Nimicul lui Krumel

Increderea in magazinele online si elementele care o definesc

Piata magazinelor online romanesti e in crestere, ca in reclama aia “stii ce e aia Internet? …. ei pe internet poti cumpara online orice vrei tu”. O reclama care mi se pare potrivita pentru .ro, totusi un pic tarzie pentru o banca romaneasca. Sa nu uitam ca bancile au un aport marit la dezvoltarea pietei si a magazinelor online, nu numai in .ro

Totusi, ca sa poti cumpara online dintr-un magazin trebuie sa ai incredere in el. Internautul roman nu e cine stie ce educat in privinta sta, dar totusi el raspunde la niste stimuli ce ii consolideaza increderea.

Intrebarea e fireasca: cum faci un vizitator sa cumpere de la tine?
Ai o pozitionare buna la cautari, ai un anunt Adwords foarte interesant (care a starnit intentia de cumparare), un landing page excelent, un buton care defineste clar si hotarat cumpararea si un pret convenabil vizitatorului.

Totusi, ce nu ai?
Increderea de/in cumparare.

Ce e increderea ca stare a unui vizitator?
Sentimentul confortabil pe care un vizitator il are atunci cand ajunge pe un site.

Care sint elementele care starnesc increderea unui vizitator?
1. Brandul

  1. modul in care e creat site-ul – designul
  2. sentimentul pe care site-ul il da vizitatorului
  3. notorietatea in ceea ce priveste activitatea site-ului

2. Functionalitatea site-ului (Usability)

  1. memorarea cu usurinta a sectiunilor
  2. numar limitat de erori in pagini
  3. stare de satisfactie generala in privinta designului
  4. accesarea usoara a locatiilor de pe site, cat si abilitatea de a reveni la pagina de unde s-a plecat

3. Semne vizuale

  1. Apartenenta la un sistem legal arhicunoscut
  2. Afisare de parteneriate cu firme mari prin logouri
  3. Afisare de date de contact transparente
  4. Afisare de recunoastere in domeniu prin premiile castiate
  5. Conexiune securizata certificatul SSL
  6. Afisarea de modalitati de plata prin logouri care sa confirme
  7. Optiune de asistenta online

In mare parte, elementele de incredere lipsesc de pe site-urile romanesti …ceea ce inseamna o ignorare a vizitatorului cu toate ca mai toate se lupta pentru trafic. In .ro comportamentul utilizatorului e inca ignorat si oricum se da prea putina importanta analizei de comportament ca masura de cercetare in cadrul unui magazin online.

Astfel, CPA-ul are sanse mici sa se dezvolte in .ro, de preferat sint tonele de trafic si speranta la o rata de conversie buna.

Sharing is caring!