Despre link exchange ca modalitate de link building

Link exchange Am reluat tutorialul SEO pe care il tin impreuna cu Remus, dupa cateva opriri involuntare. Sper ca pana la urma ceea ce se scrie pe aceste 2 bloguri sa conteze si sa nu va fixati pe rezultate.

Cu ocazia asta am revazut situatia site-ului in SERPs, eu nu am acces la el …doar am facut un link building moderat. Vad ca pe “vacante grecia” si “vacanta grecia” sta destul de bine, il gasesc pe locul 7 pe google.ro. Sper sa fiu pe un DC bun si sa aibe relevanta ceea ce vad. Pentru “sejur grecia” e pe a 2-a pagina, locul 19 … daca nu ma insel.

In fine, asta nu e important, de azi am reluat Tutorialul SEO si o sa vorbim despre link exchange, modalitati de link exchange, relevanta si autoritate prin schimb de link-uri.

Read More

Google Sitelinks arata comentariile ca fiind relevante in locul link-urilor

Uite ce face Google Webmaster Tools cand nu iti gaseste site-ul sau cand lucreaza haotic. E ca urmare a mutarii de pe un host pe altul a site-ului. Ceea ce e destul de ciudat.

Google Webmaster Tools a avut o perioada cand inventa link-uri in cadrul unui site, creand astfel un numar de pagini care nu existau in realitate, combina pagini astfel incat noua pagina avea URL diferit. Paginile nu existau, Google doar le indexa folosing o pagina existenta.

Spre exemplu: domeniu.ro/pagina > domeniul.ro/o-alta-pagina-existenta/pagina

Nu prea aveai ce face, in timp au remediat problema.

Acum Google Webmaster Tools pune in loc de pagini …comentarii, la Google Sitelinks. O sa avem oar, cei ce au bloguri, o noua optiune: Google Sitecomments?
Read More

SEO, SEM, PPC, link building in .ro

Saptamana au fost scrise mai multe materiale din domeniile astea, materiale bune ce merita amintite. Personal ma bucur ca se incepe a scrie nisat pe domenii in care (uimitor) toti sint priceputi, ca sa nu zic experti. Cred si eu, citesti ce fac altii si te dai vedeta pe forumuri sau bloguri.
Read More

Link building ca sugestie pentru vizitatori

O bucata de cod Un mod mai putin discutat pe .ro de link building, el e speculat doar de cateva site-uri de tip “old school”. Stiu, e greu de crezut si de inteles, acum cand Web 2.0 (spre Web 3.0) e pe val, eu va recomand o metoda veche, dar totusi ea poate avea un efect neasteptat …mai ales ca foarte putini o folosesc …cu succes.

Tin minte ca acum 5-7 ani in urma era o metoda buna de a impartasi/imprastia informatia cu cei care doresc sa o posteze pe propriile site-uri, intre timp s-a considerat demodata. Totusi, marile portaluri foloseau astfel de metode si o duceau foarte bine. Traficul venea din locuri in care ei “oficial” incercau sa isi plaseze link-uri, dar datorita relevantei si calitatii continutului au primit trafic prin aceasta metoda, gratuit.

Metoda e foarte simpla si eficienta: in cazul in care oferi continut actualizat de interes (stiri, horoscop, barfe si alte prostii) ofera eventualilor vizitatori un mod de a pune aceste informatii pe propriul site.
Read More

Rata de IBL-uri noi si Ip-ul lor

Backlink-uri In continuarea tutorialului SEO inceput cu Remus, o sa discut tot despre partea de SEM, in special despre IBL-uri. Am postat pe blog resurse de link building romanesti, ca alternativa la inscrierea in directoare web. Eu am sugerat tot timpul o inscriere manuala in directoare, astfel incat rezultatele sa nu atraga de la sine o eticheta de spam, de abuz sau de IBL-uri create artificial.

Optand pentru o inscriere manuala in directoare ajungem cu discutia catre rata de IBL-uri noi pe care un site web le obtine si relevanta la cautari prin sustinere. Cu alte cuvinte, un site care obtine IBL-uri multe in termen scurt are sanse sa fie “marcat” ca un posibil site care incearca sa ajunga la cautari folosind modalitati “nenaturale”, folosind sisteme automate de inscrieri in directoare.

Google recomanda ca site-urile sa obtina IBL-uri in mod “natural” prin recomandari facute de pe alte site-uri, site-uri care de obicei sint relevante si asemanatoare ca si continut. De ceva timp, pe continut englezesc, Google penalizeaza cumpararea de IBL-uri; pe .ro momentan nu se stie mare lucru …. deci e un risc.
Read More

Calitatea backlink-urilor si criterii de evaluare

Retea link-uri Vorbeam intr-un post anterior despre calitatea unui backlink si despre faptul ca, in principal, criteriile de evaluare sint de ordin calitativ si cantitativ.

Calitativ, un backlink ar trebui sa fie evaluat dupa vechimea, autoritatea sau popularitatea lui. Ah, si Page Rank, evident. /:)

Un link bun, calitativ e evaluat dupa: relevanta fata de pagina catre care face trimitere si anchor textul sau; numarul de link-uri ce ies din acea pagina care face legatura catre site/pagina (outbound links) altele decat link-ul catre tine, e indicat sa fie mic ca numar; Page Rank – ca nota definitorie a calitatii backlink-ului (autoritate, popularitate, incredere) si nu ca moneda de vanzare intre webmasteri.
Read More

Anchor textul unui link

Ancora In postul anterior, despre ce sint backlink-urile, vorbeam despre calitatea backlink-urior, provenienta lor, numarul, .etc … dar inca nu am scris nimic despre anchor text-ul unui backlink. E un factor important, precum multi altii care dau valoare unui backlink.

Ce e un anchor text?
Anchor textul unui link e cuvantul cheie atribuit unui link ce face o legatura catre un site. Deci, cuvintele cheie “linkate” devin anchor text-ul unui backlink.

Cu alte cuvinte, atunci cand atribui unui cuvant cheie un link care e relevant pentru pagina catre care faci trimitere si evident de pe pagina de pe care faci trimitere, inseamna ca faci SEO (SEM daca link-urile sint externe) si in nici un caz spam, asa cum un ilustru afon in SEO acuza pe propriul blog zilele trecute.
Read More

Ce sunt backlink-urile?

Back LinkPartea a doua a tutorialului SEO trateaza subiecte despre modalitatile de linkbuilding si in special de optimizarea offpage. Nu e de ajuns sa lucrezi onpage, rezultatul a ceea ce ai creat pe site trebuie sustinut prin link-uri de sustinere, IBL-uri, backlink-uri, incoming links, Inbound Links, etc.

Unii cred ca doar IBL-urile sint importante in SEO, ignorand partea onpage. Se ajunge la a plati link-uri care sa sustina pagini fara continut relevant si cu optimizare onpage proasta. Probabil de aia si asa mult spam pe .ro, e preferabil sa sustii un nimic si sa scoti bani din reclame. Cu alte cuvinte, interesul fata de vizitatori e limitat la a da click pe reclame sau a intra pe site, pentru impresiile din cont.

E gresit.
Read More

Link Building Ieftin, mult si prost

Azi dimineata vorbeam cu un fost client despre o patanie recenta datorata inscrierilor in directoare. Evident, inscrierile in directoare starnesc reactii de dispret fata de cei din domeniu, mai ales daca rezultatele sint precum cel despre care o sa vorbesc. Probabil prin postul asta incerc sa schimb perceptia, daca mai e nevoie de asa ceva, a celor care cred ca ce e ieftin si mult, e bun in link bulding … in special cand vine vorba de inscriere in directoare.

Treaba e cam asa: persoana respectiva era pe un onorabil loc la o cautare. Acum o luna a crezut de cuviinta sa isi intareasca pozitia sau sa isi rezerve locul 1 la o anumita cautare. Evident a apelat la ce e mai ieftin si mai mult.
Read More

Tutoriale seo sau cum sa iti faci corect un site si sa iesi la rezultate

Cum saO sa incep in curand sa postez, impreuna cu Cretu Remus, o serie de pasi, de tip tutoriale, in care vom prezenta moduri corecte de analiza, alegere nise, creare de site-uri, creare de back link-uri si modalitati de ajungere in Google ca cuvinte cheie dorite.

De ce Remus?
Pentru ca, daca tineti minte, din analiza facuta de mine … foarte putini romani scriu despre SEO si SEM in limba romana, marea majoritate prefera sa scrie in engleza. Sau, din romanii care scriu in romana, unii din ei au experiente mai mult pe US decat pe .ro

In plus, il si cunosc. Noi am lucrat impreuna, el fiind din Iasi ..tot el avand si initiativa.
Read More