Retea link-uri Vorbeam intr-un post anterior despre calitatea unui backlink si despre faptul ca, in principal, criteriile de evaluare sint de ordin calitativ si cantitativ.

Calitativ, un backlink ar trebui sa fie evaluat dupa vechimea, autoritatea sau popularitatea lui. Ah, si Page Rank, evident. /:)

Un link bun, calitativ e evaluat dupa: relevanta fata de pagina catre care face trimitere si anchor textul sau; numarul de link-uri ce ies din acea pagina care face legatura catre site/pagina (outbound links) altele decat link-ul catre tine, e indicat sa fie mic ca numar; Page Rank – ca nota definitorie a calitatii backlink-ului (autoritate, popularitate, incredere) si nu ca moneda de vanzare intre webmasteri.

Pentru partea regionala a cautarilor, ma refer la google.ro, calitatea link-urilor e data si de Ip-ul de pe care vine un link. Nu multi tin cont de Ip, marea majoritate considera ca numarul si anchor textul ajung sa le satisfaca pretentiile.

Citeste si:  Secrete SEO dezvaluite

Inscrierea in directoare web sau alte forme romanesti pentru link building pot imbunatati situatia unui site, unele IBL-uri venite de pe astfel de site-uri au si calitate, nu doar diversitate de Ip-uri romanesti.

Modalitatile de a procura IBL-uri sint nenumarate, trebuie doar sa fiti atenti la calitatea lor si sa aveti o strategie.

Link-urile interioare, nu sint o forma de spam asa cum un idiot ilustru afirma pe propriul blog, ci mai degraba o forma proprie de a crea link-uri de sustinere catre paginile proprii dar cu relevanta ceva mai ridicata, datorita relevantei contextuale. Defapt, posturile mele au din ce in ce mai multe link-uri interne postate sau catre site-uri proprii relevante, fix pentru a pastra si mari numarul de IBL-uri relevante.

Creati o arhitectura buna a site-ului, astfel incat paginile interioare sa fie usor accesibile si de catre utilizatori, nu doar de catre roboti.

Citeste si:  Continut duplicat prin distribuire generala

CMS-urile in general sint optimizate, cautati pluginuri de internal linking si postati frecvent. Aici nu sint prea multe lucruri de spus, CMS-urile sint usor de optimizat, multi traiesc cu impresia ca doar pentru simplu fapt ca si-au pus niste pluginuri Wp, au facut SEO.

Asa ca, atunci cand evaluati calitatea unui backlink vedeti locul de unde vine link-ul, varsta site-ului, cat de bine e indexat, frecventa de continut, de postare si nu in ultimul rand PR-ul.