Prin August 2006 scrisesem un articol despre inscriere in directoare web ca unealta gratuita in a obtine backlink-uri si faceam o indrumare in a urma niste crierii de inscriere in directoare, astfel incat sansa inscrierii sa fie mare.

Doi ani de atunci si lucrurile au mai avansat. Discutia se pune acum intre a inscrie manual sau automat site-urile in directoarele web.

Pentru multi e clara treaba, inscrierea automata in directoare e mai buna. Platesti odata si primesti link-uri “la greu”. In plus, ti-ai luat de o grija, link-urile alea ar trebui sa ajunga, mai ales ca ofertele includ cate 1000-3000 de directoare web si pe bani putini.

Defapt, asta e cel mai important: ieftin si mult.

Superficiala gandire a celor care cred ca inscrierea automata in directoare web ii ajuta foarte mult, omite un singur lucru: strategia. O inscriere automata in directoare web nu include o strategie care sa ajute un site web sa iasa la cautari pe cuvinte cheie dorite. Marea majoritate a celor care au cumparat astfel de servicii nu cunosc rostul inscrierii in directoare si nici nu au o strategie.

Acum sa vorbim despre avantajul inscrierii manuale in directoare web si faptul ca o strategie poate ajuta.

Inscrierea manuala in directoare web are avantajul de a selecta manual categoriile, stabili titlurile cu care e inscris (anchor textul foarte important pentru ranking) sau banalul capcha (pe care doar oamenii il pot citi si interpreta corect).

Citeste si:  Traficul ca factor de ranking?

Comparativ, inscrierea manuala ofera un numar calitativ de backlinks in special daca exista in prealabil o analiza si o strategie in a ajunge in Serps.

Analiza: avem un cuvant cheie, un site si un loc de ocupat la cautari.
Concurenta e barometul pentru a vedea cata munca trebuie depusa pentru a atinge acel loc in Serps. Concurenta iti spune ce zone poti ataca si specula, cat trebuie muncit si cam ce trebuie sa faci. De aceea e bine sa nu subestimati concrenta.

Strategia: Odata ce concurenta a fost analizata si v-ati dat seama de ce aveti de facut, trebuie sa creati o strategie pe care se va construi noul “atac” pentru un loc la o cautare in motoarele de cautare.

Site-ul care trebuie sa iasa la cautari ar trebui sa aibe un grup principal de cuvinte cheie, cele mai importante si mai grele, dar care convertesc sau aduc un trafic ridicat si relevant. Si un al doilea se de cuvinte cheie derivate din cuvintele cheie primare, si/sau care pot fi regionale, mai putin specifice sau cu o cautare mai putin relevanta comparativ cu primul grup.

Acum apare defapt importanta inscrierii manuale in directoare web, in detrimentul celei automate. Prin strategia creata, ca intentie, site-ul trebuie sa ajunga pe prima pagina, in principal, intr-un timp cat mai scurt pentru un anumit cuvint cheie. Inscrierea manuala in directoare ajuta prin crearea de IBL-uri cu anchor text de pe diferite IP-uri si domenii care creaza relevanta. Astfel, pentru o campanie romaneasca ati avea nevoie de o lista de directoare cu IP specific romanesti.

Citeste si:  Isteria PageRank-ului in .ro

Se stie ca relevanta IBL-urilor influenteaza iesirile la cautari.

De ce sa nu inscrii automat in directoare?
Pentru ca nu poti controla nevoia de IBL-uri de calitate, numarul de achor text care ar fi deajuns pentru un cuvant cheie sau/si nu poti garanta inscrierea in acea lista de directoare datorita spamului.

Cu o inscriere manuala, campaniile pentru anumite cuvinte cheie pot fi controlate, poti sti care e numarul de IBL-uri, cu un anumit anchor text, care te-ar aduce pe un loc la cautare.

Ele pot fi 400, dintr-o lista automata de 3000-4000, restul fiind inutile, mai ales ca o campanie de inscrieri manuale in directoare ar putea structura si selecta directoarele in functie de nevoie.

Explicatia asta ar trebui sa dea un raspuns si intrebarii: “e bine sa inscriu cateva sute pe zi?

Sharing is caring!