Link exchange Am reluat tutorialul SEO pe care il tin impreuna cu Remus, dupa cateva opriri involuntare. Sper ca pana la urma ceea ce se scrie pe aceste 2 bloguri sa conteze si sa nu va fixati pe rezultate.

Cu ocazia asta am revazut situatia site-ului in SERPs, eu nu am acces la el …doar am facut un link building moderat. Vad ca pe “vacante grecia” si “vacanta grecia” sta destul de bine, il gasesc pe locul 7 pe google.ro. Sper sa fiu pe un DC bun si sa aibe relevanta ceea ce vad. Pentru “sejur grecia” e pe a 2-a pagina, locul 19 … daca nu ma insel.

In fine, asta nu e important, de azi am reluat Tutorialul SEO si o sa vorbim despre link exchange, modalitati de link exchange, relevanta si autoritate prin schimb de link-uri.


De ce facem link exchange?
Pentru a suplini nevoia de IBL-uri si a urca la pozitii in Google. Valoarea unuil link e un factor de influenta pentru ca site-urile sa urce la cautari. Daca IBL-urile au autoritate si relevanta, atunci un site poate urca la cautari. Zic “poate” pentru ca nu e deajuns sa ai IBL-uri pentru a urca, ai nevoie si de partea optimizarii onpage.

Cu cine sa facem schimb de link-uri?
Pe continut englezesc se sugereaza ca schimbul de link-uri sa se faca cu site-urile asemanatoare domeniului de activitate pe care site-ul il trateaza. Sa fie asemanatoare ca subiect, sa aibe cuvinte cheie relevante site-ului sau paginii catre care faceti legatura.

Pe .ro cred ca merge mai cu oricine, cel putin asa se practica. E totusi indicat sa aveti link-uri de pe site-uri din domenii asemanatoare si sa evitati site-urile ce ofera un numar marit de IBL-uri ptr alte site-uri.

Indiferent ca tineti cont de aspectele de mai sus sau nu, trebuie sa aveti in vedere numarul de pagini indexate in Google pentru ca ele vor fi IBL-urile ce vor fi trimise spre site sau pagina.

Citeste si:  Conversii Head sau Long tail? Identificarea prin Multi Channels

Inca un aspect, verificati Ip-urile unde sint gazduite site-urile de pe care luati IBL-uri. E indicat sa fie romanesti.

Ce cuvinte cheie sa folosim intr-un link exchange?
Vorbeam anterior despre legaturi relevante de pe pagini care trateaza subiecte asemanatoare cu cele prezentate pe site-ul sau pagina catre care faci legatura. Ideal e ca anchor textul ce e atribuit unui link sa fie relevant continutului paginii sau site-ului catre care face trimitere.

Asta e versiunea ideala, relevanta e mai mare si deci sint sanse marite ca un site sa urce la cautari. Dar, dupa cum bine stiti, mai orice backlink e bun pentru un site sau o pagina atata timp cat are un achor text relevant paginii catre care faci legatura.

Cate modalitati de link exchange sint?
Sint destul de multe, nu am de gand sa le enumar, Tudi are deja scris despre subiectul asta in articolul Link Exchange ca Tehnica de Link Building.

Tot ceea ce vreau sa spun aici e ca schimbul de link-uri nu se face pentru a lua Page Rank mare, ci pentru a urca site-urile la cautari.

La ce trebuie sa fim atenti cand facem un schimb de link-uri?.
1. Vezi sa ai un achor text potrivit si vezi clar unde trimiti acea legatura. Ai nevoie de lucrurile astea pentrus trategia de mai tarziu.

2. Vezi daca link-urile sint directe si sint fara nofollow. Unii obisnuiesc ca dupa o perioada de timp sa puna nofollow pe ele si deci sa nu mai aiba relevanta.

S-ar zice ca nofollow opreste doar cedarea de Page Rank, nu si de valoare ca numar de IBL ce sustine un site. Nu sint atat de sigur, pe Yahoo! stiu ca asa e, dar Google trateaza totusi diferit nofollow. Candva, exista niste observatii conform carora Google ar trece peste nofollow, dar nu sint sigur de lucrul asta.

3. Vezi cu cine imparti link-ul. E important pentru ca daca ai “colegi” de linking un numar ridicat de iesiri de pe pagina, ceea ce revine link-ului tau e impartit cu ceilalti. Pe .ro vad ca tonele de link-uri din footerul unor pagini e o practica des intalnita, asta nu inseamna ca au si rezultate.

Citeste si:  Continut duplicat prin distribuire generala

4. Incearca sa vezi daca un site e autoritate si daca el te poate ajuta. Vechimea si autoritatea unui site pot ajuta, ele uneori fac diferenta.

In loc sa ai n IBL-uri de pe N site-uri, poti avea n-1 IBL-uri de pe N-1 site-uri – unde N e site autoritate.

Site-urile devin autoritate in momentul in care un numar marit de site-uri trimit link-uri catre pagini ale acelui site si el devine relevant pentru o anumita nisa sau cuvant cheie.

5. Ai grija sa nu exagerezi cu modalitatea asta de link building, uneori ce e prea mult si idelevant poate atrage de la sine penalizari SEO prin caderea la unele cautari sau excludere.

6. Trimite link-uri catre paginile interioare. Un subiect pe care inca nu l-am tratat pe blog, dar pe care il voi dezvolta zilele ce urmeaza, dar indicat e sa trimiteti link-uri catre paginile interioare. Revin cu subiectul asta.

Cred ca o sa ma opresc aici, subiectul nu e indeajuns discutat pe .ro pentru ca e destul de greu sa faci analize, sa testezi. Se stie doar ca pe google.ro link-urile sint vazute ceva mai diferit ca algoritm si efect.

Totusi, Google tine cont de autoritate si trust, de anchor textul care leaga paginile (chiar si interioare) si de relevanta intre toate astea cu ce pe pe pagina catre care se face legatura.

Remus a scris despre: Ziua 18: Despre link exchange…