Ce te-ar putea face spammer?

Esti spammer?Cred ca multi din cei care fac spam pe web nu stiu ce inseamna spam si ce i-ar face sa fie spammeri. Altii in schimb stiu si le e greu sa se dezobisnuiasca, am discutat si pe blogul asta despre unu. Nu e singurul, pe blogurile din .ro (si nu numai) se discuta despre spammeri.

Impartim spamul in functie de zona de activitate si avem: web spam, email spam si pe messenger. Totodata sa vedem si comportamentul de spamer pe mediile anterior amintite.

Nu e usor sa „detectezi” un spammer, unele firme din .ro angajeaza spammer fara sa se informeze, altii practica spam la nivel de firma.

Web spam se imparte in:
1. Motoarele de cautare: cuvinte cheie ascunse sau la vedere in cantitati …industriale, pagini generate cu scop de indexare, dar fara continut (practicate prin taguri sau „tooluri seo”), n domenii care redirecteaza catre un site unic (o pierdere de timp), in special creare de pagini cu scop de indexare ca IBL-uri pentru alte pagini proprii sau spam prin IBL-uri pe diferite site-uri.

In .ro se foloseste des si abuziv metoda tag-urilor, care e specifica blogurilor. Tag devine orice cuvant cheie din post, cuvinte precum „si”, „care” si oricare alt cuvint cheie care e irelevant dar care mareste numarul de pagini indexate in Google (cu scop clar de creare de IBL-uri ptr paginile proprii sau pentru a face rost de mai multe impresii si click-uri pentru reclamele afisate).

Pe creare de continut: ar fi scrierea „optimizata” (fortata) de texte pe cuvinte cheie (scrii posturi pentru cuvinte cheie cautate, dupa o analiza a celor mai cautate cuvinte cheie) cu repetari exagerate, punerea in Meta-uri a tone de cuvinte cheie irelevante, in Title-urile link-urilor si in Alt-urile imaginilor.

Citeste si:  Discutii ODP la Bucuresti

Pe preluare de continut: preiei continut intreg sau partial si fara sa dai link back, fara nofollow, sursei de unde ai „preluat” continutul. Adesea se ajunge la furt de continut, nu toate sursele isi dau acceptul de preluare de texte.

In .ro o practica des intalnita, furtul sau preluarea de continut fara acord, unii nu inteleg ca acel material apartine unei persoane si acea creatie trebuie sa fie recomandata userilor prin link-uri directe.

2. Pe forumuri: inscrieri doar pentru a posta un link (de cele mai multe ori site-ul fiind „gasit intamplator” – dar el e trecut in profil), nici un post pe forum dar link-uri in semnatura la maximum, trimiteri catre pagini ce nu au nici o relevanta pentru subiectul in discutie, etc. Se mai practiva trimiterea de PM-uri cu oferte comerciale, ceea ce uneori creaza neplaceri Administratorilor acelor forumuri.

3. Pe bloguri: alegerea ca target de comentare a blog-urilor ce au dofollow, comentarii ce au ca „nume”/anchor text un cuvant cheie, link-uri catre propriile site-uri in comentarii, etc.

Multi pentru ca au vazut ca userul le-a fost acceptat, obisnuiesc sa schimbe link-ul astfel incat sa faca rost de cat mai multe IBL-uri. Comentariile sint acceptate doar daca au continut, link-ul din profil si userul putand fi schimbat oricand de catre detinatorul blogului.

4. Pe site-urile sociale: un numar mare de posturi irelevante trimise spre vot, trimiterea de pagini proprii irelevante si dese ca numar de sugestii catre vot.

In .ro momentan site-urile de social, de tip vot, nu sint cine stie ce apreciate, dar multi romani apeleaza la site-urile englezesti.

5. Pe twitter: trimterea excesiva de link-uri catre propriul site, anunturi de 3 lei de genul „”sint intr-o conferinta pe skype”, „mananc pizza”, „firma noastra are proiecte multe in lucru” si alte stupiditati care fac din Twitter un IM.

Citeste si:  Internet si Lege

twitter is not a chat – chiar nu e, multi sint deranjati de discutiile personale si irelevante de pe twitter, putini reusesc sa foloseasca twitterul profitabil, multi se raporteaza doar la numarul de followeri si la update-uri, uneori cu atitudine de „agentie interactiva de succes”.

Nu mai vorbesc de „marketeri” care au majoritari ca followeri useri ale unor firme, cluburi, ziare, grupuri si prea putini useri normal, indivizi activi …si care trimit doar link-urile proprii in scop de promovare.

Email spam: aici cred ca e clar, trimiterea fara acordul persoanelor a unor mesaje cu caracter comercial. Asa zice si legea in Romania, doar ca ea e interpretata in scop propriu…bine ce nu e interpretat in .ro in scop propriu?

Email spamul nu e acelasi lucru cu email marketingul care e o forma indicata de a va anunta subscriberii despre noile evenimente.

Pe messenger: mass massege-uri repetate catre propriul site, anunturi de 3,50 lei gen „daca nu dati mesajul mai departe la zece persoane intr-o ora, ceva rau se va intampla” sau „de azi Yahoo! messager se inchide…”

Ca si comportament, verifica daca ceea ce faci e doar pentru scop personal si inseli pe altii, daca nu esti interesat de repercursiuni, daca sursele de Black Hat iti sint cunoscute si nu lucrezi dupa ureche, daca numarul de followers de pe twitter ti-a scazut datorita promovarii exagerate, etc.

Ai verificat? Ai comportament de spammer? Poate acum se mai lamuresc din lucruri.

Sharing is caring!

24 Comments

  1. Mie imi place sa ma distrez cu baietii care vin sa comenteze la mine pe blog cu tot felul de nickuri „dubioase”. Ii las sa isi spuna „opinia” dar le sterg linkul.  >:)
    Dupa 2-3 tentative abandoneaza baietii.

    Acum ca sa fiu corect, am scris si eu destule articole „fortate” pentru diverse cheie. Insa nu am dus totul la extrem si articolele au fost destul de relevante. Sau cel putin asa cred eu.

    Răspunde

  2. Deja am fost acuzat ca sint acid prin postul asta. Mie nu mi se pare.

    Spamul tine de bun simt, limita e destul de subtire …dar iti poti da seama usor cand cineva face spam sau nu.

    Termenii sint generalisti si nimic nu e concret in ceea ce scriu, nu vreau sa definesc spamerii si sa le fac analizalor. E mai simplu sa iti pui singur niste intrebari despre spam. Asta daca ai cunostinte despre spam.

    Traiesc cu impresia ca spamul a fost transformat in „necesitate”, „metoda de marketing”, „unica solutie”, etc…. din pacate.

    Răspunde

  3. Eu vad articolul drept realist. Si da, totul tine de bun simt.

    Răspunde

  4. Sunt convins ca stie lumea ce e spamul, mai ales ca e activitatea principala in .ro

    Răspunde

  5. Tu te-ai uitat ce scrie pe http://www.twitter.com?

    What are you doing?

    Răspunde

  6. :)) Tie asta iti spune ca Twitter inseamna chat?

    Sau ca „mananc pizza” e un mesaj interesant pentru cei care te urmaresc?

    Lol. No offence.

    Răspunde

  7. Pai ca sa dai unfollow trebuie ca o persoana pe care o urmaresti sa te deranjeze cu ceea ce posteaza, lucru care se transforma de obicei in spam ptr tine.

    Nu?

    Răspunde

  8. N-am spus ca eu folosesc astfel de practici,  personal folosesc twitterul ca un mod de microblogging, subiecte mai mici si mai „online-istice” care nu le pun pe blog. Ceea ce voiam sa sugerez este ca nu cred in spamm pe twitter. Plus ca cine te opreste sa ii dai bloc, sau sa nu-l urmaresti? Urmaresti doar pe cine vrei… nu?

    Răspunde

  9. Corect cele enumerate mai sus. Da spamul tine de bun simt si limita  e atat de fragila incat, Krumel, nu intotdeauna iti dai seama, da-mi voie sa te contrazic aici. In schimb, un mic spam voalat, nederanjant probabil ca facem cu totii. Pana la urma , simplul fapt ca imi pun un link in acest post poate fi considerat spam, corect? Sau nu, tinand cont de faptul ca reply-ul meu este la subiect. Totul tine de interpretare. Si da, spamul a devenit metoda de marketing.Aici ai perfecta dreptate.

    Răspunde

  10. Mesajele trimise pe IM sunt numite Hoax, si denota prostia utilizatorilor si viralitatea grupului. E o tehnica bine pusa la punct, care tinteste in subconstientul curios! Doar ca la noi nu e atent folosita si exploatata. Cred ca e de bine…sau nu!!!

    Răspunde

  11. Intr-o vreme dadeam massuri pe mesenger, atat de multe incat la un momendat m-am trezit cu contul blocat. Apoi mi-a trecut si m-am dezobisnuit.

    Obisnuiesc insa sa am mai mereu la status un link catre ceva nou si interesant bineinteles catre unu din siteurile mele. Consideri ca si asta ar fi spam?

    2. Granita dinte publicitate si spam uneori e foarte subtire.

    Răspunde

  12. Shame on you Haotik :). Consider spamul pe messenger cel mai ordinar mod de a-ti face reclama. Ce-i drept, sunt deacord cu linkul la status. Pana la urma, daca cineva considera interesat subiectul….tu doar ii arati calea. Sa te apuci sa-l bazii cu mesaje….asta deja e deranjant.

    Răspunde

  13. Nu de aia e bine să laşi nofollow aşa cum vine el din „fabrică”? Nu de alta, dar când apare câte unul cu numele de Jocuri Barbie și cu adresa către un site obscur, care se bagă să comenteze un articol extrem de tehnic cu: Da, sunt de acord cu asta. Da, nVIDIA e cea mai tare. Da, cutărică e bun, știu eu… atunci e clar care-i scopul vizitei. Poate când nu urmărești decât să scoți doi lei din reclamele stupide pe care le ai, nu te deranjează să fii vizitat și d-ăștia, ca să „dea bine” la trafic. Însă, când nu scoți absolut niciun profit din site și urmărești să-ți faci un public care să te asculte, nu doar să te audă…

    Sunt total de acord cu ce ai spus mai sus și sincer, mă bucur că nu mă regăsesc (deși, am încercat să „beneficiez” și eu de dofollow, însă nu-mi place să citesc bloguri obscure doar pentru a-mi prezenta „marfa”, m-am lăsat de meserie rapid și am rămas la blog-uri „citibile”).

    Răspunde

  14. CO2 Solid (!?!?! – asta e numele tau?) WP-ul are optiuni de moderare foarte bune – ochiul si rationamentul uman.

    Daca vezi un post facut dupa descrierea ta, tu decizi daca il lasi sau nu. Tu probabil vrei sa nu te ocupi de moderarea comentariilor, ptr asta poti inchide comentatiile.

    Ah, si nu pierd Page Rank ptr ca nu am nofollow, dimpotriva imi aduc niste avantaje ptr ca sint dofollow.

    Cu nofollow, pleci de la premiza ca toti sint spammeri. Sau oricum cei care nu sint, „sufera” din cauza premizei tale.

    Eu fac invers. 🙂

    Răspunde

  15. hehe, Krumel, vis a vis de ceea ce spui cu linkurile dofollow, probabil toata lumea stie ca nu se pierde pr prin faptul ca linkurile sunt dofollow, doar  ca asemenea bloguri, in .ro le cam numeri pe degete. De ce pun webmasterii nofollow ? Sa fie oare un egoism cras?(DE genul : De ce sa il ajut eu pe cutare cu un link?). Asta e un lucru care ar trebui dezbatut. Ar iesi probabil o discutie interesanta. Probabil ca am fost un pic off topic:), dar nu sunt spammer 😛

    Răspunde

  16. Multi pentru ca au vazut ca userul le-a fost acceptat, obisnuiesc sa schimbe link-ul astfel incat sa faca rost de cat mai multe IBL-uri. Comentariile sint acceptate doar daca au continut, link-ul din profil si userul putand fi schimbat oricand de catre detinatorul blogului.

    Robyroy, n-am idee daca e intentie sau nu, dar ti-am schimbat URL-ul.

    Da, e vorba de egoism si/sau de necunoastere.

    Dar astea sint optiuni personale, ei aleg daca dau sau nu URL-ul, ideea e sa stie ce fac si de ce. 🙂

    Răspunde

  17. Krumel , sunt si oameni care isi schimba comportamentul si invata cu timpul ca este bine sa respecte munca altora si sa nu incerce sa-i copieze fara folos .

    Răspunde

  18. De acord, dar nu si-ar fi schimbat comportamentul daca nu s-ar fi spus unele lucruri. 🙂

    Răspunde

  19. @Krumel, nu e nici o problema ca ai schimbat url-ul. Mea culpa. Nu a fost intentie. (off topic)

    Răspunde

  20. de acord cu ce zici in afara de punctul 5.

    mananc pizza, sunt pe wc sau ce mai vrei tu este perfect relevant pentru twitter.

    si daca nu-ti place ceva nu e neaprat spam.. e pur si simplu: i don’t like it…

    personal spam consider tot ce ai zis tu mai sus dar automatizat 🙂

    Răspunde

  21. mananc pizza, sunt pe wc sau ce mai vrei tu este perfect relevant pentru twitter.

    Pentru tine nu e, pentru mine e. In plus, de la unii „alesi” pe astepti sa scoata din gura (sa tasteze) niste lucruri mai …sobre, in nici un caz nimicuri.

    Parerile sint diferite, e si normal….mie mi se par spam (irelevant, in plus, pierdere de timp).  🙂

    Răspunde

  22. Da, iti dau follow ca sa le dai si tu …si sa aiba pe cine teroriza cu laudele.

    „Am creat un punct super eficient, sintem tari”

    In fine, pe mine nu prea ma incanta „marketingul” (lauda) asta.

    Răspunde

  23. Nimic nu m-ar face spammer, din simplul fapt ca pun onoarea si respectul mai sus de profit.

    Cel mai mult urasc, ca o tona de persoane, care nu le cunosc, nu am nici o treaba cu ei si nu imi pasa de campania lor de „marketing”, proiectul lor etc, imi dau follow pe twitter in speranta ca o sa le dau si eu follow ca sa vad ce update-uri „importante” au ei.

    Ei bine nu le dau follow! >:)

    Răspunde

  24. Sa stii ca e mai mult: „ete, ce-am facut noi” / „ete ce avem!” decat marketing in adevaratul sens al cuvantului.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *