Zilele trecute am fost invitat la un eveniment in Bucuresti la care trebuia sa tin o prezentare despre “Cum faci analiza concurentei din punct de vedere al cuvintelor cheie”. Un subiect interesant ce acopera mai mult decat spune titlul, dar nu am putut dezvolta grafic mai mult prezentarea ..am explicat mai degraba unele lucruri.

“Lumea Seo PPC” se numeste evenimentul si prezentarea e aici iar inregistrarea aici.

Revenind, vreau sa detaliez aspectul privind spionarea clientilor si specularea de ceea ce ei fac sau nu fac, dar legat de cuvintele cheie pe care le folosesc si backlink-urile pe care le au.

In momentul in care incepi sa analizezi concurenta ar trebui sa vezi ce cuvinte cheie sint “ocupate” de concurenti, ce valoare au acei concurenti, ce le-a scapat din punct de vedere al anchor textului sau ce backlink-uri au. Ultimele doua pot fi legate intre ele, e ceea ce urmeaza sa dezvolt in continuare.

Conceptul

Pentru a urca la cautari e nevoie de un anumit numar de IBL-uri ce au anchor texte specifice cu cuvinte cheie. Asa se fac lucrurile in SEO, un site sau o pagina trebuie sustinuta la cautari de un numar de backlink-uri cu anchor texte relevante paginilor catre care se fac trimitere.

Anchor textul ajuta site-urile la cautari, indicat e sa fie cat mai relevant pentru acel site/pagina. Numarul necesar de anchor text difera in functie de concurenta la acea cautare si sa IBL-urile ce sustin un site/o pagina.

Cu alte cuvinte, analizand concurenta va puteti da seama cam cat efort trebuie depus, puteti estima costuri si reusite. Evident, trebuie sa stii cum sa faci lucrurile astea…

Citeste si:  Domeniul web si gazduirea unui site

Practica

Practica ne omoara de cele mai multe ori, e motivul ptr care obisnuiesc sa “dau din casa” in speranta ca vor fi cati ai putini “morti” in piata….

In practica lucrurile stau cam asa:

– dupa ce ti-ai facut o idee despre cuvintele cheie pe care vrei sa le ataci si concurenta care acopera rezultatele la acele cautari trebuie sa “diseci” fiecare cuvant cheie si concurent in parte.

– alege un cuvant cheie si un competitor ptr a incepe analiza.

– genereaza lista de cuvinte cheie pe care competitorul ar putea sa le foloseasca.

– vezi backlink-urile competitorilor si analizeaza potentialul lor.

– evalueaza potentialul propriu atat pentru cuvinte cheie, continutul detinut cat si ptr generarea de cuvinte cheie.

Apoi, pentru a putea vedea ce nu a “acoperit” concurentul si ptr a vedea pe ce cuvinte cheie se bazeaza in special ai nevoie de cateva tooluri.

Unelte de lucru

– Seo Spyglass, cu care v-am obisnuit deja, are o optiune interesanta de evidentiere a anchor textului.

Puteti vedea procentele si numarul de IBL-uri pentru fiecare anchor text. Spre exemplu, la numarul 2 o sa vedeti ca anchor textul lipseste. Motivul e faptul ca site-ul analizat numai are IBL-uri de pe acel site, iar verificarea actualizata a evidentiat lipsa lor.

– Anchor Text API Query Tool cu care puteti vedea gratuit anchor textul. Am facut un grafic pentru acelasi site analizat:

Citeste si:  Harta site-ului - unealta utila

Fiind un tool gratuit trebuie sa va multumiti cu cat va da, adica un .cvs cu care va puteti juca in functie de interes.

– opensiteexplorer.org, webconfs.com/anchor-text-analysis.php, online-utility.org/webmaster/backlink_anchor_analyzer.jsp sint alte tooluri gratuite cu care va puteti juca.

– incercati sa vedeti anchor textele des folosite, faceti comparatii cu listele de cuvinte cheie avute, vedeti lipsurile pe care le au, corelati date privind potentialul acestor cuvinte cheie si faptul ca puteti ajunge la aceste cautari pe pozitii profitabile.

Concluzie

Anchor textele si IBL-urile concurentilor va pot spune multe daca le analizati, puteti lua decizii pe baza datelor obtinute, poate cel mai important lucru ar fi ca puteti vedea si specula ce nu ataca sau ce nu ii intereseaza.

Nu e foarte complicat daca ai spirit analitic, acces la cateva tooluri si un scop clar: a reusi.

***
SEO nu inseamna a avea PR 5 si a fi pe locul 1 la o cautare; SEO inseamna sa gasesti si sa acoperi toate posibilitatile de a genera un ROI profitabil cu putin efort.

SEO destept inseamna sa faci analize preliminare, sa determini strategii care sa genereze satisfactie, sa folosesti acele resurse care iti ajuta in a atinge scopul final si sa confirmi prin rezultatele avute.