Atitudine, responsabilitate si conlucrare anti spam

OameniTot vorbeam zilele trecute de spam si in special de email spam ca o practica romaneasca. Hai sa vorbim de email spam ca practica englezeasca si cam ce asemanari de comportament sint, plus rezultate si mod de combatere.

Se discuta prin mediile web englezesti despre un caz de email spam si comment spam facut de keywordspy.com ca o metoda de promovare. In cercurile englezesti tipul asta de spam e deja depasit, oamenii au evoluat spre alte metode acceptate de promovare. Doar in .ro astfel de metode sint considerate “excelente” pentru promovare.

Ok, keywordspy.com e/era un sistem promotator (platit), cu optiune gratuita, de verificare de cuvinte cheie sau site-uri in siteme de reclama precum Adwords, Yahoo! sau alte sisteme de afiliere (optiunea gratuita arata doar ClickBank).

Toata reputatia, ridicata datorita softului, recomandarilor venite de la unii webmasteri sau al sistemului oferit de ei, a cazut datorita unei metode de promovare hulita de cercurile de webmasteri, ei facand spam fix pe site-urile de webmasteri (o mare greseala dupa parerea mea.)

Citeste si:  Discutii despre ce este Marketing-ul si cateva elemente de baza

Poate lucrul asta vi se pare ceva normal si nu merita un post facut pe acest blog. Dar ceea ce sigur merita discutat e atitudinea webmasterilor ca raspuns la spamul facut si si modul in care ei isi manifesta dispretul fata de astfel de metode de promovare.

doneseo.com/blog/anyone-else-getting-spam-from-keyword-spy-keywordspycom/
blogstorm.co.uk/are-keywordspy-spamming-you-as-well/
davidnaylor.co.uk/keywordspycom-spammers.html
sau
sphinn.com/story/70408

I guess it’s time to make a stand.

Da, oamenii se unesc atunci cand vor sa opreasca o astfel de marlanie.

Care e rezultatul actiunii lor?
Asta e: keywordspy.com pe Google.

Care e efectul?
Pai englezii obisnuiesc sa citeasca recenzii despre un anumit produs inainte de a-l folosi, de cele mai multe ori ei adera doar dupa o recomandare publica sau personala.
In cazul asta, potentialul client poate citi impresii despre acest serviciu, ele facand o favoare sau o defavoare firmei/site-ului in discutie.

Citeste si:  Traiasca piata care dezvolta tampiti!

Da rezultate?
Cred ca da, pentru ca eu cel putin am practicat o astfel de “contra miscare” in cazul celor cu secrete seo. Rezultatul ofera si o alta parere a ceea ce se vrea a fi secret seo. Probabil, am reusit sa dau o idee despre acest subiect, secretele seo devenind pentru ei o motoda “obosita” de a-si face rost de clienti.

Daca am avea atitudine si am fi uniti, nu am mai ajunge a ne plagem de spam sau de modalitati neetice de promovare. Pana la urma vina cea mare e a noastra.

Ganditi-va la aspectul asta…

Ah, in nici un caz cei care isi manifesta dispretul fata de o astfel de promovare nu sint tarati prin tribunale de cate avocati.

Sharing is caring!

11 Comments

  1. Spam = bani… inca asa ca nu se va opri

    Reply

  2. Munca= bani
    Spam = bani usori

    E o diferenta. Sper sa o observi. 😀

    Reply

  3. Adevaratul e ca trebuie facut ceva. Iar filstrul de la gmail nu face tot timpul fata, trebuie sa ma duc sa fac filtrul manual sa ii spun, bai nu mai vreau mail de la retardatii de zonetravel sau nights.ro. In Romania, lumea este mai putin pusa in actualitate cu drepturile online si spanac. Ar trebui facut un blog cu drepturi online, privacy, spanac etc.

    Reply

  4. bani usori = inseamna nesiguranta, iar daca pentru tine asta duce spre viata usoara, iti respect optiunea. 🙂

    Reply

  5. E si o problema de atitudine la noi. Daca scoti in evidenta un lucru negativ (spam in cazul de fata) despre un om/site/companie, prima lor reactie e sa arunce cu noroi in tine. Putini se gandesc ca e posibil ca problema sa fie in ograda lor. Situatii de acest gen sunt mult mai raspandite la noi decat in afara.
    Si in cazul cu urban mi se pare ca unii au fost nevoiti sa isi scoata continutul din cauza amenintarilor.

    Reply

  6. Krumel, e diferenta de educatie web. De-aia, cum ziceai si tu, la noi toti sunt blackhatteri si spammeri, pentru ca nu au educatia muncii de calitate.

    Am avut un client care m-a rugat sa ii optimizez site-ul (o firma cu un capital mare si cu sedii in Bucuresti, Cluj si inca 2 sau 3 orase mari) si cand am intrat cu bisturiul, mi-a fost groaza de ce am vazut. Pagini intregi cu keyword-uri porno, cloaking, keyword-uri albe pe fundal alb, ceva script-uri care rulau aparent fara vreun scop, tot ce vrei. Cand l-am intrebat pe proprietar cum a lasat pe cineva sa isi bata joc asa de site-ul lui mi-a raspuns ca “mie baiatul mi-a zis ca asa o sa imi dublez traficul”.

    Asta a fost primul meu client roman si am ramas socat. Inainte lucram doar cu oameni din State si Canada, majoritatea carora stiau despre ce vorbesc, stiau exact ce vor de la site-ul lor si tineau legatura cu mine non-stop. Cand ne vom educa si noi clientii, vom avea un web mai curat.

    Cat despre comment-ul tau la mine pe site, sa stii ca nu ma pasioneaza blackhat-ul, dar un SEO nu e SEO pana nu testeaza tot, bun sau rau. O seara faina!

    Reply

  7. Tudi, o persoana cu personalitate puternica nu se coboara la nivele josnice, cum ar fi “pentru bani sau faima”.
    E responsabilitatea noastra sa incercam sa ii educam.

    Reply

  8. Evident ca asta am incercat, dar el era “contaminat” dinainte. Iar ce zici tu cu “responsabilitatea noastra” e fluff de ochii lumii si o stii. Responsabilitatea mea e sa duc proiectul la capat cat mai bine cu putinta, greseala a fost cand l-am acceptat. A fost o experienta necesara totusi, pentru ca am fost mult mai atent in alegerea clientilor dupa evenimentul asta.

    Reply

  9. Eu m-am conformat ?i am început s? îi fac de rahat pe nesim?i?i: gândire de “spammer”.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *