De ce nu imi place newsletterul tau

Cred ca articolul asta a avut initial 3-4 posibile titluri, pana la urma l-am ales pe asta. Articolul vine ca raspuns la newsletter-ele primite de la magazinele online pe care le-am analizat zilele trecute.

Ca si restul subiectelor tratate pe acest blog, voi vorbi din punctul de vedere al unui vizitator, e interesant de stiut ce comportament au vizitatorii cand citesc newslettere. De aia e bine sa analizati comportamentul lor, astfel incat sa imbunatatiti vizualizarea lor si conversiile.

Spuneam zilele trecute de Continutul, un factor excelent de conversie si de Marketingul afiliat ca forma de convertire profitabila, articole prin care sustineam valoare continutului pentru vizitatori dar si modul cum continutul poate converti profitabil.

Dupa ce m-am abonat la newsletter-ul unor magazine online am inceput sa primesc mesaje, dar doar de la unele din ele(!!!). Se pare ca nu toata lumea face email marketing, din pacate.

La cele care trimiteau newsletter-ele, am observat cateva lucruri pe care vreau sa le discut:
Read More

Mesaje disclaimer din newsletter

Zilele trecute va intrebam despre Cosul, cum stati cu cosul de cumparaturi?, am apucat sa analizez cateva magazine online romanesti din perspectiva utilizatorului roman si a functionalitatilor pe care cosul unui magazin online le are.

Evident, pentru ca mi-am facut user pe acele magazine online, am inceput sa primesc newslettere cu oferte pe care magazinele online si le promoveaza prin email marketing. Asa ca voi continua observatiile despre magazinele online, invocand mesajele pe care unele newslettere le afiseaza abonatilor proprii. Nu e vorba de oferte sau modul cum e facut newsletter-ul, ci despre disclamerul newsletter-ului si mesajul transmis abonatului.

Despre cum sint facute newsletterele, despre designul lor, despre timpul de trimitere, despre validare si altele ce tin de email marketing o sa va povesteasca in viitor Alex Volocaru, el e pe domeniul asta. 😀
Read More

Cosul, cum stati cu cosul de cumparaturi?

Am auzit zilele trecute destul de multi oameni care se plang ca nu vand, nu convertesc indiferent de sursa de trafic. Nu mai zic ca se invoca prosteasca mentalitate romaneasca cu traficul : „Omule, avem nevoie de mai mult trafic, nu vindem deloc sau foarte putin„.

Personal consider o prostie sa ceri mai mult trafic doar ptr. ca nu vinzi; oamenii sint influentati de niste semne clare ce trebuiesc afisate pe site, optiuni care ajuta cumparatorii sau de preturi competitive (+strategie de sezon cu oferte speciale). Intai vezi daca nu ai „pierderi” (exprimate in articolul asta) cu traficul pe care il ai si abia apoi cere mai mult.

Si ca sa nu ma intind la lucruri care nu tin de mine, ci de ei … m-am gandit sa dau o raita prin magazinele online si sa verific cosul de cumparaturi, formularele de profil, modul cum sint completate si aprobate, modul cum arata un profil interior.

Am observat urmatoarele la magazinele online pe care le-am verificat:
Read More

Continutul, un factor excelent de conversie

Manipulare prin texte Cei de pe PPC, in special, se lupta cu bugetele si BID-urile pentru anunturile Adwords, landing page-urile, optimizarea anunturilor Adwords si mesajele transmise de anunturi.

De cele mai multe ori sintem interesati de o plasare cat mai buna a anunturilor, dar si de conversiile pe care reclamele le au dupa accesare. Sau cel putin asa ar trebui sa fie….

O campanie e buna daca aduce trafic cu intentie de cumparare, consuma putin din buget si au Bid-uri mici, toate astea aducand profitabilitate clientilor sau siesi.
Read More

Criza unor magazine online si Bid-urile pe cuvinte cheie

Crizat financiar Sintem in criza sau crizati, poante specifice unei perioade confuze, mai mult la noi decalt la altiii. Vedem, cel putin in domeniul magazinelor online, o serie de „crizati” (unii adevarati, altii falsi) si un numar marit de pareri despre criza in ecommerce-ul romanesc.

Nu vreau sa comentez prea mult subiectul asta, fiecare stie cati bani are in buzunar (sau nu) si cati din ei merg spre investitii.

Magazinele online din .ro par sa fie afectate, dar nu neaparat toate. Fiind criza sau crizate, unele magazine nu fac economii in privinta bugetelor pentru anunturile Adwords ridicand pretul pe cuvinte cheie in speranta unui monopol si a unui trafic care sa converteasca. E dreptul lor, cu o singura intrebare: Criza sau nu?
Read More

Telefonul o metoda de a vinde online?

Citeam zilele trecute despre evolutia in markeringul online si in special despre nivelul la care au ajuns americanii sa faca marketing online si modalitatile practicate in a vinde online. Foarte interesant ce pot face americanii, evident ei cam au cu ce. Si noi am avea daca ne-am gandi mai mult la clienti si mai putin la noi, “putin” impropriu spus … pentru ca ROI-ul venit de pe urma unei astfel de „atentii” merita tot „efortul”.

Ca sa nu ne lungim, am postat o imagine despre evolutia marketingului sau Darwinian Marketing asa cum o denumeste Sally McKenzie intr-un articol de pe blogul propriu.
Read More

Vanzari de sezon si profit marit temporar

Cadouri craciunSimtul si nevoia de a cumpara produse sint cele mai accentuate in periada sarbatorilor. Indiferent care ar fi produsele, o sarbatoare e un motiv de a creste profitul ca magazin online.
Cumparatorii, chiar si cei mai sceptici, sint nevoiti sa cumpere (indiferent ca e offline sau online).

Cu alte cuvinte, magazinele online ar trebui sa fie pregatite si sa preintampine nevoia de a cumpara a vizitatorilor.

Sarbatorile romanesti

  • Mos Nicolae – 6 decembrie
  • Craciunul – 25 decembrie
  • Anul Nou – 31 decembrie
  • Sfantul Valentin, Ziua indragostitilor – 14 februarie
  • Dragobetele – 24 februarie
  • Martisor – 1 si 8 martie
  • Ziua femeilor – 8 martie
  • Pastele – aprilie-mai
  • Ziua Copilului – 1 iunie

Read More

Studii demografice magazine online romanesti

Studii demografice Vorbeam zilele trecute cu Cristian Ignat (isi face blogul, ca as fi pus link spre el) despre site-urile de afiliere romanesti, el imi cerea o lista cu site-urile de afiliere romanesti, eu oferindu-i o lista postata de mine pe Seo Romania. Ca sa nu ma intind cu discutia asta, concluzia lui e ca nu prea se merita sa te afiliezi cu site-urile romanesti din doua motive: magazinele ofera un procent mic pe vanzare si clientii romani nu se descurca a cumpara online. Vesnica problema in .ro, lipsa de educatie si ineficienta (a se citi lipsa metodelor de marketing).

Cristian imi zicea ca ar fi curios sa stie daca in .ro femeile au intentie de cumparare ridicata, la fel ca si in UK (el activeaza mai mult pe PPC-ul englezesc) si daca s-ar merita campanii ppc specifice pentru domeniul asta.
Read More

Increderea in magazinele online si elementele care o definesc

Carucior cumparaturiPiata magazinelor online romanesti e in crestere, ca in reclama aia „stii ce e aia Internet? …. ei pe internet poti cumpara online orice vrei tu”. O reclama care mi se pare potrivita pentru .ro, totusi un pic tarzie pentru o banca romaneasca. Sa nu uitam ca bancile au un aport marit la dezvoltarea pietei si a magazinelor online, nu numai in .ro

Totusi, ca sa poti cumpara online dintr-un magazin trebuie sa ai incredere in el. Internautul roman nu e cine stie ce educat in privinta sta, dar totusi el raspunde la niste stimuli ce ii consolideaza increderea.

Intrebarea e fireasca: cum faci un vizitator sa cumpere de la tine?
Ai o pozitionare buna la cautari, ai un anunt Adwords foarte interesant (care a starnit intentia de cumparare), un landing page excelent, un buton care defineste clar si hotarat cumpararea si un pret convenabil vizitatorului.
Read More

Butoane si mesaje ce pot influenta finalizarea unei actiuni

Cos cumparaturiVorbeam in cateva posturi anterioare despre optimizarea mesajelor si sentimentele umane ce trebuiesc manipulate pentru a converti o reclama. Vorbeam in special de conversia reclamelor text, acum ma voi folosi de cateva explicatii pentru a vedea care sint mesajele ce pot influenta finalizarea unei actiuni intr-un magazin online.

Ipotetic, dupa ce ai creat o reclama Adwords cu un mesaj bun, potentialul client ajunge pe un landing page al unui magazin online.

Ce se intampla in continuare cu vizitatorul? Ce il ajuta sa actioneze sau sa abandoneze intentia initiala de a cumpara?
Read More