistem la perioada cand am facut analiza. Dintre acestea, 619 de IP-uri gazduiesc un singur site, restul de 149 au mai mult de un site gazduit pe IP.

In concluzie: 81% din site-uri au IP unic, restul de 19% impart IP-ul si cu alte site-uri. Eu zic ca e un procent bun. 4,5% din ele sint gazduite pe acelasi IP, adica IP-ul blogurilor de pe blogspot.com

TLD-ul site-urilor

Extensia domeniilor e predominant .ro, 80% din ele au domeniu.ro

Extensiile sint ok de luat in considerare pentru ca prin extensii se catalogheaza o parte din continut.

PageRank-ul site-urilor

Pentru interesati, PageRank-ul site-urilor din sistem e predominant intre 0 si 3.

Aveti de unde alege, in functie de criteriile de evaliare ale site-urilor puteti plati mai mult sau mai putin daca PR-ul e unul din aceste criterii. Pentru mine nu ar fi…

PageRank-ul dupa categorii

Pentru a va putea orienta dupa criteriul PR-ului, am creat un grafic special. Va puteti da seama in ce categorii sint site-urile cu PageRank mare.

PR 8 se afla in categoria Companii/Firme, ca sa va vina mai usor. :))

Varsta site-urilor

Am reusit sa aflu varsta la 585 din totalul de site-uri. Asta inseamna aproximativ jumate din ele.

NR – AN
10 – 2000
11 – 2001
15 – 2002
17 – 2003
27 – 2004
54 – 2005
40 – 2006
45 – 2007
93 – 2008
83 – 2009
156 – 2010
34 – 2011

Nr de oferte de vanzare link-uri si preturi medii dupa categorii

O statistica interesanta e cea privind ofertele de vanzare de link-uri, dar si cea privind preturile medii pentru vanzarile de link-uri dupa categorii.

Nr de oferte de vanzare articole si preturi medii dupa categorii

Acelasi grafic pentru vanzarile de articole.

Nr de oferte vanzare link-uri vs. Nr de oferte vanzare articole

Un grafic comparativ intre numarul de oferte de vanzare link-uri vs. numarul de oferte de vanzare articole.

Nr de oferte schimb link-uri vs. Nr de oferte schimb articole

Un grafic comparativ intre numarul de oferte de schimb de link-uri vs. numarul de oferte de schimb de articole.

De ce se afla competitorii tai mai sus in Google? Afla ce metode de link building folosesc, cu ajutorul unei analize comparative.
Contacteaza-ma pentru mai multe detalii si vei afla cum sa ii depasesti!

***
Astea ar fi cateva analize pe care le-am putut face sau le-am primit. Un lucru important pe care m-ar fi interesat tine de felul link-urilor: dofollow sau nofollow. E o sugestie pentru cei care administreaza platoforma, dar si pentru cei care cumpara astfel de servicii.

Nu am reusit sa analizez toata lista de site-uri, ptr unele criterii mi-ar fi trebuit foarte mult sa le extrag.

Analizele sint generale, nu se vor a fi exacte, sint doar niste estimari a unor site-uri pe care am reusit sa le analizez. Oarecum platforma va ofera o forma de link management care va ajuta sa administrati usor link-urile cumparate prin ei.

Sharing is caring!