Nimicul lui Krumel

CognitiveSEO – rank tracker, link si task management

Anul trecut, in 2010, prin decembrie incepeam colaborarea pe parte de UX, testing si IA cu cei de la CognitiveSEO.com. Se vrea a fi o platforma online de verificare a pozitiilor la cautari, verificare a backlink-urilor, link management dar si analiza a celor 3 componente. De fapt, CognitiveSEO se bazeaza pe componenta de analiza cognitiva a datelor livrand rapoarte cu date personalizate.

Va pot spune ca am avut o perioada super interesanta impreuna cu ei, structurarea factorilor SEO, a semnalelor SEM, corelarile de date, rostul lor si modul cu sint expuse sint printre lucrurile care mi-au placut cel mai mult.

Dupa multa munca, a venit timpul lansarii platformei la apa. Articolul e o recenzie la aceasta prima versiune, versiune care nu e completa, multe din module sint pastrate ptr etapele urmatoare.

Ce contine CognitiveSEO?

O componenta ce tine de Inbound Link Analysis cu care puteti vedea structurat backlink-urile site-ului vostru dar si al concurentilor. In imaginea de mai jos aveti un overview al contului de demo ce contine o parte din criteriile analizate.

Veti sti daca IBL-urile sint: dofollow sau nofollow; ce anchor text au; de pe ce IP vin, catre ce pagini interne sint trimise; daca sint active sau nu; daca sint pozitionate in footer, sidebar sau in continut; daca sint sitewide sau nu; Google PageRank, MozRank, ACRank si multi alti factori, plus filtre specifice ptr fiecare.

Un inBound Link Timeline cu care puteti vedea un istoric al statusului pe care link-urile le au. Cu alte cuvinte puteti vedea cate link-uri ati pierdut si cate ati castigat in timp.

Corelate cu pozitiile la cautari (pe care le veti vedea in modului de rank tracking) time line-ul va poate ajuta sa identificati problemele privin urcarile si coborarile la cautari, pozitiile fiind influentate de back link-uri. Multe lucruri pot fi “dovedite” si “justificate” prin acest modul.

Un rank tracking atat ptr site-ul propriu cat si comparativ cu concurentii. Poti urmari oricand fluctuatiile din SERPs ale concurentilor corelate cu cele ale tale.

Tot timpul trebuie sa urmariti (comparativ sau nu) pozitiile la cautari, mai ales daca ajungerea la o pozitie e un Goals deja setat. Comparatiile cu concurentii sint sigur ca vor face pe multi sa realizeze importanta link building-ului facut cu cap dar si a bugetelor investite.

Componenta principala e link managementul pe care platforma o structureaza foarte bine. Campaniile create pot fi imporate astfel incat anterioarele campanii sa poata fi mutate.

Fiecare link poate avea notari speciale cum ar fi: partenerul de linking, monitorizarea link-urilor dupa status, anchor text, nofollow sau dofollow; management dupa emailul partenerilor, numele lor si date de contact; un modul legat de plati si perioada de recurenta a platilor, plus alte optiuni interesante.

Link-urile pot fi adaugate sau editate din cele existente astfel incat managementul sa se faca bine. Corelat cu time line, veti vedea oricand ce link-uri sint active si ce nu, cum si-au schimbat statusul si veti putea estima impactul asupra pozitiilor la cautari.

Preferatul meu ramane managementul task-urilor si to-dos-urile ptr proiecte. Cu alte cuvinte, pe langa link management poti face si task management dand angajatilor atributii de urmarire a campaniilor, task-uri specifice, management de perioade recurente sau de plati pentru link building-ul facut.

Vei sti cate link-uri/campanii administrezi, cine se ocupa de ele, cand se fac platile, in cat timp iti expira link-urile si cel mai imporant, corelat cu link managementul, vei sti ce link-uri sint inca active sau nu.

Cred ca primul lucru pe care il invata multi din cei care invata link managementul e sa isi seteze Goals (scopuri, tinte) pentru cei cu care lucreaza astfel incat sa poti avea controlul asupra link-urilor.

***

In mare, cam asta face platforma. Motivul ptr care il promovez e ca platforma are inclusa in rank tracking si google.ro, ptr restul fiind evident ca link-urile romanesti sint detectate fara probleme.
Una din criteriile de filtrare ale backlink-urilor tine de website category. Site-urile romanesti sint catalogate si ele in mod special. 😀

E foarte util agentiilor si firmelor specializate, dar nu numai. Nu uitati sa oferiti feedback. 🙂

Pentru cei care ma citesc am un cupon cu reducere 20% pe viata pentru tool.
Cuponul e:KRUMEL20

Sharing is caring!