In cateva articole mai vechi am vorbit despre link building, in special despre back link checkers, unelte de a vedea link-urile unui site. Am discutat despre metoda asta de a vedea link-urile pentru ca in .ro link building-ul se opreste cam aici. Sint destul de putini cei care nu se opresc doar aici in privinta link building-ului.

Link builderii pot cumpara link-uri (stiu, Google zice sa nu), pot face parteneriate sau pot face schimb de link-uri. Sint metode de a face link building, metode practicate pe care Google incearca prin actualizari sa neutralizeze din efectul lor. Totusi ele se fac..

Pentru a putea organiza si urmari link-urile care sint sau urmeaza a fi achizitionate link builderii folosesc sisteme de link management prin care administreaza si structureaza eventualele achizitii. Structurarea link-urilor se face dupa diferite criterii, in functie de stare si necesitate.

Probabil multi vor dori sa spun niste unelte specifice, dar ma voi rezuma doar la modul de folosire si utilitatea lor. Nu fac inca recomandari pentru ca nu am gasit inca un tool care sa satisfaca unele nevoi si nici nu vreau sa duc in eroare cei ce ma citesc.

Link managementul impune actiunea de a structura link-urile dupa anumite criterii dar si de a organiza cerinte de achizitonare, planificari de contactare sau legaturi prin parteneriate.

Citeste si:  Rata de IBL-uri noi si Ip-ul lor

Criteriile de structurare ale link-urilor pot fi dupa stare, tip sau metoda de achizitie.

Dupa stare ar fi: inactive, active, in asteptare, respinse sau incorecte, organice, non organice etc.
Dupa tip ar fi: de pe bloguri, din forumuri, din directoare web, din parteneriate cu alte site-uri, social media etc.
Dupa metoda de achizitie pot fi: platite, parteneriat, schimb de link-uri, link-uri reciproce, adaugate de useri din proprie initiativa etc.

Probabil criteriile pot fi mai avansate si mai multe, dar astea ar fi cam baza … multe unelte specifice le recomanda.

De ce ai avea nevoie de link management?

E nevoie ca intr-o campanie de link building administrarea link-urilor sa se faca pe cat posibil si cat se poate de strict. Mult din actiunile de link building intreprinse pot avea efecte ce trebuiesc depistate in caz de penalizare sau in caz de disparitie ale unor link-uri platite.

Link-urile platite trebuiesc urmarite si administrate pentru ca in cazul in care o plata se omite, cel care da link-ul poate scoate acel link ..ceea ce inseamna ca pozitiile la cautari pot fi afectate. Un istoric al link managementului ajuta la identificarea rapida a unei probleme in corelare cu pozitiile la cautari.

Citeste si:  Continut duplicat prin distribuire generala

Managementul link-urilor poate contine si task-uri date unor angajati ce se ocupa cu link building-ul, unele actiuni pot fi puse in asteptare pentru actiune dar si atribuite unui angajat.

Unele unelte, mai performante, au alerte specifice prin care sinteti anuntati despre anumite modificari sau despre anumite lucruri programate spre a fi facute. Spre exemplu, daca un partener schimba achor textul sau pune nofollow pe un link, sistemul ar trebui sa va alerteze despre acest lucru. Nu sint multe care sa faca asta.

Astea ar fi cateva idee despre link building manangement, va recomand sa incercati sa folositi astfel de unelte pentru o administrare mai buna a link-urilor dar si a task-urilor de link management.

Apoi, poate ar fi bine sa vorbim si despre “Link Prospecting” sau “prospectarea de link-uri”… dar intr-un alt articol.