Back LinkPartea a doua a tutorialului SEO trateaza subiecte despre modalitatile de linkbuilding si in special de optimizarea offpage. Nu e de ajuns sa lucrezi onpage, rezultatul a ceea ce ai creat pe site trebuie sustinut prin link-uri de sustinere, IBL-uri, backlink-uri, incoming links, Inbound Links, etc.

Unii cred ca doar IBL-urile sint importante in SEO, ignorand partea onpage. Se ajunge la a plati link-uri care sa sustina pagini fara continut relevant si cu optimizare onpage proasta. Probabil de aia si asa mult spam pe .ro, e preferabil sa sustii un nimic si sa scoti bani din reclame. Cu alte cuvinte, interesul fata de vizitatori e limitat la a da click pe reclame sau a intra pe site, pentru impresiile din cont.

E gresit.

Sa incepem prin a defini backlink-urile.

Backlink-urile sint legaturi de pe alte site-uri sau pagini trimise catre o pagina sau catre domeniul principal. Poate explicatia asta nu e prea ok, backlink-urile sustin un site la cautarile pe motoarele de cautare.

Afla mai multe despre backlink-urile pe care site-ul tau le are si imbunatateste-ti strategia de link building!
Contacteaza-ma pentru mai multe detalii si vei afla ce se intampla cu site-ul tau!

Citeste si:  Structura site-ului si long tailul generat

In mod normal, intentia principala nu e iesirea la cautari, ci referinta catre un site sau o pagina a unui site. Cu cat un site sau o pagina are mai multe backlink-uri cu atat autoritatea si relevanta unui site sau a unei pagini web creste in comparatie cu alte pagini sau site-uri asemanatoare.

Backlink-urile se pot crea natural, organic …adica legaturile catre propriul site sau propria pagina sint date datorita relevantei continutului sau pentru ca se face referire catre un continut relevant.

O alta metoda de a crea backlink-uri e cea intentionata, voita. Inscrierile in directoare, schimbul de link-uri, cumpararea de link-uri din recenzii, comunitatile sociale si colaborative sint ale metode de a consturi link-uri catre un site.

Valoarea unui link e data de anchor text (cuvantul cheie care trimite link-ul catre o pagina sau un site), varsta link-ului, tipul link-ului (imagine sau text), textul ce inconjoara acel link si relevanta fata de pagina catre care se face trimitere, numarul de link-uri care ies dintr-o pagina, reprocitatea link-urilor, etc.

Numarul de backlink-uri care recomanda un site sau o pagina, e un alt factor important pentru a iesi la cautari. Pe langa factorii enumerati anteriori, numarul de backlink-uri influenteaza pozitionarile la cautari.

Citeste si:  Link building - semnale vs. factori

Calitatea unui backlink e, nu in ultimul rand, un factor important. Ziceam anterior ca numarul de backlink-uri e un factor important, dar daca numarul IBL-urilor sint de slaba calitate, atunci acest numar e aproape irelevant. IBL-urile trebuie sa fie de calitate, calitatea nu e data doar de Page Rank, ci de vechimea, autoritatea sau popularitatea unui site. Page Rank-ul e o nota (oarecare) ce estimeaza calitativ un site, dar pana la urma nu el determina calitatea efectiva.

Proiectul nostru momentan “sufera” o inscriere in directoare web, urmand ca apoi sa folosim alte resurse romanesti pentru link building.

Ca observatie, site-ul momentan e in sandbox, se pare ca nu am reusit sa scapam de el.

Remus a scris despre Ziua 11: Despre Backlinks.