Anchor textul unui link

Ancora In postul anterior, despre ce sint backlink-urile, vorbeam despre calitatea backlink-urior, provenienta lor, numarul, .etc … dar inca nu am scris nimic despre anchor text-ul unui backlink. E un factor important, precum multi altii care dau valoare unui backlink.

Ce e un anchor text?
Anchor textul unui link e cuvantul cheie atribuit unui link ce face o legatura catre un site. Deci, cuvintele cheie “linkate” devin anchor text-ul unui backlink.

Cu alte cuvinte, atunci cand atribui unui cuvant cheie un link care e relevant pentru pagina catre care faci trimitere si evident de pe pagina de pe care faci trimitere, inseamna ca faci SEO (SEM daca link-urile sint externe) si in nici un caz spam, asa cum un ilustru afon in SEO acuza pe propriul blog zilele trecute.

Cu alte cuvinte, daca vrei sa creezi relevanta pentru o pagina sau un site, cuvintele cheie sint cele care determina o echiteta/catalogare de continut si dau valoare de pozitionare in cautari.

Se stie ca e indicat sa ai IBL-uri din site-uri asemanatoare domeniului tau, dar si cuvintele cheie care fac link catre site trebuie sa fie relevante.

Citeste si:  Ce pagini indexam in Google? Restrictionarea continutului inutil

Anchor textul unui link devine mai relevant si mai puternic daca cuvintul cheie care face legatura catre site sau pagina are atribuit TITLE pe el.

Cum vezi care e cel mai puternic site la o cautare dupa anchor?
Folosesti operatorul de cautare Google allinanchor:cuvant cheie

Cum vezi ce anchor text au link-urile tale?
Mergi in Google Webmaster Tools si ai la Statistics > What Googlebot sees unde gasesti In external links to your site. Cam alea sint achor textele care fac referire catre pagini ale site-ului.

Unde e bine sa iti pozitionezi link-ul cu anchor text si de ce?
Clar in cadrul continutului.

Puterea unui link cu anchor e marita daca el e plasat in text si deci are relevanta fata de textul de pe care vine si pagina catre care face trimitere.

Apoi, link-urile din footer nu sint prea indicate, ele fiind cam ultimile care sint vazute de roboti, datorita pozitie . Cu cat imparti o zona de pe un site cu mai multe link-uri, cu atat mai putin e cedata valoarea acelei pagini sau relevanta fata de domeniul sau pagina “linkata”.

Citeste si:  Resturi de cautare

Tot despre anchor text ar trebui sa stiti ca faptul ca puneti intr-o singura pagina mai mult de un link catre o alta pagina/alt domeniu, nu va da un numar calitativ de IBL-uri. Doar primul link are valoare, restul fiind ignorate sau chiar atragand penalizari.

In .ro se practica o metoda cam aiurea, se cumpara link-uri multe, irelevante …pentru continut slab calitativ si cantitativ.

Sharing is caring!

4 Comments

  1. Cum e mai bine, title-ul ar trebui sa fie la fel ca textul ancora sau sa fie diferite unul de celelalt?

    Reply

  2. Indicat e sa fie la fel, pentru relevanta.

    Diferit doar in cazul in care “zapada” e un cuvant cheie, iar “nea” si “omat” sint cuvinte exprima acelasi lucru. Link-urile ar trebui sa faca trimitere catre un text care sa contina variatiile astea.

    Reply

  3. Krumel, reply-ul de mai sus ar fitrebuit sa il postez la articolul despre backlinks, te rog daca poti sa il muti tu.
    Revenind la anchor text, as preciza ca nu e tocmai indicat sa folosesti obsesiv acelasi anchor; exista riscul sa fii catalogat drept spammer si sa fii penalizat.
    Daca gresesc, va rog sa ma corectati (desi, experienta proprie mi-a confirmat acest lucru)

    Reply

  4. Da si Nu.

    Da, daca e vorba de aceeasi pagina. Repetarea unui anchor poate lasa impresia de spam. In schimb paginile au sanse mai mari sa aiba un anchor diversificat daca au continut relevant.

    Nu, daca e vorba de domeniu. Inscrierile in directoare folosesc de cele mai multe ori acelasi titlu pentru inscriere. Scopul e sa ajungi la cautarea/pozitia mult dorita.

    Cu cat ai mai multe IBL-uri venite cu un anchor text natural, (cum ai zis tu, sa nu se repete) si de pe domenii si Ip-uri diferite, cu atat mai mica e sansa de a fi catalogat ca spam.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *