Recomandarea ca manipulare psihologica pozitiva

Am sa schimb subiectul de studiu, am renuntat la a mai analiza site-uri de ecommerce si am trecut pe site-uri ce ofera servicii online. In speta, voi analiza pachetele de hosting ale unor firme romanesti specializate. Numele lor nu apare in articol si nici in imagini, nu analizez firmele ci doar modul lor de lucru.

Acum cateva luni eram in situatia de a schimba hostingul site-urilor pe care le detin. Motiv pentru care, ca oricare alt nestiutor, am inceput sa caut oferte. Situatia mea e simpla: nu ma pricep la hosting, nu fac parte din cei care se pricep la toate … stiu doar ca am nevoie de gazduire pentru site-urile mele.

Am incercat versiunea cu “ce firma de hosting romaneasca recomandati”, “ce pachete de hosting recomandati si la ce firme” etc. Am primit raspunsuri ok, dar nu au reusit sa faca lumina in intunericul in care eram. Atunci m-am gandit ca un procent semnificativ de vizitatori e posibil sa fie in situatia mea.
Read More

Top erori care scad rata de conversie pe un magazin online romanesc

In articolul asta voi vorbi in special despre magazinele online din zona fashion. Asta pentru ca zona IT&C a primit si primeste destul de multa atentie, nu ca s-ar vedea ceva rezultate.

Articolul nu intentioneaza sa denigreze, sa dea lectii designerilor sau programatorilor. Articolul incearca doar sa evidentieze niste “scapari” des intalnite pe magazinele online romanesti, in speta cele de fashion. “Scaparile” au efect negativ asupra vanzarilor, ele pot da raspunsuri la intrebarile avute de detinatorii de magazine privind rata de conversie si abandonul cosului de cumparaturi.
Read More

Elemente de securitate si incredere pe un magazin online

Gpec a dat drumul la o initiativa misto care se numeste Trusted.ro, ideea e ca magazinele online sa fie filtrate si validate dupa un anumit set de criterii prin care vizitatorii site-urilor respective sa fie oarecum asigurati ca produsele si magazinul online e analizat de o autoritate. Efectul imediat ar fi cresterea increderii vizitatorilor si deci cresterea vanzarilor.

Initiativa, evident, a generat o serie de discutii mai mult sau mai putin intemeiate. Eu voi incerca sa abordez un aspect care mi s-a parut putin cam jenant pentru o serie de detinatori de magazine online. Aspectul se refera la ideea ca “o sigla nu ma ajuta cu nimic, nimeni nu are incredere in ea“.

Candva, pe blogul acesta, am vb despre o initiativa straina cu valabilitate in .ro numita TrustPilot. Proiectul pare cam parasit pe partea romaneasca, ceea ce e pacat.

Read More

Segmentarea de piata – etapa din crearea unei persona

In Romania, odata cu venirea si prelungirea crizei, detinatorii de afaceri online incep sa se gendeasca din ce in ce mai mult la performanta. Cu alte cuvinte, banii numai sint investiti decat daca ei se transforma in ROI. Bine, cel putin unii dintre ei se gandesc la lucrul asta… majoritatea lor nu fac asta.

Performanta e generata printre altele de cunoasterea audientei si de conceperea unor scenarii si profile de clienti ce se incadreaza in specificatiile produsului, dar in special al serviciilor oferite. In termeni specifici lucrul asta se numeste persona.
Read More

Potentialul paginilor necomerciale dintr-un magazin online

Cred ca e un aspect destul de putin constientizat de magazinele online, datorita faptului ca de cele mai multe ori paginile necomerciale sint tratate ca fiind inutile. Candva am vorbit despre pagina de contact ca element de incredere pentru vizitatori, in articolul acesta voi incerca sa vin cu exemple mai clare.

As vrea sa definesc intai termenul de “pagini necomerciale” sau “noncomerciale”: fac referire la paginile informale ce au caracter specific, paginile ce se gasesc in navigarea informala a unui magazin online. Cu alte cuvinte ma refer la pagini de genul: Contact, Cum cumpar, Modalitati de livrare, Politica de confidentialitate, Politica de returnare si in general pagini ce au continut informativ.
Read More

Ce ar trebui sa faca un vizitator pe un magazin online?

Un titlul stupid ptr cei mai multi, raspunsul e simplu: sa cumpere. Cred ca asta ar fi raspunsul ideal pe care multi l-ar oferi, toti stim de ce ajung vizitatorii pe un magazin online. Probabil pe un magazin offline, el ar trebui sa probeze, sa atinga, sa se sfatuiasca sau sa ceara informatii si sa cumpere.

Pe cat de stupida cam pe atat de interesanta intrebarea, ptr ca un vizitator nu ajunge pe site doar ca sa cumpere. Asteptarile noastre tin de a cumpara, ale vizitatorilor nu tin tot timpul de a cumpara produse …

Multi vin doar sa compare preturi, altii din inertia accesarii primului rezultat la o cautare, destui pentru ca sint adusi pe site prin diferite alte metode: PPC sau SM.

Tot acest trafic care nu converteste e considerat de multi ca fiind inutil sau un esec al campaniilor pe care le fac. Inutil nu e si voi dezvolta problema. Esec e, ptr ca asa cum veti vedea … vizitatorii care nu cumpara trebuie sa faca ceva pe site.
Read More

Descrierile de produse – un factor decisiv in conversie?

Initial e un post pe care as fi vrut sa il scriu pe un alt blog pe care mai scriu, pur si simplu pentru ca e vorba de continut. Apoi m-am gandit ca pana ala urma ar trebui sa ma pun in locul unui cumparator online, textul despre care vom vorbi are influenta in mai multe zone. Asa ca m-am decis sa scriu aici.

Dupa cum v-ati dat seama din titlu, vorbim despre descrierea pe care un produs o afiseaza pe site. Articolul nu se adreseaza magazinelor online de IT&C si nici magazinelor mari, ci in special magazinelor mici si mijlocii pe zona de fashion (nu numai).

Zilele trecute am vazut pe un magazin online un produs ce ma interesa, 90% intentie de cumparare, toate sansele ca el sa fie cumparat. 10% tineau in special de faptul ca nu imi puteam da seama daca produsul e asa cum ma asteptam sau nu. Imaginile imi spuneau ca da, marimea era perfecta, la fel si culorile.
Read More

Despre Search Funnels sau Palnii de cautare din Google Adwords

Dupa cum probabil stiti cu totii Google a lansat de curand noi rapoarte care vor fi foarte utile pentru toti cei care practica SEM (si nu numai), care pot fi vizibile in toate conturile de Adwords.

Aceste rapoarte va pot ajuta foarte mult in timp, in a vedea care campanii/ad grupuri/keywords au convertit cel mai bine, dar si mai mult, va vor arata cate click-uri s-au dat sau de cate ori a fost vazuta reclama voastra pentru a fi generata o conversie.

Rapoartele vin in sprijinul nostru deoarece pana acum Google ne arata doar ultimul keyword care a dus catre o conversie.

Deci , ce sunt Search Funnels?

Ganditi-va la o echipa de fotbal (ca tot a fost campionatul mondial pana nu demult) sa zicem, il avem pe cel care marcheaza si cei care paseaza catre cel care marcheaza. Pasatorii, in genere nu sunt scosi in evidenta (la fel de bine vazuti) precum cei care marcheaza, astfel incat (revenind la subiect 🙂 ) aceste rapoarte scot in fata si celelalte reclame/cuvinte cheie, click-uri sau impresii (assist clicks and impressions) care ajuta la generarea unei conversii (marcarea unui gol intr-un meci de fotbal), nu doar pe cele finale care duc la o conversie.

Read More

Relevanta cautarilor interne intr-un magazin online

Cautarile si modul cum sint ele facute au efect asupra deciziei de cumparare a vizitatorilor. Ca sint cautari pe motoare de cautare sau cautari interne in site-ul propriu, ambele suporta un comportament asemanator: oamenii cauta dupa cuvinte cheie si vor sa li se returneze rezultate relevante dupa ceea ce au cautat.

Rezultatele relevante returnate sint semnale de alegere si decizie asupra unui produs.

Din punct de vedere comportamental sintem dezamagiti, de cele mai multe ori, cand rezultatele primite la o cautare nu coincid cu intentia avuta prin cautari. Irelevanta rezultatelor impune o reformulare a cautarii, oamenii sint fortati sa “gandeasca” noi cautari, cautari detaliate, cautari specifice.

De cele mai multe ori, vizitatorii nu obisnuiesc sa caute folosind cuvinte cheie specifice sau detaliate. Obisnuim sa folosim cuvinte cheie generale, asta pentru ca vrem sa vedem ofertele returnate. Multi vizitatori nu sint decisi cand vine vorba de detalii privind produsul dorit, ei stiu ca vor “ceva”. Daca acel ceva e “ieftin si bun”, vizitatorul (general) are sanse sa devina client.
Read More

Importanta sortarii cuvintelor negative din AdWords

De curand administrez un cont de Adwords al unei firme care se ocupa cu produse IT. In acest articol o sa va arat o greseala care te poate costa destul de mult si care iti afecteaza bugetul mai mult sau mai putin daca nu esti atent si il lasi pe nenea google sa “iti faca treaba”.

Intr-un articol anterior krumel scria despre cum poti filtra si genera cuvinte cheie in adwords iar asta ma face sa sar peste a explica din nou acest lucru :).

Read More