Nimicul lui Krumel

5 factori importanti pentru o noua strategie de link building

Cu cat Google isi curata rezultatele prin diferiti algoritmi, cu atat mai dificil devine SEO. Pentru unii e un lucru rau, pentru altii e mana cereasca. Cei care fac SEO in mod minutios, gandindu-se pe termen lung, avand in spate o strategie vor reusi sa profite de noile modificari. Cei care gandesc in stil de afacere rapida si profitabila trebuie sa se reorienteze in privinta modului in care fac link building.

Desi nu toti algoritmii vor fi propagati imediat pe .ro, indeajuns de multi factori vor fi modificati si in Romania. Motiv pentru care nu tot ceea ce se scrie pe .com e valabil pe .ro. Asta nu inseamna ca trebuie eliminata perspectiva acestor modificari in .ro

Noul SEO, pentru ca din punctul meu de vedere Google in sfarsit se tine de propriile reguli, e mai dedicat relevantei, analizei ce determina o strategie, foloseste si impune tactici ceva mai complicate. Acum e important sa va analizati concurentii, sa urmatiti cea ce fac, sa tineti cont de anumniti factori pot face diferenta.

6 din acesti factori de link building vor fi subiectul acestui articol, factori ce determina o noua strategie, un nou mod de a vedea lucrurile. Acesti factori sint:

Explicatiile de mai jos sint pareri persoanale, nu exista inca o analiza asupra noilor factori.

Tipul site-ului/paginii care da link

Blogurile, forumurile, directoarele web, retelele sociale, magazinele online etc sint tipurile de site-uri de care mai nou trebuie sa tinem cont. In special cand vine vorba de propotii ptr a da relevanta link-urilor trimise.

Spre exemplu: un magazin online ar trebui sa aiba link-uri de pe site-uri ce dezbat subiecte asemanatoare produselor vandute. Blogurile fashion, forumurile specifice, blogurile personale ale unor persoane din domeniu, devin relevante. Pana acum nu conta tipul site-ului/paginii ce dadea link catre un site. Acum relevanta e mult mai importanta.

Daca ai un blog pe o anumita nisa mai mult ca sigur ca blogurile si forumurile de pe acea nisa vor deveni mai relevante, contrar unor link-uri venite de pe un site care nu ar da link unui blog sau articol de blog.

Directoarele web si directoarele de articole aparent au devenit de o importanta scazuta. Nu pot confirma lucrul asta in .ro, zvonurile sint vechi si inca nu sint confirmate. De fapt, nu prea pot fi confirmate, nimeni nu prea stie ce tipuri de site-uri au scazut ca valoare ptr link building. Ramane ca cei care fac teste sa confirme sau sa infirme lucrul asta si eventual sa identifice care din aceste site-uri nu isi mai au valoare. Nu, PageRank-ul nu e un criteriu, mai ales ca el se actualizeaza destul de rar.

Pozitia link-urilor in pagina

Desi despre pozitia link-urilor au mai fost discutii, acum lucrurile sint mai clare. Guest post, comentarii pe bloguri, link-urile din semnatura in cantitati “anormale” sint semnale negative. In special daca proportia lor e predominanta.

Ca noutate, link-urile embeded in videouri ce au cuvinte cheie, codurile ce exprima creatorii de teme pentru bloguri ce au link-uri cu cuvinte cheie, site-uri create pe hosturi gratuite pentru link building etc devin nocive ptr site-uri. Evident, proportia lor conteaza.

Vizibilitatea link-urilor in pagina/site

Evident, faptul ca link-urile vin predominant din footer sau sidebars e un semnal negativ. Indicat e ca link-urile sa vina din continut astfel incat sa se imprime semnalul de “naturalete”. In privinta asta va pot spune ca pana la data publicarii acestui articol, link-urile sitewide din footer, dinamice, nu sint inca penalizate. Acest lucru denota cele spuse de mine in privinta propagarii algoritmilor in .ro

Incercati sa luati predominant link-uri din continut, astfel incat sa nu riscati penalizari. Mai nou se spune ca anchor textele trebuie sa fie pe branduri sau no money keywords.

Cei de la Google au specificat faptul ca link-urile abuzive din footer devin negative. Nu m-ar mira ca si cele din sidebar sa devina mai ales daca numarul lor e mare. Desi multi sint speriati, cred ca e vorba de penalizar doar in cazul abuzurilor evidente, asta nu inseamna ca nu va puteti pune link-uri in sidebar catre cei pe are ii sustineti. Daca sitebar-ul e in footer, asa cum il am eu, si dati link-uri multe catre site-uri irelevante atunci ati putea ridica semne de intrebare celor de la Google. De fapt algoritmilor care taxeaza imediat incalcarea unei reguli sau devalorizeaza acele link-uri.

Categoria din care face parte site-ul/continutul site-ului

Dupa tipul site-ului e important sa tineti cont si de tematica site-ului si a continutului pe care il ofera. Acum relevanta continutului pare sa aiba un impact mare. Daca link-urile vin de pe site-uri care nu sint din aceiasi tematica sansele de intrare in conflict cu algoritmii sint mari.

Cu cat mai relevante site-urile care dau link-uri, cu atat mai bine. Combinat cu co-citarea link-urilor, categorisirea surselor de linking devin atuu.

Limba site-ului

Desi neconfirmat ca practica, noile reguli specifica faptul ca predominant site-urile ar trebui sa aiba link-uri de pe continut scris in limba relevanta site-ului sustinut. Cu alte cuvinte, link-urile predominante de pe .com catre un site din .ro ar trebui sa atraga de la sine o scadere la pozitiile din cautari. Lucrul asta inca nu e confirmat in .ro, momentan de pe .com se aduce multa autoritate in .ro

Logica celor de la Google se aplica in cazurile in care predominant site-uri non englezesti primesc link-uri de pe .com si corelat cu relevanta continutului ar rezulta un abuz. La fel, trebuie tinut cont de proportii si de “naturaletea” link-urilor.

Tot aici ar mai intra si TLD-urile sau extensiile domeniilor care dau link-uri, dar cred ca lucrurile nu sint prea clare din moment ce o extensie .com poate sustine continut in romana. Probabil corelat cu alti factori se poate determina relevanta extensiei.

Concluzie

In conluzie, lucrurile se schimba oarecum.. acum trebuie sa fiti ceva mai atenti cu link buildingul si sursele de pe care vin link-urile. Ca surpriza inca de deslusita de nimeni, nu se stie ce site-uri sint devalorizate ca surse de link building. Tot ce putem sti e ca site-urile cad la cautari, multe din ele indeplinesc anumiti factori. Care ar fi site-urile ce nu mai merita atentia link builderilor? Ramane de descoperit.

Ca efect momentan, noile specificatii nu au facut decat ca link-urile cumparate sa fie mai scumpe, sursele de linking sa fie mai pretentioase, anchor textele folosite sa fie pe brand in special si o mai mare atentie la analiza link-urilor cumparate.

Cei afectati pot pune nofollow pe acele link-uri, ele sint deja devalorizate. Diluarea anchor textelor, a surselor si pozitiilor de unde vin link-urile, IP-urile pe care sint gazduite site-urile plus alte modificari onpage sint solutiile de revenire la cautari. Asta pana cand Google se razgandeste si reevalueaza unele lucruri.

Cu toate astea SEO exista. 🙂

***
Screenurile sint oferite datorita celor de la CognitiveSEO singurii care ofera astfel de informatii. Cel putin eu asa stiu.

Sharing is caring!