Link velocity e un termen mai putin discutat in .ro de catre link builderi, link-urile la Kg sint unica masura de cele mai multe ori. In special cei care au inclinatii spre cercetare si analiza ajung sa fie interesati de velocitatea link-urilor.

Totusi e un lucru important, multe lucruri se explica atunci cand tinem cont de cadenta cu care primim link-urile. Si nu numai cadenta, e vorba si de directia link-urilor pe care le generam in mod natural sau artificial.

Sa le luam pe rand:

In physics, velocity is speed in a given direction. Speed describes only how fast an object is moving, whereas velocity gives both the speed and direction of the object’s motion. To have a constant velocity, an object must have a constant speed and motion in a constant direction. Constant direction, typically constrains the object to motion in a straight path.

Sursa

VELOCITÁTE, s. f. (Livr.) Iuțeală, repeziciune, viteză. – Din fr. vélocité, it. velocità.

Sursa

Ce se aplica din definitiile de mai sus?

Viteza cu care se primesc link-urile

Sint multi care de 10 euro vor 5000 de IBL-uri intr-o zi/saptamana/luna. Pe langa faptul ca ce e ieftin …ramane ieftin, cantitatea de link-uri si timpul de generare sint factori negativi.

Un numar mare de link-uri generate intr-un timp scurt (ca frecventa) ar trebui sa traga un semnal de alarma motoarelor de cautare. In mod natural aceste link-uri nu ar putea veni atat de multe. Constrangerea tine de timp si de numar.

Intrebarile care se extrag din graficul de mai sus ar fi: cum poate un site nou sa obtina din prima aproape 6000 de IBL-uri intr-o luna? Cum poate un site obtine intr-o luna 6000 de backlink-uri doar de pe 35 de domenii? De ce in urmatoarea luna numarul lor a scazut drastic?

Raspunsul e simplu: viteza de generare a link-urilor a fost foarte mare, exagerat de mare pentru un site nou. Link-urile sitewide sint cele care atrag atentia asupra calitatii link building-ului facut.

Efectul e caderea la cautari pe o anumita perioada de timp, cand link-urile incep sa vina cu o cadenta constanta.

Efectul negativ poate fi contracarat prin scoaterea link-urilor sitewide si continuare link-urilor cu o cadenta constanta.

Sursa link-urilor

Evident ca se poate sti sursa. In momentul in care primesti 5000 de link-uri doar din directoare web sau bloguri, clar ceva nu e ok. Lucurile astea sa vad fara nici o problema iar practica nu e recomandata. Mixul de backlink-uri poate dilua numarul mare de IBL-uri dar si frecventa surselor de trafic.

Citeste si:  .ro sau .com? sau poate altceva...conteaza?

Graficul de mai sus e comparativ, astfel va puteti da seama de tipul de site-uri pe care concurentii obisnuiesc sa le foloseasca ptr link building. Cu cat sursele de trafic sint mai diversificate, cu atat mai bine.

Tot legat de sursa as vrea sa mentionez alti factori importanti cum ar fi varsta site-ului, autoritatea, semnale Social Media (expertii SM sa nu se incrunte), plus altele.

Directia link-urilor

Unde trimiteti link-urile predominant? E indexul cea mai importanta pagina din site? Sint si alte pagini importante care ar trebui sa primeasca link-uri? Diluam link building-ul prin trimiterea unor link-uri catre paginile interioare?

Acum cativa ani in urma, un anume Pierre Far facuse un tool care se numea Deep link ratio calculator. Il gasiti cautand pe Google. Toolul nu prea mai e functional pentru ca foloseste Yahoo! API si se stie ca Yahoo! a renuntat la a mai arata informatii despre back link-uri. Totusi, conceptul de Deep link ratio ramane valabil.

Deep link ratio inseamna diferenta dintre link-urile trimise catre index si paginile interioare. Efectul e o sustinere mai buna a site-ului, iesirea la cautari pe mai multe cuvinte cheie cu pagini relevante sustinute, o stabilitate in privinta pozitiilor la cautari.

Prin directionarea link-urilor catre pagini interne dilueaza sau ascunde eventuala manupulare a link-urilor si deci micsoreaza sansele ca un site sa fie considerat ca facand link building defectuos sau artificial.

Cadenta link-urilor

Oarecum legat de viteza, cadenta link-urilor e la fel de importanta. Intr-o perioada de timp mare, link-urile generate artificial pot avea o anumita cadenta. Aceasta cadenta poate atrage atentia asupra “manarelii” facute sau nu.

In general, cadenta se poate aplica unei perioade de timp care devinde un istoric al site-ului dpdv al IBL-urilor. Nu poti urmari o cadenta ptr un site cu istoric de minim 3 luni, nu e relevant.

Nu prea poti controla cadenta link-urilor, doar a celor generate artificial (cumparate) prin link management. Chiar si aici exista o diferenta intre contractarea link-urilor si aparitia lor.

Exemplu de mai sus e simulat comparand 2 concurenti, in realitate link-urile nu sint cumparate sau naturale. Dar pentru a intelege mai bine cadenta am generat/manipulat imaginea.

Spre exemplu in .ro bloggerii care fac campanii de link building posteaza toti in aceeasi zi advertorialele facute de unele site-uri. Motiv de suspiciune pentru motoarele de cautare si potential de penalizare. Lucrul asta poate fi contracarat prin diluarea link-urilor care vin, platite sau naturale. Altfel, sint sanse mari ca acele link-uri sa aiba efect negativ.

Citeste si:  Ce e long tail si de ce conteaza?

Din fericire, in cazul bloggerilor diluarea e influentata si de popularitatea blogului si de frecventa de crawling a robotilor, plus timpul de indexare a paginilor.

Anchor textul link-urilor

Un alt semnal important e anchor textul IBL-urilor. Un procent marit de anchor texte cu acelasi cuvant cheie poate trage un semnal de alarma, mai ales daca sint indepliniti factorii de mai sus.

Folosind derivatii de cuvinte cheie puteti dilua sansele de efect negativ si mari sansele de a genera trafic relevant pe un set de cuvinte cheie diferite sau derivate.

Cresterea rapida a IBL-urilor cu acelasi anchor text de cele mai multe ori atrage penalizari.

De ce se afla competitorii tai mai sus in Google? Afla ce metode de link building folosesc, cu ajutorul unei analize comparative.
Contacteaza-ma pentru mai multe detalii si vei afla cum sa ii depasesti!

Trafic si click velocity

E pura speculatie, am vazut discutii despre zona asta, nu denumita asa. Dar odata cu semnalele sociale se pot lua in considerare traficul si click-urile pe care link-urile “plantate” in social media le genereaza.

Aceste link-uri genereaza click-uri, sint ele unice, au o frecventa constanta, genereaza trafic? Ponderea lor e pe deep link-uri? Sau doar pe index? Frecventa postarilor in retelele sociale sint constante? Ele vin de la acelasi user sau e propagat de diversi user fara legatura intre ei?

***

Link velocity conteaza pe o perioada lunga de timp, in functie de intensitate si frecventa poate determina penalizari negative in SERPs. Mixul de link-uri, de anchor texte, de pagini sustinute pot dilua eventualele manipulari de SERPs (link-uri cumparate) si pot da site-ului sanse reale de a urca si a se mentine la cautari.

O parte din lucrurile de mai sus se aplica in special pe .com, dar unele din ele isi au efect si pe .ro. Sugestia mea e sa fiti precauti si sa urmariti toate lucrurile astea pentru a nu avea probleme. 🙂