Rata de IBL-uri noi si Ip-ul lor

Backlink-uri In continuarea tutorialului SEO inceput cu Remus, o sa discut tot despre partea de SEM, in special despre IBL-uri. Am postat pe blog resurse de link building romanesti, ca alternativa la inscrierea in directoare web. Eu am sugerat tot timpul o inscriere manuala in directoare, astfel incat rezultatele sa nu atraga de la sine o eticheta de spam, de abuz sau de IBL-uri create artificial.

Optand pentru o inscriere manuala in directoare ajungem cu discutia catre rata de IBL-uri noi pe care un site web le obtine si relevanta la cautari prin sustinere. Cu alte cuvinte, un site care obtine IBL-uri multe in termen scurt are sanse sa fie “marcat” ca un posibil site care incearca sa ajunga la cautari folosind modalitati “nenaturale”, folosind sisteme automate de inscrieri in directoare.

Citeste si:  Tutoriale seo sau cum sa iti faci corect un site si sa iesi la rezultate

Google recomanda ca site-urile sa obtina IBL-uri in mod “natural” prin recomandari facute de pe alte site-uri, site-uri care de obicei sint relevante si asemanatoare ca si continut. De ceva timp, pe continut englezesc, Google penalizeaza cumpararea de IBL-uri; pe .ro momentan nu se stie mare lucru …. deci e un risc.

Ip-ul IBL-urilor care fac trimitere catre un site au importanta in special pe zona de regional a web-ului. Cu alte cuvinte, e indicat ca IBL-urile care iti sustin site-ul sa fie de pe Ip-uri romanesti, daca se poate sa fie IP-uri unice, si de pe domenii cu extensii .ro. Toate astea garanteaza relevanta regionala a unui site si ajuta un site la cautari.

Pentru directoarele web romanesti, multi se lauda cu liste de 500 si ceva de directoare. Ele de fapt sint cam jumate, daca ar fi sa le catalogam dupa criteriile anterior aminite. Multe din ele sint cu nofollow, au frame-uri sau redirect, ceea ce le face cam inutile.

Citeste si:  De ce validare HTML?

In concluzie, incercati sa faceti rost constant de IBL-uri noi (pentru a avea o rata buna de IBL-uri), incercati sa faceti rost de IBL-uri de pe site-uri relevante (IBL-urile din footerul unui site care da link-uri la inca n site-uri, sint doar ca numar, calitativ ele sint reduse) si verificati-va permanent partenerii de linking (multi din ei pun nofollow dupa o intelegere de lunga durata).

Remus a scris Despre numarul si vechimea backlinkurilor.

Sharing is caring!

3 Comments

  1. As face o lista publica, cu directoarele in care nu se merita inscrierea datorita motivelor amintite de tine, deoarece multi webmasteri isi iau tzeapa cand platesc servicii de inscriere in directoare, fie ele manuale. Am dat peste un site cu 800+ ibl din care 600+ erau nofollow, bani aruncati. Cum am si eu boala pe persoanele amintite si de tine pe blog, amintite si de mine pe blog si de Tudi, as face o lista si cu ele (unele fiind si pe primele locuri in google pt “inscriere in directoare” si altele)

    Din ce am observat, in .ro dupa inscrierea in directoare, “imaginatia” stagneaza, multi nu reusesc sa obtina intr-un alt fel ibl-uri din simplul fapt ca nu au cu ce.

    Ce zici de lista aia ? (prima)

    Reply

  2. Mircea, vezi Directoare web romanesti de evitat? o lista de directoare romanesti care nu prea merita efotul. E posibil ca unele din ele sa se fi “indrepat”, lista e destul de veche.

    Chiar daca Seopedia e un forum renumit, asta nu inseamna ca Seo Romania nu are continut de calitate. Poate doar mai putini useri…

    Mihai, daca eu as scrie tot mura-n gura, altora cele ramane de facut. Oricum, foarte bun comentariul. 🙂

    Reply

  3. Totul fair in true, chestii pe care totusi nu le-ai mentionat si merita mentionate ( in opinia mea doar ): 

    – in procesul de link building trebuie sa existe o continuitate, deci nu azi fac 100 si urmatoarele 2 luni ma uit la site cum “creste”
    – exista “hot zones” unde pot fi plasate linkurile pentru a fi mai relevante. Cel mai hot punct e chiar in continut, ponderea scade apoi cu sidebar tot mai mult, ajungand in cele din urma la footer unde ponderea e destul de mica si mai conteaza doar numarul. De fapt, balance-ul se inclina mai mult in favoarea unui IBL in continut decat a unui link in footer.
    – relevanta unui link venit de pe un site regional, intr-o tara. Adica site-ul iasi.ro face link spre ziaruliasi.ro -> relevanta creste, mai ales ca din cate stiu eu Google afiseaza acum rezultate diferite si pe regiuni. In Craiova primesti alt DC sau alte rezultate decat in Timisoara sau iasi, in cazurile site-urilor regionale.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *