Nimicul lui Krumel

Concursuri .ro

FunGift a propus un concurs blogosferei românesti prin a acorda neconditionat si fara tragere la sorti un transfer de 250 000 de afisari de banner in formatul 468/60 in reteaua de banner exchange AdZone.ro primilor 100 de posesori de blog care scriu o insemnare ce respecta anumite conditii.
Si evident, imediat au inceput sa apara reactiile blogosferei, care sint pro sau contra. Unii considerand o afacere “murdara”, altii o idee buna.

Pro

Cei Pro sint pentru o astfel de initiativa, avand ca scop, probabil, castigarea celor 250 000 de afisari, ceea ce e “instinctiv”, normal. Toti am vrea aceste afisari. Cu toate ca sincer sa fiu, nu stiu cu ce ar ajuta un blog personal o asemenea afisare. Mai mult trafic, clar…dar spre exemplu mie nu imi trebuie orice fel de trafic, ci doar trafic de la personale care sint interesate de ceea ce scriu.
Discutabil, dar nu de condamnat. Nu sintem asemenea.

Altii vad o idee extraordinara de marketing, un inceput pentru astfel de concursuri si o oportunitate pentru comunitatea de blogeri.

Contra

Cei Contra ating subiecte precum credibilitatea blogosferei românesti si “rezintenta” blogerilor la astfel de ispite. Argmente precum, periclitarea “credibilitatii, ca blogger”, “cum nu se face un concurs pentru bloggeri” sau “cum sa dam cu bata in balta marketingului” fac din acest concurs o initiativa “misela”.

Cu ceva timp in urma aveam o reactie contra asupra unui alt concurs Chml srucnoc care cu sau fara voia organizatorilor (prin regulamentul acestui concurs) lasa loc participantiilor la speculatii de web spam, poate chiar email spam. Inca nu sint reactii, pe care eu sa le cunosc, referitor la email spam. Dar suma pusa la bataie, e ispititoare deasemenea.

Dar acest concurs nu tine de web spam sau email spam, ci mai degraba de reactia blogerilor români la un astfel de concurs. Ispita celor 250 000 de afisari e mai puternica decat credibilitatea si marketingul. E o afacere ca oricare alta care va aduce profit organizatorilor. Dar si participantilor, normal.

Ca e bine sau rau, acest concurs pana la urma e doar inceputul multor altora, daca acestea vor fi finalizate cu o reusita din partea organizatorilor.
Despre credibilitata unui bloger? Asta tine de nevoiele lui, mai putin de conduita sau etica sugerata. Sau nu?

Cat despre amatori de trafic…fiecare considera ca trafiul e important, se fac discutii despre A-List-uri si despre cine merita sau nu sa faca parte din aceasta lista.

*************
Personal, consider, pentru blogul meu, ca o importanta majora o detine continutul si calitatea lui. Traficul..poate fi adus daca detii astfel de “calitati”. Evident nu trebuie sa gandeasca toti ca mine.

Nu particip la concurs. Nu fac parte din nici un sistem românesc de nici un fel, cu nici un site. Poate pentru ca nu scriu pentru trafic sau controversa publicitara de pe urma unor subiecte cautate.

Imi pare rau daca nu am trecut pe toti in lista asta care catalogeaza pro sau contra, ca reactie la acest concurs. Are o importanta mica numarul pro sau contra, primand defapt diferentele de opinie exprimate si reactiile care urmeaza.

Nu imi pot da seama daca o greseala de marketing sau credibilitatea unui bloger, poate impiedica realizarea unui concurs, il poate denigra sau poate pune la indoieala credibilitatea unei comunitati.

Sa vedem ce urmeaza dupa acest concurs….

Sharing is caring!