Nimicul lui Krumel

Top erori care scad rata de conversie pe un magazin online romanesc

In articolul asta voi vorbi in special despre magazinele online din zona fashion. Asta pentru ca zona IT&C a primit si primeste destul de multa atentie, nu ca s-ar vedea ceva rezultate.

Articolul nu intentioneaza sa denigreze, sa dea lectii designerilor sau programatorilor. Articolul incearca doar sa evidentieze niste “scapari” des intalnite pe magazinele online romanesti, in speta cele de fashion. “Scaparile” au efect negativ asupra vanzarilor, ele pot da raspunsuri la intrebarile avute de detinatorii de magazine privind rata de conversie si abandonul cosului de cumparaturi.

Erorile le voi structura in special pe 2 tipuri de pagini, index si pagina de produs. Restul sectiunilor din site ramane sa le rezolvati voi sau sa apelati la oameni care se pricep sa faca asta.

Ca de obicei am inceput joaca luand random cateva site-uri din zona asta de magazine online si am inceput primele analize.

Prima pagina

Pe prima pagina magazinul afiseaza un banner in scop de segmentare dupa diferite criterii. Imaginea in sine are link-uri active dar exprimate prost vizual.

O practica a altui magazin online de fashion.

Cum sa iti dai seama ca titlurile respective de fapt sint link-uri? Zona respectiva sugereaza un banner.

***

Mesaje care nu spun nimic, vor doar sa starneasca curiozitatea. Probabil ar fi fost mai util folosirea unui mesaj care sa spuna ce se ofera ca rasplata pentru loialitatea.

De ce as deveni loial? Motive?

***

Multe magazine online obisnuiesc sa promoveze produse pe prima pagina, dar link-urile trimit catre categorii. Oarecum exista o ruptura de logica, efectul e evident.

In cazul de fata am vazut o reclama pe Yahoo! messenger cu o reclama ptr un tricou Ramones, am accesat bannerul si am ajuns pe o sectiune cu categorii. Printre acele categorii exista si categoria de tricouri. Totusi, unde e tricoul meu cu Ramones? Am cautat 4 pagini din acea cautare, plus am facut o cautare si pe site. Tricoul respectiv pare sa nu fi existat pe site. Incapatanarea mea a facut ca in cele din urma sa il gasesc cu greu.

Promovare produs pe prima pagina, trimitere vizitator pe pagina unde produsul promovat nu se regaseste. Daca promovezi un produs, trimite vizitatorii pe pagina acelui produs. E motivul ptr care au accesat acel banner.

***

Un alt element important in site e cel ce tine de navigarea in site. Despre navigarea prin cautare am mai vorbit.

Meniul nu segmenteaza optiunile vizitatorilor. Sint atat de multe optiuni incat imi e greu sa imi dau seama ce sa aleg. O structurare ordonata si instinctuala ar fi ajutat.

***

Uneori vrem sa scoatem in evidenta divertitatea de branduri ptr a ne etala cu un set de produse atractive. Asta inseamna ca numarul brandurilor pe site e mare si deci vizitatorul poate alege dupa acest model de triere.

Totusi, care e rostul acelor link-uri? Sint atat de multe si de prost evidentiate incat e si greu sa le folosesti.

Pagina de produs

Uneori, avand produse proprii iti poti crea un avantaj atat prin unicitatea produsului cat si prin denumirea data. In cazul de fata numele produsului nu e un avantaj cu toate ca descrierea poate ajuta la crearea unei denumiri care sa ajute.

Produsul nu exprima nimic, nici comercial si nici uman. 11203E ar putea fi o componenta IT, probabil baietii s-ar descurca mai bine. Zic si eu..

Denimiri necomeciale ale produsului, deficiente de retinere ptr vizitator.

***

Butonul de “adauga in cos” e integrat perfect: are aceeasi culoare cu a altor butoane de actiune si e central, destul de departe de pret. E nevoie de ceva timp sa il reperezi. La fel si pretul produsului.

Butoanele de cumparare trebuie evidentiate pentru a putea fi reperate cu usurinta. Pretul ar trebui sa existe aproape de butonul de cumparare pentru a putea crea o zona de interes.

***

Exista o asa zisa “zona de interes” pe care magazinele online de obicei le folosesc corect. Dar nu tot timpul, evident. Distante mari intre imaginea produsului, pret si butonul de actiune.

Unde e pretul? Ah e sus…

***

Probabil un lucru pe care multi il vor lua peste picior, n-ar fi prima data. Sintem in piata ecommerce de ani de zile dar nu sintem sensibili la stimuli vizuali ce genereaza incredere.

Nu stiu daca barbatii romani sint atrasi de roz, pot spune ca in general barbatii sint atrasi de cu totul alte culori. Probabil ar fi ok sa intelegem lucrul asta si sa tinem cont de el.

Roz pentru barbati? Culorile trebuiesc ajustate in functie de sectiune si sex.

************************

Cred ca astea sint doar cateva chestii de bun simt care va ajuta sa cresteti rata de conversie pe site. Ele evident sint mult mai multe, e motivul ptr care recomand teste si un specialist in domeniul asta.

Tendinta in Romania e de a nu tine cont de astfel de lucruri. Cel mai curios lucru mi se pare ca unii din cei care nu tin cont despre detaliile astea obisnuiesc sa dea dreptate unor versiuni asemanatoare de pe .com.

Nu stiu daca partea a II-a a acestui articol isi merita existenta, sigur voi urmari sa vad daca vor exista corecturi pe aceasta idee.

Sharing is caring!