Situatia link-urilor din piatadelinkuri.ro 2011

Articol facut in special din intentia de a ajuta oamenii si de a le oferi alternative. Datele sint cerute de mine astfel incat oamenii sa stie cum pot folosi acest site si care sint criteriile dupa care se pot orienta pentru link building. Multumesc celor de la piatadelinkuri.ro pentru date si pentru transparenta.

O alta modalitate de a obtine link-uri e cumpararea de link-uri. Metodele naturale de link building sint diversificate, unele dintre ele nu ofera controlul asupra anchor textelor, IP-urilor sau perioadei de existenta a unui link. Pentru asta, obisnuim sa cumparam link-uri. In special pentru control, apoi pentru nevoia de sustinere la cautari.
Read More

Despre link building la TeComm 2011 Cluj

Pe 13-14 Octombrie voi fi in Cluj-Napoca la TeComm pentru a vorbi despre link building pentru magazinele online romanesti.

Voi incerca sa tratez subiecte precum: structura unui magazin online, cuvintele cheie si cum generez o structura potrivita pentru link building, anchor texte pentru link-urile generate, strategii privind link building-ul corelate cu structura site-ului si anchor textul lor, surse de link building in Romania, diferentieri in SERPs din punctul de vedere al link-urilor primite sau generate, rezolvarea duplicate content-ului prin link building, o scurta analiza concurentiala pe link building ca studiu de caz, eventual discutii despre evaluarea link-urilor obtinute/cumparate.
Read More

Link building management – metoda de a administra link-urile

In cateva articole mai vechi am vorbit despre link building, in special despre back link checkers, unelte de a vedea link-urile unui site. Am discutat despre metoda asta de a vedea link-urile pentru ca in .ro link building-ul se opreste cam aici. Sint destul de putini cei care nu se opresc doar aici in privinta link building-ului.

Link builderii pot cumpara link-uri (stiu, Google zice sa nu), pot face parteneriate sau pot face schimb de link-uri. Sint metode de a face link building, metode practicate pe care Google incearca prin actualizari sa neutralizeze din efectul lor. Totusi ele se fac..
Read More

Analiza anchor textelor pe care backlink-urile competitorilor le dezvaluie

Zilele trecute am fost invitat la un eveniment in Bucuresti la care trebuia sa tin o prezentare despre “Cum faci analiza concurentei din punct de vedere al cuvintelor cheie”. Un subiect interesant ce acopera mai mult decat spune titlul, dar nu am putut dezvolta grafic mai mult prezentarea ..am explicat mai degraba unele lucruri.
Read More

Link-uri pierdute, problema ignorata si greu controlata

SEO cu precadere depinde de multi factori direct (sau indirect) responsabili de o reusita, sint atat de multi incat de cele mai multe ori ajungem sa credem ca e foarte usor sau ca e mai util sa alegi directia BlackHat (aparent, cea mai simpla si de “succes”). Sau ptr ca sint multi, ajungem sa ii ignoram si deci sa avem o perceptie gresita asupra lor.

Scaderile de ranking sint cele mai “misterioase” actiuni care apar intr-un moment de efort SEO si de link building. De cele mai multe ori, actiunile din SERPs sint fara justificare sau vagi precum raspunsurile date de Google la unele intrebari specifice.

Unul din motivele cunoscute pentru pierderea de pozitii la cautari e pierderea de link-uri de calitate.
Read More

Studiu de caz: comparatii competitori privind backlink-urile

Cred ca anul asta il voi dedica link building-ului, mai ales ptr ca vad ca posturile astea au apetit la cei care ma urmaresc. Am mai zis-o, nu imi place link building-ul ca munca, ma intereseaza doar studiile despre link-uri, observatiile privind unii factori si altele care in .ro se rezuma la: “cumpar 5000 de link-uri si sint pe locul 1“. Asta e SEO de succes si link building facut cu “cap”.

Intr-un articol anterior publicam o metoda de a verifica IBL-urile unui site si cateva specificatii. Sint sigur ca mai sint si alte metode, eu fac public ceea ce fac eu … altii prefera sa pastreze “secretul”.
Read More

Link building – semnale vs. factori

In primul rand, detest munca de “link builder”. In schimb, sint fascinat de ceea ce inseamna criteriile si modurile prin care link-urile ajung sa conteze ptr un site/o pagina. In .ro link buildingul inseamna “bulk buying links”, in ideea ca un client face o comanda si 5000 de link-uri apar din senin de pe diferite surse. Nu prea exista criterii dupa care sa se ghideze, regula de “text cu 300 de caractere, sa fie pozitiv si sa dea 3 link-uri catre noi cu anchor text” e frecventa in .ro. Va spun sigur asta ptr ca stiu oameni care cumpara link-uri dupa criteriul asta. Nu e indeajuns aceleasi 300 de caractere sau aceleasi link-uri din bloguri. :d

Si ca sa raspund si la intrebarea: “e ok sa cumperi link-uri?”, as spune DA. Link-urile se cumpara in toata lumea. Banii se fac din vanzare de link-uri si de PR. Ma refer la webmasteri care incearca sa traiasca din online.
Read More

Link-uri externe cu sau fara nofollow?

Daca tot m-am lasat de socializarea web, m-am gandit sa imi pun in aplicare o ideea mei veche care nu isi facuse loc din cauza “zgomotului”.

Periodic intentionez sa creez sondaje pe diferite subiecte legate de SEO si SEM, pentru a afla parerea voasta. In general, sondajele vor tine in jur de o luna, dupa care urmad sa scriu un articol despre rezultat si interpretarile mele.

Deci, primul (sau nu chiar primul ca au mai fost altele) din seria asta e un sondaj de tine de link-urile externe din site, daca ele ar trebui sa aiba nofollow sau nu.
Read More

Link building prin Galerii CSS, Social Media sau comunicate de presa

Un nou articol in continuarea tutorialului SEO pe care il tin cu Remus trateaza alte modalitati de a face rost de back link-uri pentru site-uri. E destul de enervanta disperarea dupa IBL-uri, de multe ori unii ajunga sa faca lucruri care au efect negativ asupra site-urilor. Modalitatile de link building prezentate in tutorialul nostru nu sint o forma de a face spam, ci doar modalitati de a promova corect site-uri.

Am auzit destul de des pareri despre link building, in special se spune ca pentru a promova un site pe motoarele de cautare ai nevoie doar de Page Rank si back link-uri. Nu e asa, nu doar ele promoveaza un site pe motoarele de cautare.
Read More

Link building prin comentarii pe bloguri si forumuri dofollow

Costel N-as spune ca e un subiect care sa imi placa, mai ales ca e destul de greu de inteles cum trebuie facut. Dar e pe lista de subiecte ce trebuiesc acoperite pentru tutorialul SEO pe care il tin cu Remus. Asa ca hai sa vedem ce iese….

Link building prin comentarii pe bloguri cu dofollow
Mult apreciata in afara, stiu cazuri in care unii webmasteri urcau site-uri la cautari doar din link-uri venite din comentariile de pe bloguri de genul asta. Pe continut englezesc metoda merge, oamenii trec cu vederea posturile semnate cu cuvinte cheie.

Pe .ro lucrurile nu stau la fel, nu in mare masura. Noi sintem obisnuiti ca in spatele unui comentatiu sa stea un “costel”, un “costel89” sau un “costel4yu”. In momentul in care un post e scris de “promovare SEO” sau de “Articole de presa” nu prea iti vine sa le accepti, e clar oamenii aia sint interesati doar de un link de pe blogul tau.

E ironic de prostesc sa ai o astfel de atitudine: vii si incerci sa prostesti pe cel care stie ce inseamna link building prin comentariile pe bloguri cu dofollow.
Read More