Nimicul lui Krumel

Ce te-ar putea face spammer?

Cred ca multi din cei care fac spam pe web nu stiu ce inseamna spam si ce i-ar face sa fie spammeri. Altii in schimb stiu si le e greu sa se dezobisnuiasca, am discutat si pe blogul asta despre unu. Nu e singurul, pe blogurile din .ro (si nu numai) se discuta despre spammeri.

Impartim spamul in functie de zona de activitate si avem: web spam, email spam si pe messenger. Totodata sa vedem si comportamentul de spamer pe mediile anterior amintite.

Nu e usor sa “detectezi” un spammer, unele firme din .ro angajeaza spammer fara sa se informeze, altii practica spam la nivel de firma.

Web spam se imparte in:
1. Motoarele de cautare: cuvinte cheie ascunse sau la vedere in cantitati …industriale, pagini generate cu scop de indexare, dar fara continut (practicate prin taguri sau “tooluri seo”), n domenii care redirecteaza catre un site unic (o pierdere de timp), in special creare de pagini cu scop de indexare ca IBL-uri pentru alte pagini proprii sau spam prin IBL-uri pe diferite site-uri.

In .ro se foloseste des si abuziv metoda tag-urilor, care e specifica blogurilor. Tag devine orice cuvant cheie din post, cuvinte precum “si”, “care” si oricare alt cuvint cheie care e irelevant dar care mareste numarul de pagini indexate in Google (cu scop clar de creare de IBL-uri ptr paginile proprii sau pentru a face rost de mai multe impresii si click-uri pentru reclamele afisate).

Pe creare de continut: ar fi scrierea “optimizata” (fortata) de texte pe cuvinte cheie (scrii posturi pentru cuvinte cheie cautate, dupa o analiza a celor mai cautate cuvinte cheie) cu repetari exagerate, punerea in Meta-uri a tone de cuvinte cheie irelevante, in Title-urile link-urilor si in Alt-urile imaginilor.

Pe preluare de continut: preiei continut intreg sau partial si fara sa dai link back, fara nofollow, sursei de unde ai “preluat” continutul. Adesea se ajunge la furt de continut, nu toate sursele isi dau acceptul de preluare de texte.

In .ro o practica des intalnita, furtul sau preluarea de continut fara acord, unii nu inteleg ca acel material apartine unei persoane si acea creatie trebuie sa fie recomandata userilor prin link-uri directe.

2. Pe forumuri: inscrieri doar pentru a posta un link (de cele mai multe ori site-ul fiind “gasit intamplator” – dar el e trecut in profil), nici un post pe forum dar link-uri in semnatura la maximum, trimiteri catre pagini ce nu au nici o relevanta pentru subiectul in discutie, etc. Se mai practiva trimiterea de PM-uri cu oferte comerciale, ceea ce uneori creaza neplaceri Administratorilor acelor forumuri.

3. Pe bloguri: alegerea ca target de comentare a blog-urilor ce au dofollow, comentarii ce au ca “nume”/anchor text un cuvant cheie, link-uri catre propriile site-uri in comentarii, etc.

Multi pentru ca au vazut ca userul le-a fost acceptat, obisnuiesc sa schimbe link-ul astfel incat sa faca rost de cat mai multe IBL-uri. Comentariile sint acceptate doar daca au continut, link-ul din profil si userul putand fi schimbat oricand de catre detinatorul blogului.

4. Pe site-urile sociale: un numar mare de posturi irelevante trimise spre vot, trimiterea de pagini proprii irelevante si dese ca numar de sugestii catre vot.

In .ro momentan site-urile de social, de tip vot, nu sint cine stie ce apreciate, dar multi romani apeleaza la site-urile englezesti.

5. Pe twitter: trimterea excesiva de link-uri catre propriul site, anunturi de 3 lei de genul “”sint intr-o conferinta pe skype”, “mananc pizza”, “firma noastra are proiecte multe in lucru” si alte stupiditati care fac din Twitter un IM.

twitter is not a chat – chiar nu e, multi sint deranjati de discutiile personale si irelevante de pe twitter, putini reusesc sa foloseasca twitterul profitabil, multi se raporteaza doar la numarul de followeri si la update-uri, uneori cu atitudine de “agentie interactiva de succes”.

Nu mai vorbesc de “marketeri” care au majoritari ca followeri useri ale unor firme, cluburi, ziare, grupuri si prea putini useri normal, indivizi activi …si care trimit doar link-urile proprii in scop de promovare.

Email spam: aici cred ca e clar, trimiterea fara acordul persoanelor a unor mesaje cu caracter comercial. Asa zice si legea in Romania, doar ca ea e interpretata in scop propriu…bine ce nu e interpretat in .ro in scop propriu?

Email spamul nu e acelasi lucru cu email marketingul care e o forma indicata de a va anunta subscriberii despre noile evenimente.

Pe messenger: mass massege-uri repetate catre propriul site, anunturi de 3,50 lei gen “daca nu dati mesajul mai departe la zece persoane intr-o ora, ceva rau se va intampla” sau “de azi Yahoo! messager se inchide…”

Ca si comportament, verifica daca ceea ce faci e doar pentru scop personal si inseli pe altii, daca nu esti interesat de repercursiuni, daca sursele de Black Hat iti sint cunoscute si nu lucrezi dupa ureche, daca numarul de followers de pe twitter ti-a scazut datorita promovarii exagerate, etc.

Ai verificat? Ai comportament de spammer? Poate acum se mai lamuresc din lucruri.

Sharing is caring!