Nimicul lui Krumel

Prezentarea unui produs pe online cat mai real

Vorbeam azi pe Twitter cu Phoebs si Liviu Taloi despre magazinele online romanesti si produsele pe care ele le comercializeaza.

In special despre afisare si faptul ca nu iti poti da seama vizual cum e un produs dimenisionat sau cum ar arata intr-un anumit loc.

Phoebs, ca oricare alta femeie, simte nevoia de a vedea online intr-o marime si un mod cat mai real produsele pe care urmeaza sa le cumpere. In cazul de fata, ea se intreba cam cat de mare e o rama foto digitala …dar ar fi vrut sa vada si nu sa citeasca dimensiunile produsului.

Bine, discutia plecase de la faptul ca “tre sa cumperi pe neve produsele, si refuzi dupa daca e ceva? cat de stupid sa fie!“. Dar asta e un subiect pe care nu il voi discuta, nu sint in masura sa fac asa ceva si nici nu ma intereseaza smecheriile de magazine offline. La noi inca nu s-a inteles rostul online-ului, inca vindem online mai scump decat offline – si ar trebui sa fie invers.

Intentionam mai demult sa scriu despre faptul ca in .ro magazinele online nu profita de un aspect important pentru a crea conversii: dimensionarea in raport cu o persoana sau un mediu. Scriam in De ce nu imi place newsletterul tau la punctul 4 despre faptul ca se folosesc putine imagini cu oameni care recomanda acele produse.

Am postat chiar 2 seturi de imagini ce manipuleaza privitorii, exemplele sint folosite de altii pentru a explica influenta prin exemplul uman in a promova sau converti in imagini. Statisticile de eye tracking arata ca oamenii sint influentati mai usor daca produsul e prezentat de un om, o persoana cunoscuta ar fi ideal. La fel, mediul de prezentare da o imagine convingatoare pentru multi cumparatori.

Lucrurile astea se stiu din offline, vedem des in reclame vedete TV (si nu numai) recomandand sau promovand produse. Facem conexiuni mai usor si aderam mai repede la un produs, daca in spate avem o nevoie care sa ne motiveze.

Momentan din ce am vazut pe .ro, magazinele online de fashion, sex shopurile, magazinele online pentru copii, magazinele de cosmetice folosesc des modelul uman pentru a promova produse.

Rama foto digitala pe care Phoebs ar fi vrut sa o cumpere ar fi avut sanse mai mari de conversie daca era prezentata intr-un mediu in care ea sa isi dea seama de dimensionarea in raport cu locul unde o va aseza. E mai usor sa iti imaginezi cum va arata o rama pe un birou, daca imaginea care o promoveaza foloseste un mediu asemanator. Sau cat de mare e rama comparativ cu unele obiecte din jur.

Exemplu din alte nise ecommerce: un set de lenjerie intima are sanse mai mari sa atraga si sa converteasca daca e prezentat pe o femeie. Cat de respingator ar fi ca setul sa fie pus intr-un mod neatragator si nereprezentativ pe un raft simplu? Ca cel care cumpara acel produs e femeie (sau barbat) produsul prezentat pe un model uman creaza o imagine asemanatoare si usor de imaginat cu cea reala, viitoare.

Cum ar arata un aparat fotografic atarnat de gatul unei tipe? Sau al unui tip? Cum arata o plasma pusa intr-un loc special intr-o camera? Sau un televizor? Cat de mult ar atrage o piscina plasata intr-un loc luminos inconjurat de oameni? Ti-ai da seama mai usor de marime, posibilitatile de plasare sau folosire…

Evident nu toate produsele pot fi folosite spre dimensionare cu un om sau un mediu, dar cele care pot fi reprezentate astfel ar trebui folosite pe deplin in acest mod.

Ceea ce pe site nu poate fi pus, poate si profitat astfel in newsletterele trimise spre abonati. Mediul de prezentare e mai mic si mai apropiat, deci prezentarea unui produs impreuna cu un mediu prielnic sau un om ar trebui sa determine un abonat sa adere mai usor la oferta propusa.

Dimensionarea in raport cu un mediu sau un om e importanta, ea suplineste pentru multi detaliile tehnice ale unui produs. Femeile in general simt nevoia de “a atinge” acel produs … si cum pe online lucrul asta e imposibil, dimensionarea cu ceva real poate suplini aceasta nevoie.

Probabil unii vor sugera optiunea de zoom a produsului, care e si ea o functionalitate buna …dar totusi ea nu poate raporta dimensiunea produsului comparativ cu ceva real.

Cum arata si cum influenteaza o bijuterie pe mana sau la gat? De ce pantofii sint mai interesanti la o persoana decat pe raft? Un produs cosmetic de ce e mai atragator cand vezi o persoana folosindu-l? Sau de ce un telefon e mai interesant cand e folosit sau prezentat de un om?

Pentru ca toate astea ne ofera o imagine despre cum ne-ar sta noua cu acele produse. Sau cum le-am putea folosi. Aflam informatii despre cat de mari sint, in ce locuri pot fi puse sau ce culori sa alegem. Cu mult mai important decat detaliile tehnice si zoom-ul.

Gresesc? E un mod placut de a prezenta un produs si a genera conversii/vanzari. 🙂

Sharing is caring!