Cursivitate butoanelor si obisnuinta umana

N-am mai scris de ceva timp pe blogul asta, Dany vad ca a postat doua articole bune. Cand ii mai vin idei sint sigur ca o sa o mai posteze.

Cele mai bune teste, observatii, experimente le fac in momentul in care din cand in cand mai arunc cate un ochi pe magazinele online romanesti. De obicei ma uit in ideea de a gasi solutii/inspiratie pentru rezolvarea unor probleme sau pur si simplu pentru a testa functionalitatile magazinelor online.

Incerc pe cat posibil sa observ lucruri care ar putea deranja sau intrerupe cursivitatea unei actiuni pe site-uri. O chestie misto, e ceea ce urmaza sa va arat. Sper ca designerii sa nu ma injure prea tare, pana la urma vorbim de obisnuinta, comportament de utilizatori si fericirea detinatorilor de magazine online (ROI).
Read More

Cum poti monitoriza Ad Sitelinks din Adwords

Ca o continuare a postului despre Ad Sitelinks pe .ro, as vrea sa adaug cum poti monitoriza sau studia comportamentul utilizatorului si totodata sa vezi daca convertesc sau daca isi iau click-uri sau daca sunt vizite venite din aceasta sursa.

Tot ce iti trebuie este un document excel in care sa iti poti grupa campaniile la care adaugi Ad Sitelink-urile ca mai apoi sa stii care au convertit, au avut vizite sau orice alt scop iti propui. Tot ce trebuie sa faci este sa adaugi la fiecare URL al siteului tau adaugat ca Ad sitelink la sfarsit ?sitelink=link .

Url-ul tau o sa arate ceva de genu:
www.exemplu.ro/categorie?sitelink=link1
www.exemplu.ro/categorie?sitelink=link2 si asa mai departe…
Read More

Interpretari privind rezultatele SEO GPeC 2009 – I

Prin August publicam, cu acordul celor de la GPeC, criteriile de jurizare SEO pentru GPeC 2009. Criteriile imi apartin, consider ca orice magazin online romanesc ar trebui sa indeplineasca cel putin jumate din ele.

Din punctul meu de vedere ele sint relevante pentru .ro, indeplinirea unora dintre ele ar trebui sa fie „floare la ureche”. Evident, ce e „floare la ureche” inseamna ca nu e facut, multi incearca metode mai complicate inutile de a optimiza un magazin online.

Criteriile sint simple, pe link-ul de pe Seo Romania aveti si cateva explicatii pentru fiecare. Acum vreau sa public niste date, acordate prin amabilitatea celor de la GPeC (multumesc Radu si Ciprian), prin care sa scot in evidenta unele greseli frecvente la unele magazine online.
Read More

De ce nu (mai) convertesti?

Criza, mai nou in .ro, e o grija zilnica e multora dintre noi. N-am fost pana acum obisnuiti sa ne gandim pe performanta/conversie pentru ca anterior crizei banii se faceau usor. Acum, a avea conversii (din) online e cel mai indicat mod de a face afaceri profitabile, in principiu nu costa prea mult.

Revenind, unul din scopurile principale ale existentei pe online e vanzarea/conversia de produse sau servicii. Prin SEO si SEM trimitem trafic (targetat sau nu) catre site-uri in scop de conversie. Ma rog, cele care fac asta…
Read More

Loialitatea clientilor si beneficiile loialitatii

Unul din lucrurile rar discutate in .ro e despre loialitate. N-as vrea sa fac interpretari privind romanii, ar insemna sa am prejudecati. Totusi, subiectul nu e cine stie ce discutat si pare sa nu prezinte interes pe online-ul din .ro

Nu cred ca sint multi comercianti sau oameni de afaceri care sa tina cont de modul cum clientii lor vad activitatea si serviciile oferite. In.ro obisnuim sa gandim pe un tipar pagubos de tipul: „nu cumpara asta, o sa cumpere altul ..tot ce trebuie sa fac e sa aduc cati mai multi”. Asta pentru ca marketingul (online) e precum fotbalul, politica, barfele si asa zisul „PR” – pe care doar unii il fac cu adevarat.

In principiu, e simplu, aduci vizitatori si potentiali clienti, le vinzi produse/servicii si ii lasi sa plece …pentru ca „oricum vin altii”. E acel „flow” despre care multi obisnuiesc sa vorbeasca pentru a etala un nivel de cunostinte si experiente. Cu alte cuvinte, cu cat vizitatorii sint mai multi…cu atat mai multe vanzari. Asta e valabila pana la proba contrarie.
Read More

Continut duplicat prin distribuire generala

Nu sint sigur ca am ales cel mai potrivit titlul pentru articolul asta, dar voi vorbi despre continutul magazinelor online. In special despre descrierile produselor si faptul ca o descriere unica exista pe mai multe site-uri. Site-uri care au autoritate si deci care vor iesi mult mai bine la anumite cautari.

N-am vorbit inca pe blogul asta despre SEO, dar SEO e important pentru un magazin online. Una din problemele dubioase din SEO tine de duplicate content si in special de continutul unic existent pe mai multe site-uri. De obicei, site-urile ce au acelasi continut sint omise de la cautari si deci exista posibilitatea pierderii de trafic organic.

Am luat aleatoriu cateva descrieri de produse de pe diferite magazine online romanesti si am facut cautari in Google. Asa cum spuneam, o descriere unica de pe un site apare in mai multe alte site-uri.
Read More

Diferenta dintre brand si experienta unui client

Am scris zilele trecute pe un alt blog despre De ce evitam alternativele dupa o experienta esutata? care are la baza un comentariu facut de un detinator de magazine online romanesc.

Nu mai conteaza unde si cine l-a facut, important e ca intrebarea isi are rostul.

In .ro brand inseamna monolol, cel mare, cel cunoscut, unicul. Oamenii se raporteaza la brand pentru ca recomandarile vin catre unicul brand cunoscut de marea majoritate. Si apropo, mare majoritate conteaza, nu gasca din care faci parte sau amicii. Mai ales in ecommerce…

Cu cat sint mai multi oameni care adera la un brand, cu atat brandul respectiv prospera.
Read More

Importanta sursei de conversie

Am vazut zilele astea niste articole referitoare la conversiile prin/din marketingul afiliat, targetarea, CTR-ul campaniilor si plasament. Sint alte componente importante pentru o conversie profitabila necesara marketingului afiliat.

In .ro majoritatea trantesc reclamele si apoi asteapta conversii si bani. Apoi sa plang ca afilierea nu e precum Adsense-ul. Defapt, nici de Adsense nu sint prea multumiti, multi dintre ei nu situ de ce nu isi iau click-uri bune.

Ar fi multe de spus despre alte influente asupra unei conversii, dar azi as vrea sa vorbim despre sursa traficului si cum ea e importanta pentru conversii.
Read More

Prezentarea unui produs pe online cat mai real

Vorbeam azi pe Twitter cu Phoebs si Liviu Taloi despre magazinele online romanesti si produsele pe care ele le comercializeaza.

In special despre afisare si faptul ca nu iti poti da seama vizual cum e un produs dimenisionat sau cum ar arata intr-un anumit loc.

Phoebs, ca oricare alta femeie, simte nevoia de a vedea online intr-o marime si un mod cat mai real produsele pe care urmeaza sa le cumpere. In cazul de fata, ea se intreba cam cat de mare e o rama foto digitala …dar ar fi vrut sa vada si nu sa citeasca dimensiunile produsului.
Read More

N-am incredere in magazinele online fara date de contact

Pe bune acum, vad zilnic in DMOZ magazine online fara date de contacte. Am mai scris despre importanta unei pagini de contact, tratand un subiect ce tinea de DMOZ.

Lasand DMOZ-ul la o parte, datele de contact sint importante in special pentru un potential cumparator. Daca vrei sa vinzi si sa ai clienti care sa te recomande si sa revina pe site, trebuie sa ai date de contact.
Read More