Discutii despre ce este Marketing-ul si cateva elemente de baza

Spuneam ieri ca Alex Negru a avut o prezentare depre Marketing si va aratam niste poze de la intalnire. Uite ca Alex mi-a dat in timp util si prezentarea sa o postez pe forum. Alex a prezentat in mare, v-am spus ca prezentarile sint in prinicipal motive de discutii si nu etalari profesionale, despre marketing si cateva elemente de baza pe care le considera relevante in domeniul asta.

Discutia s-a purtat in principal pe marketingul offline, cel online fiind deja discutat de Ciprian Gavriliu la o intalnire anterioara. Da, stiu ..publicitatea nu e acelasi lucru cu marketing-ul, dar publicitatea e parte din marketing si deci discutia e relevanta. Complicat si nu prea….

La intalnire a venit si Alex Volocaru, cel ce reprezinta Quovabiz o agentie specializata in solutii de email marketing, direct mail si consultanta creativa. @-)

Am inteles ca sint printre sponsorii evenimentului Marketing24/7, editia a IIa intre 13-14 Noiembrie 2008 la Sibiu.

Citeste si:  Atitudine, responsabilitate si conlucrare anti spam

Nu stiam ca exista asa ceva in Romania sau in Iasi cel putin. Marea majoritate care fac email marketing ajung sa faca email spamming. Aici treaba se pare ca e diferita. Puteti urmari blogul lor, mai mult ca sigur pe unii dintre voi va intereseaza aspectul asta. Alex o sa revina aici ca invitat pe blog cu un post ce trateaza diferentele dintre email marketing si email spamming.

Revenind la intalnire ….Alex, cel care se plangea ca a facut o prezentarea prea mare (doar 9 slide-uri ;)) ), a facut un test cu noi pe care apoi l-am dezbatut. Pacat ca nu am reusit sa pastram si acele foite cu propunerile noastre. Se dadea o imagine cu un om nebarbierit si murdar, care tinea intr-o mana o pancarta cu un „?” pe el si in cealalta o cutie pentru bani. Testul consta in crearea unui mesaj care sa obtina cele mai multe voturi de la noi.

Citeste si:  Concursuri .ro

Ducu a castigat cu un mesaj pe care apoi l-am dezbatut. A fost distractiv si educativ in acelasi timp. Alex ne-a dat niste explicatii cat de cat posibile din punctul lui de vedere, pe care noi apoi le-am contrazis sau sustinut, fiecare din punctul lui de vedere.

As fi vrut sa postez intai prezentarea lui Adi Mironescu, dar separe ca e destul de dificil sa fac rost de ea, poate in zilele urmatoare o sa reusesc sa o postez.

Momentan cam atat, saptamana asta ne pregatim sa o primim in cadrul OdO pe Adriana Iordan. 🙂

Sharing is caring!

10 Comments

  1. Mie mi s-a parut o prezentare cam scurta !
    Obiectivele urmarite de oamenidinonline , adica sa fie cunoscuti de 80 % dintre oamenii care activeaza in online-ul romanesc pana pe data de 1 aprilie 2009 este prea optimist .
    Daca era 1 iulie 2010 , poate ca era realizabil in proportie de 65 % ! 🙂

    Răspunde

  2. Am specificat ca prezentarile sint doar motive de discutii. Discutiile sint altele decat ce s-a prezentat….

    Răspunde

  3. nu am considerat relevant (adica ca se va intelege ce am facut noi acolo) pentru a fi pus pe ppt.
    totusi, daca vrei, am urcat online si varianta completa:
    slideshare.net/headidea/ce-este-marketingul-elemente-de-baza-presentation-654508/

    prima data am auzit de exercitiu la razvanmatasel.ro/?p=162

    @romania inedit,
    1.asa e, scurt ppt-ul
    2. desi acela era si un obiectiv dat ca exemplu, te intreb daca stii cati oameni relevanti lucreaza in online-ul romanesc.

    Răspunde

  4. Inca nu am terminat de vazut.La slide 2 este una bucata eroare… la „Analizarea segmentului de piata ce care”….

    Interesanta…Sus la Fav 🙂 Nu prea s-a vorbit de analiza SWOT (Strenght bla bla) dar este interesanta parerea lui Alex

    Răspunde

  5. Aham…Eu ma gandeam ca prezinta omul..si dupa se discuta pe subiectul „zilei”

    Trebuie sa trimit un mail…

    Răspunde

  6. @vlad
    pt slide2, am luat copy paste raspunsul primit de ceilalti colegi care au fost intrebati „ce inseamna marketing”.

    in slide 4 am pus la cuv cheie analiza SWOT si am discuta despre ea.
    desi e un element de baza, atunci cand inveti marketing, in ziua de azi si in anumite contexte analiza SWOT poate fi = cu 0

    Răspunde

  7. Ai dreptate Alex… Eu stiu de SWOT de la Orele de Atreprenoriala.Din cate stiu eu, este important in momentul in care vrei sa demarezi un proiect si incepi cercatarile..merita, nu se merita…

    Oricum ar fi interesant daca ar fi video streaming sau filmate…gen TedTalks…

    Răspunde

  8. Ma bucura enorm interesul vostru pentru initiativa „Oameni din Online” si modul in care sunt abordate proiectele. Felicitari!

    Krumel, merci pentru invitatie si tema propusa.

    Răspunde

  9. @ alex negru, sincer nu sunt de loc de acord cu tine…contextele in care analiza swot = 0 poate sunt acelea in care analiza nu este condusa corect.

    In plus do not forget…strategiile care rezulta din analiza swot. Toata lumea vorbeste de swot dar nimeni nu vb de finalizarea analizei swot care consta in stabilirea unei strategii…de genul minimizarea anumitor riscuri si fructificarea unor oportunitati…sau fructificarea punctelor forte etc

    Răspunde

  10. @andrei georgescu
    eu ramana la concluzia asta si anume ca in anumite cazuri  „swot = 0”. in traducere asta ar insemna ca rezultatele analizei sunt prea generice. Iar in aceste cazuri, sa ramai doar cu un SWOT, inseamna sa nu aflii nimic nou/relevant, iar asta nu te ajuta mai departe.
    In legatura cu partea a 2 a din comment sunt „foarte de acord”.

    P.S. din cauza asta spuneam ca mi-a fost mai greu sa fac prezentarea despre „Marketing”, decat ma asteptam. Pentru ca fiecare expert foloseste concepte, metodele si instrumentele preferate iar ele nu sunt aceleasi.
    Ce conteaza de fapt este atingerea obiectivelor si sa stii strategii pentru a le atinge. 
    Am precizat la discutia OdO ca toate enunturile facut si prezente si in .ppt sunt filtrate de experienta mea de pana acum.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *