CognitiveSEO – rank tracker, link si task management

Anul trecut, in 2010, prin decembrie incepeam colaborarea pe parte de UX, testing si IA cu cei de la CognitiveSEO.com. Se vrea a fi o platforma online de verificare a pozitiilor la cautari, verificare a backlink-urilor, link management dar si analiza a celor 3 componente. De fapt, CognitiveSEO se bazeaza pe componenta de analiza cognitiva a datelor livrand rapoarte cu date personalizate.

Va pot spune ca am avut o perioada super interesanta impreuna cu ei, structurarea factorilor SEO, a semnalelor SEM, corelarile de date, rostul lor si modul cu sint expuse sint printre lucrurile care mi-au placut cel mai mult.

Dupa multa munca, a venit timpul lansarii platformei la apa. Articolul e o recenzie la aceasta prima versiune, versiune care nu e completa, multe din module sint pastrate ptr etapele urmatoare.

Ce contine CognitiveSEO?

O componenta ce tine de Inbound Link Analysis cu care puteti vedea structurat backlink-urile site-ului vostru dar si al concurentilor. In imaginea de mai jos aveti un overview al contului de demo ce contine o parte din criteriile analizate.

Veti sti daca IBL-urile sint: dofollow sau nofollow; ce anchor text au; de pe ce IP vin, catre ce pagini interne sint trimise; daca sint active sau nu; daca sint pozitionate in footer, sidebar sau in continut; daca sint sitewide sau nu; Google PageRank, MozRank, ACRank si multi alti factori, plus filtre specifice ptr fiecare.

Un inBound Link Timeline cu care puteti vedea un istoric al statusului pe care link-urile le au. Cu alte cuvinte puteti vedea cate link-uri ati pierdut si cate ati castigat in timp.

Citeste si:  Link building prin comentarii pe bloguri si forumuri dofollow

Corelate cu pozitiile la cautari (pe care le veti vedea in modului de rank tracking) time line-ul va poate ajuta sa identificati problemele privin urcarile si coborarile la cautari, pozitiile fiind influentate de back link-uri. Multe lucruri pot fi “dovedite” si “justificate” prin acest modul.

Un rank tracking atat ptr site-ul propriu cat si comparativ cu concurentii. Poti urmari oricand fluctuatiile din SERPs ale concurentilor corelate cu cele ale tale.

Tot timpul trebuie sa urmariti (comparativ sau nu) pozitiile la cautari, mai ales daca ajungerea la o pozitie e un Goals deja setat. Comparatiile cu concurentii sint sigur ca vor face pe multi sa realizeze importanta link building-ului facut cu cap dar si a bugetelor investite.

Componenta principala e link managementul pe care platforma o structureaza foarte bine. Campaniile create pot fi imporate astfel incat anterioarele campanii sa poata fi mutate.

Fiecare link poate avea notari speciale cum ar fi: partenerul de linking, monitorizarea link-urilor dupa status, anchor text, nofollow sau dofollow; management dupa emailul partenerilor, numele lor si date de contact; un modul legat de plati si perioada de recurenta a platilor, plus alte optiuni interesante.

Link-urile pot fi adaugate sau editate din cele existente astfel incat managementul sa se faca bine. Corelat cu time line, veti vedea oricand ce link-uri sint active si ce nu, cum si-au schimbat statusul si veti putea estima impactul asupra pozitiilor la cautari.

Preferatul meu ramane managementul task-urilor si to-dos-urile ptr proiecte. Cu alte cuvinte, pe langa link management poti face si task management dand angajatilor atributii de urmarire a campaniilor, task-uri specifice, management de perioade recurente sau de plati pentru link building-ul facut.

Citeste si:  Link building - semnale vs. factori

Vei sti cate link-uri/campanii administrezi, cine se ocupa de ele, cand se fac platile, in cat timp iti expira link-urile si cel mai imporant, corelat cu link managementul, vei sti ce link-uri sint inca active sau nu.

Cred ca primul lucru pe care il invata multi din cei care invata link managementul e sa isi seteze Goals (scopuri, tinte) pentru cei cu care lucreaza astfel incat sa poti avea controlul asupra link-urilor.

***

In mare, cam asta face platforma. Motivul ptr care il promovez e ca platforma are inclusa in rank tracking si google.ro, ptr restul fiind evident ca link-urile romanesti sint detectate fara probleme.
Una din criteriile de filtrare ale backlink-urilor tine de website category. Site-urile romanesti sint catalogate si ele in mod special. 😀

E foarte util agentiilor si firmelor specializate, dar nu numai. Nu uitati sa oferiti feedback. 🙂

Pentru cei care ma citesc am un cupon cu reducere 20% pe viata pentru tool.
Cuponul e:KRUMEL20

Sharing is caring!

16 Comments

  1. Mi-ar place sa vad acest tool live, pe site nu poti sa ai acces la el decat daca platesti. Nu poti sa dai banii pe ceva absolut nou, fara sa vezi si fara sa testezi

    Reply

  2. nici nu incape indoiala ca e un tool super folositor… nu e pentru incepatori; ci pentru cineva care are mai multe siteuri sau unul mare ..sau face seo…

    Reply

  3. Foarte interesant! Am avut probleme în a găsi unelte de tracking care să meargă bine pe Google.ro, deci aici ar fi un avantaj pentru cei cu site-uri românești. Cu Advanced Link Manager și Advanced Ranking Manager nu am reușit să mă descurc din cauza designului, ceea ce mă enervează îngrozitor fiindcă am înțeles că-s bune.

    Însă 99 de dolari pe lună costă Raven Tools Pro, care face de toate, deși e cam greu de utilizat. Dincolo de analiza respectivă, cu ce e mai bună unealta asta nouă? E mai ușor de folosit? Că numărul de cuvinte monitorizate e totuși mic. Altfel m-ar tenta opțiunea mai ieftină, combinată eventual cu Trackur pentru social media…

    Reply

  4. Ioana, mersi de comentariu, in primul rand. :)

    Apoi, inainte de a da drumul la treaba am studiat concurenta si am observat ceea ce au si ce nu. Ne-a interesant in primul rand daca optiunile se incadreaza intr-un anumit flow de lucru dar si daca ele raspund unor nevoi specifice. Asta am incercat sa realizam prin design si filtrele puse la dispozitie.

    Unealta un e un backlink checker, chiar daca are optiunea asta. E un tool de analiza si de corelari de date. Urmeaza sa fie lansata in curand componenta de analiza cognitiva (CognitiveSEO). La fel, nici rank trackerul nu e unealta principala in platforma.

    Diferenta fata de altii e ca are filtre specifice mai bune, ofera management mult mai ok, o baza de link-uri mai apropiata de adevar, plus alte module care vor fi adaugate.

    Spre exemplu, acum vei putea vedea pozitia unui link in site. Daca e in header sau in footer. Poti vedea daca concurentii tai obisnuiesc sa aiba link-uri in sidebar sau footer, de aici iti poti da seama de multe lucruri.

    E un al mod de a face lucrurile, cu optiuni mai bune, cu filtre, cu link-uri mai bine verificate astfel incat sa poti face o analiza buna cat mai usor.

    Nu pot comenta multe lucruri, inclusiv preturile, colaborarea mea e limitata pe niste lucruri clare.

    Stiu de la ei ca vor urma niste tutoriale, probabil acolo vei putea vedea diferentele. :)

    Reply

  5. Buna,

    Va multumesc tuturor pentru interesul acordat. Am vrut sa dau un raspuns oficial la aceste intrebari … and here we go.

    “The core module” al cognitiveSEO este modulul “inBound Link Analysis” care face ce altii nu fac.

    Analiza este foarte amanuntita si augumentata cu metrici in-house dar si externe SEOmoz + MajesticSEO.

    Vizualizarea backlinurilor cu ajutorul featerului “Link Previews” este foarte facila, dar nu numai ci itzi si permite identificarea linkurilor din Header/Body/Footer + Hidden Links. Cine face SEO isi poate da seama cat de important este acest lucru.

    Apoi clasificarea linkurilor, a siturilor si al continutului.

    Astea 4 sunt informatii foarte puternice care folosite cu ajutorul Filtrelor si al analizei competitve te pot ajuta sa identifici oportunitati de link building mult mult mai usor decat navigand liste de backlinkuri.

    Fata de alti competitori, gen Raven, noi facem analiza datelor. Raven este un agregator de APIuri care da datele mai mult sau mai putin RAW asa cum le ia.

    cognitiveSEO este un plus fata de SEOmoz, MajesticSEO avand ca posibile date de intrare providerii de mai sus. Total este re-crawled si reanalizat.

    Asta este pe partea de core module.

    Fiecare modul are lucruri aparte. In aceste zile voi posta pe site si un video care va fi un walkthrough complet prin aplicatie.

    Acesta va fi cel mai clar mod de a evidentia puterea toolului.

    Razvan Gavrilas
    Founder & Chief Architect @ cognitiveSEO

    Reply

  6. La mine e pe Processing – 0% de azi dimineață. Cam cât ar trebuii să aștept?

    Reply

  7. Buna Alexandru,

    Mersi pentru raportare. A fost o problema la noi. Am rerulat campania si o ai in cont acum.

    Investigam ce s-a intamplat.

    Poti folosi adresa support(at)cognitiveseo(dot)com daca mai ai nelamuriri sau probleme.

    Mersi
    Razvan

    Reply

  8. Adevarul este ca este cea mai inteligenta aplicatie SEO din cate am testat eu pana acum.

    Ce mi-ar place sa se mai adauge…. ceva asemanator ca Backlink History de la Majestic SEO + numarul de linkuri de la Majestic SEO, in momentul acesta arata mai putine linkuri.

    Totusi mai are bug-uri: nu-mi merge graficul de la “Timeline” si totodata nu-mi arata pozitile “Rank Tracking”.

    Reply

  9. Salut,

    Am incercat ca-mi fac un cont si sa pot folosi aplicatia 14 zile gratuit cum este mentionat pe site, insa am observat ca iti cere detaliile de plata complet, inclusiv card sau paypal.

    Pai ori e gratis ori e cu bani?

    Nu prea ma simt confortabil cu chestia ca daca inchizi contul inainte de 14 zile :)) nu vei fi taxat.

    Reply

  10. Buna Razvan,

    Mersi de aprecieri.

    Let me explain :

    Timeline – este updatat saptamanal cu fiecare rulare care se face pentru siturile tale (doar daca ai alea la crearea campaniei / sau editarea ei sa fie Recurring)
    Acest Timeline se bazeza pe acesta rerulare si nu are cum sa existe de la inceput. Se bazeaza doar pe date interne.

    Rank Tracking – se face saptamanal deasemeanea. Este create confuzie deocare primele adaugari de keyworduri produc rezultate in 7 zile. Analizam sa vedem cum putem inbunatati aici.

    Vor fi explicate mai detaliat in interfata, si helpul aplicatiei este creat as we speak.

    Mersi,
    Razvan

    Reply

  11. Buna Florin,

    Acest trial este Free doar ca are nevoie de validarea cardului sau al paypalului pentru 14 zile , asa cum ai zis. Nu esti biluit in acele 14 zile.

    Avem nevoie de asta pentru a putea valida un potential utilizator.

    Tot ce facem este CPU intensive si on-demand. Backlinkurile fiecarui site sunt supuse unui intreg proces de analiza.

    Nu prezentam doar date dintr-o baza de date, ci facem analizele pentru fiecare client in parte.

    Sper ca am reusit sa itzi raspund la intrebare,
    Mersi,
    Razvan

    Reply

  12. Analiza analiza, dar pe partea de prospects, backlinks opportunities se poate mult mai mult decat sa ma uit la competitori.
    Tool-ul e foarte avansat pentru piata din Romania. Inclin sa cred ca e avansat chiar si pentru piata de pe .com.
    Problema principala care o vad eu e cu crawl-ul. Face crawl doar pe link-urile din seomoz si majestic, pentru competitori care ii aleg eu? Web-ul e mare si in seo incepi sa ai rezultate cand intelegi ca sunt milioane de pagini care iti pot da link. Doar asa urci in SERPs… nu cu link-urile pe care cei dinaintea ta le au deja.
    Cum ma poate ajuta acest tool in aceasta directie?

    Reply

  13. Buna Dan,

    Toolul nu are un modul de Link Prospecting. Acesta este in plan si va fi implementat in lunile ce urmeaza.

    inBound Link Analysis ca si modul nu presupune prospecting ci o analiza a ta si a competitorilor.

    Prospectingul se poate face in 2 feluri. Ori Competitve Based or Linkuri pe care Competitorii nu le au (exact ce zici tu)

    De urcat in SERP urci in functie de foarte multi factori. Ce spui tu “Doar asa urci in SERPs… nu cu link-urile pe care cei dinaintea ta le au deja.” nu este adevarat din punctul meu de vedere. Totul este un mix. Urci in SERP in functie de o multitudine de factori.

    Toolul acum te poate ajuta pentru Competitve Link Intelligence si nu pentru prospecting extern.

    Coming soon anyway

    Regards,
    Razvan

    Reply

  14. Multumesc pentru raspuns Razvan. Bineinteles ca e vorba de o multitudine de factori. Dar inafara de achizitia de link-uri, restul sunt oarecum mai usor de obtinut. Spre exemplu tot ce tine de on-page, care conform seomoz are o pondere de 15%, se afla in totalitate la indemana, sub controlul tau ca seo si acolo regulile sunt clar exprimate de Google.
    In schimb domain authority si page level link metrics, cumuland 42% conform aceleiasi surse, se bazeaza pe achizitia de link-uri. Te intrebam fiindca cere foarte multe resurse un astfel de tool si eram curios daca v-ati gandit la asa ceva si daca aveti o solutie la aceasta problema.
    Pe acesta parte e foarte mare nevoie de un tool. Google nu spune nimic concret pe partea de domain autority, ba chiar refuza sa raspunda(Matt Cutts) cand vine vorba de link neighbourhood de exemplu.

    Reply

  15. Dan,

    Se lucreaza la un modul in acest sens. Nu pot spune insa exact cand va fi released.

    Toolul si in acest moment foloseste f multe resurse pentru procesare. De aceea cum multi au cerut … nu poate fi gratis.

    Razvan

    Reply

  16. am renuntat la Seomoz pt CognitiveSeo…mi se pare mai facil de utilizat si pt cat am eu nevoie este arhisuficient. merci pt cod si pt toate sfaturile pe care le impartasesti pe site …am invatat foarte multe lucruri care, zic eu, chiar m-au ajutat

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *