Nimicul lui Krumel

Telefonul o metoda de a vinde online?

Citeam zilele trecute despre evolutia in markeringul online si in special despre nivelul la care au ajuns americanii sa faca marketing online si modalitatile practicate in a vinde online. Foarte interesant ce pot face americanii, evident ei cam au cu ce. Si noi am avea daca ne-am gandi mai mult la clienti si mai putin la noi, “putin” impropriu spus … pentru ca ROI-ul venit de pe urma unei astfel de „atentii” merita tot „efortul”.

Ca sa nu ne lungim, am postat o imagine despre evolutia marketingului sau Darwinian Marketing asa cum o denumeste Sally McKenzie intr-un articol de pe blogul propriu.

Inspirat de aceasta imagine m-am gandit sa dau o raita pe magazinele online si sa vad un aspect pe care destul de putine magazine online il iau in considerare, si anume: vanzarile prin telefon.

Mai mult ca sigur ca multi din cei care citesc acest blog si vad articolul or sa zica in sinea lor: „Ce vrea asta, am numarul de telefon in pagina de contact, e deajuns.”, “Crezi tu ca un numar de telefon o sa imi creasca mie vanzarile?” sau „Mai dau bani si pe telefon, nu e deajuns ca platesc bloggerii si Adwordsul”.

Zic toate astea pentru ca stiu ca multi din cei care au magazine online nu au cine stie ce cunostinte de marketing (nu au un departament creat pentru asa ceva, se confunda cu vanzari), in special marketingul online, promovarea pe motoarele de cautare, promovarea pe bloguri, promovarea afiliata si vanzarile prin telefon.

Acum cateva zile vorbeam cu cineva care are un magazin de papuci despre faptul ca magazinul are trafic (foarte bun pentru nisa asta), are notorietate pe aceasta nisa, dar nu are vanzari. Pe langa unele aspecte ce tin de partea vizuala a site-ului si unele optiuni din paginile dedicate unui produs, am sugerat afisarea numarului de telefon in site si eventual crearea de numere speciale de telefon pentru monitorizare.

Ideea s-a dovedit a fi foarte utila, magazinul a inceput sa converteasca puternic prin aceasta metoda, am inteles ca se intentioneaza crearea unui post special in cadrul firmei. Da, e un caz relevant (chiar daca pana acum nu a stiu multa lume de el), magazinul a inceput sa vanda si sa aibă contacte mai multe de pe telefon, decat de pe mail sau site.

Sa vedem cum stau magazinele online ce vand electronice si produse IT, care au o pondere mare ca vanzare in .ro, dupa cum spune Studiu privind dezvoltarea comerţului electronic în România:

Potrivit statisticilor RomCard, domeniile care generează cele mai mari volume în comerţul electronic românesc sunt, în ordine: serviciile de turism şi rezervări de bilete de avion, plata facturilor de telefonie mobilă şi produsele IT&C, electronice şi electrocasnice.

E cam clar, dar hai sa vedem o analiza despre cum isi afiseaza numerele de telefon, pe site, unele magazine online din domeniul asta.

Magazin online Telefon pe prima pagina Telefon pe categorie Telefon pe pagina de produs
emag.ro
NU
NU
DA
pcgarage.ro
NU
NU
DA
marketonline.ro
NU
NU
DA
shopit.ro
NU
NU
DA
fungift.ro
DA
DA
DA
evomag.ro
NU
NU
NU
sigmanet.ro
DA
DA
DA
vexio.ro
NU
NU
NU
mediadot.ro
NU
NU
DA
stilxxi.ro*
DA
DA
DA
pcfun.ro
DA
DA
DA
onestop.ro
DA
DA
DA

stilxxi.ro* – optiune de a suna ei pe clienti.

Dupa cum vedeti, putine din magazinele online din cele pe care le-am analizat (imi cer scuze pentru cei omisi, nu intentionez sa analizez toate magazinele pentru a imi expune un punct de vedere) putine din ele folosesc afisarea de numere de telefon pe tot site-ul.

Nu e neaparat o greseala neafisarea pe tot site-ul a numarului de telefon, dar daca ne-am pune in locul clientilor ne-am da seama de importanta prezentei pe site a numarului de telefon.

Tineti minte, intr-un post anterior am vorbit despre elementele de incredere ale magazinelor online. Doua din elemente fac referire la economisirea timpului si afisarea datelor de contact. Ambele se regasesc ca element vizual in afisarea unui numar de contact pentru a face o comanda sau a informa despre un produs.

Sharing is caring!