Printuri romanesti, reclame sociale

Cautand niste materiale pentru un alt blog englezesc de al meu, pe advertising, am gasit un blog de printuri romanesti si reclame sociale.

Vad ca e administrat de Alexandru Condurache din Iasi si apartine unei echipe creative de la Facultatea de Filosofie Comunicare si Relatii Publice – anul III (asta in 2006 dupa data posturilor).

Reclamele sociale nu prea prind la noi, site-urile de “speciaitate”, cum ar fi iqads.ro, promoveaza in special reclamele usoare si care sint de slaba calitate, ca realizare si mesaj.

Pe continutul englezesc, reclamele sociale sint foarte apreciate si cautate. Site-urile de specialitate obisnuiesc sa promoveze astfel de initiative.

Adrian Nastase SictirCombaterea defrisarilorConsumul de droguri

Pacat ca nu au continuat si nu au fost promovati. Oricum, exista in .ro calitate si in domeniul reclamelor online si a printurilor sociale romanesti.

Ceva bun in .ro pierdut.

Actualizat: ei au devenit Rofilco.

Comunitate de Servicii Web

Impreuna cu Necropsique am dat drumul unui nou proiect. O comunitate de traderi de link-uri, oferte de servicii web cu domenii stricte. Puteti cere sau oferi servicii web comunitatii romanesti.

Forumul are o sectiune noua in .ro, cel putin nu am mai vazut nicaieri pe alte forumuri. “Servicii campanii reclama online” unde puteti cere, celor mai priceputi in domeniu reclamelor contextuale, campanii pentru site-urile pe care le aveti.

De cand a venit Google Adsense oficial in .ro, cred ca putem defini un nou tip de servicii. Puteti cere, celor care se pricep, realizarea de campanii de reclame pentru Google. Forumul are o sectiune specifica de cereri si ofere.

Comunitatea e inca la inceput, deci va rog sa fiti ingaduitori cu noi. Urmeaza ca in timp scurt sa finalizam un regulament si restul de optiuni din forum.

Structura si scopul comunitatii se axeaza in principal pe schimb de link-uri, oferte si cereri de servicii de copywriting dar si din domeniile web design si/sau Seo.

Un fel de comnitate de freelanceri romani in care se pot oferi sau cere servicii web, fara intermediar.

“Sa fie intr-un ceas bun.”

Actualizat: nu a fost.

Un click

Din ciclul de posturi laudative pe Internet.
Am aruncat azi un ochi pe contul de Adsense sa vad care mai e treaba pe acolo. Si vad ce vedeti si voi pe imagina alaturata: un click $2.88.
Sincer, nu ma pricep la statistici si deslusiri CTR, eCMP, etc. Si nici nu prea imi bat capul. E un blog cu “caracter” din care incerc sa experiemntez Adsense. Plus un hobby pentru advertising.

Un click
My precious.

Concursuri .ro

FunGift a propus un concurs blogosferei românesti prin a acorda neconditionat si fara tragere la sorti un transfer de 250 000 de afisari de banner in formatul 468/60 in reteaua de banner exchange AdZone.ro primilor 100 de posesori de blog care scriu o insemnare ce respecta anumite conditii.
Si evident, imediat au inceput sa apara reactiile blogosferei, care sint pro sau contra. Unii considerand o afacere “murdara”, altii o idee buna.

Pro

  • blogoree.ro
  • zoso
  • madalin.matica
  • Alex Mihaileanu

Cei Pro sint pentru o astfel de initiativa, avand ca scop, probabil, castigarea celor 250 000 de afisari, ceea ce e “instinctiv”, normal. Toti am vrea aceste afisari. Cu toate ca sincer sa fiu, nu stiu cu ce ar ajuta un blog personal o asemenea afisare. Mai mult trafic, clar…dar spre exemplu mie nu imi trebuie orice fel de trafic, ci doar trafic de la personale care sint interesate de ceea ce scriu.
Discutabil, dar nu de condamnat. Nu sintem asemenea.

Altii vad o idee extraordinara de marketing, un inceput pentru astfel de concursuri si o oportunitate pentru comunitatea de blogeri.

Contra

Cei Contra ating subiecte precum credibilitatea blogosferei românesti si “rezintenta” blogerilor la astfel de ispite. Argmente precum, periclitarea “credibilitatii, ca blogger”, “cum nu se face un concurs pentru bloggeri” sau “cum sa dam cu bata in balta marketingului” fac din acest concurs o initiativa “misela”.

Cu ceva timp in urma aveam o reactie contra asupra unui alt concurs Chml srucnoc care cu sau fara voia organizatorilor (prin regulamentul acestui concurs) lasa loc participantiilor la speculatii de web spam, poate chiar email spam. Inca nu sint reactii, pe care eu sa le cunosc, referitor la email spam. Dar suma pusa la bataie, e ispititoare deasemenea.

Dar acest concurs nu tine de web spam sau email spam, ci mai degraba de reactia blogerilor români la un astfel de concurs. Ispita celor 250 000 de afisari e mai puternica decat credibilitatea si marketingul. E o afacere ca oricare alta care va aduce profit organizatorilor. Dar si participantilor, normal.

Ca e bine sau rau, acest concurs pana la urma e doar inceputul multor altora, daca acestea vor fi finalizate cu o reusita din partea organizatorilor.
Despre credibilitata unui bloger? Asta tine de nevoiele lui, mai putin de conduita sau etica sugerata. Sau nu?

Cat despre amatori de trafic…fiecare considera ca trafiul e important, se fac discutii despre A-List-uri si despre cine merita sau nu sa faca parte din aceasta lista.

*************
Personal, consider, pentru blogul meu, ca o importanta majora o detine continutul si calitatea lui. Traficul..poate fi adus daca detii astfel de “calitati”. Evident nu trebuie sa gandeasca toti ca mine.

Nu particip la concurs. Nu fac parte din nici un sistem românesc de nici un fel, cu nici un site. Poate pentru ca nu scriu pentru trafic sau controversa publicitara de pe urma unor subiecte cautate.

Imi pare rau daca nu am trecut pe toti in lista asta care catalogeaza pro sau contra, ca reactie la acest concurs. Are o importanta mica numarul pro sau contra, primand defapt diferentele de opinie exprimate si reactiile care urmeaza.

Nu imi pot da seama daca o greseala de marketing sau credibilitatea unui bloger, poate impiedica realizarea unui concurs, il poate denigra sau poate pune la indoieala credibilitatea unei comunitati.

Sa vedem ce urmeaza dupa acest concurs….

Resturi de cautare

Se pare ca pana la urma tot pe SEO voi posta, cu toate ca am zis ca mai putin SEO v a fi in posturile mele.

O unealta buna pentru a realiza continut, in functie de cautarile efectuate de useri spre a ajunge pe un site, este Hit Tail (fostul mylongtail.com), prin care puteti crea continut folosind cuvinte de pe “cautari naturale“.

Google, Yahoo, MSN and ASK trebuie sa procure unui numar limitat de site-uri, trafic liber (rezultat din cautari si nu trafic platit) pentru a-si readuce vizitatorii la cautari. Aceasta ‘miscare’ este cunoscuta sub denumirea de ‘cautare naturala‘, sau ‘cautare organica‘ (probabil traducerea nu e prea fericita, preluarea fiind o necesitare – organic search) si este (datorita acestei aplicatii) o afacere buna in marketing-ul site-ului. Aplicatia va arata cum sa faceti rost de trafic ‘gratis’ prin folosirea unor sugestii specificate de ei.

Un Demo al conceptiei prin care aceasta aplicatie poate aduce trafic liber pe un site Web:

Folosind sugestiile lor, bazate pe cautari ce au adus vizitatori pe site, puteti obtine un numar considerabil de vizitatori ce vor veni pe site.
Urmarind cautarile ce au adus vizitatori si coreland cu sugestiile facute de aceasta aplicatie, puteti mari traficul pe site gratis, liber adica fara a plati pentru trafic. Evident, este necesara o documentare detaliata a ceea ce poate face aceasta aplicatie.

Oricum e mai sigur si mai bun decat daca s-ar folosi spam sau alte metode care pot ingropa un proiect sau o intentie.