Increderea in magazinele online si elementele care o definesc

Carucior cumparaturiPiata magazinelor online romanesti e in crestere, ca in reclama aia „stii ce e aia Internet? …. ei pe internet poti cumpara online orice vrei tu”. O reclama care mi se pare potrivita pentru .ro, totusi un pic tarzie pentru o banca romaneasca. Sa nu uitam ca bancile au un aport marit la dezvoltarea pietei si a magazinelor online, nu numai in .ro

Totusi, ca sa poti cumpara online dintr-un magazin trebuie sa ai incredere in el. Internautul roman nu e cine stie ce educat in privinta sta, dar totusi el raspunde la niste stimuli ce ii consolideaza increderea.

Intrebarea e fireasca: cum faci un vizitator sa cumpere de la tine?
Ai o pozitionare buna la cautari, ai un anunt Adwords foarte interesant (care a starnit intentia de cumparare), un landing page excelent, un buton care defineste clar si hotarat cumpararea si un pret convenabil vizitatorului.

Totusi, ce nu ai?
Increderea de/in cumparare.

Citeste si:  Continut duplicat prin distribuire generala

Ce e increderea ca stare a unui vizitator?
Sentimentul confortabil pe care un vizitator il are atunci cand ajunge pe un site.

Care sint elementele care starnesc increderea unui vizitator?
1. Brandul

  1. modul in care e creat site-ul – designul
  2. sentimentul pe care site-ul il da vizitatorului
  3. notorietatea in ceea ce priveste activitatea site-ului

2. Functionalitatea site-ului (Usability)

  1. memorarea cu usurinta a sectiunilor
  2. numar limitat de erori in pagini
  3. stare de satisfactie generala in privinta designului
  4. accesarea usoara a locatiilor de pe site, cat si abilitatea de a reveni la pagina de unde s-a plecat

3. Semne vizuale

  1. Apartenenta la un sistem legal arhicunoscut
  2. Afisare de parteneriate cu firme mari prin logouri
  3. Afisare de date de contact transparente
  4. Afisare de recunoastere in domeniu prin premiile castiate
  5. Conexiune securizata certificatul SSL
  6. Afisarea de modalitati de plata prin logouri care sa confirme
  7. Optiune de asistenta online
Citeste si:  Conversii Head sau Long tail? Identificarea prin Multi Channels

In mare parte, elementele de incredere lipsesc de pe site-urile romanesti …ceea ce inseamna o ignorare a vizitatorului cu toate ca mai toate se lupta pentru trafic. In .ro comportamentul utilizatorului e inca ignorat si oricum se da prea putina importanta analizei de comportament ca masura de cercetare in cadrul unui magazin online.

Astfel, CPA-ul are sanse mici sa se dezvolte in .ro, de preferat sint tonele de trafic si speranta la o rata de conversie buna.

Sharing is caring!

8 Comments

  1. Eu am sa ma leg putin de certificatul SSL si anume ca foarte, foarte putine magazine online dispun de asa ceva, ceea ce este trist si adevarat in acelasi timp.

    Imi amintesc ca la Gala Premiilor eCommerce 2008 chiar s-a punctat asa ceva si anume ca din 41 de magazine participante la Gala, doar 4 dispuneau de certificate SSL, iar din totalul magazinelor online din Romania, doar 10% dispun in prezent de SSL.

    Aceste cifre mi se par extrem de mici pentru o piata online ce se anunta mereu in crestere si dezvoltare.

    Răspunde

  2. Da, la voi am vazut certificarea SSL. Defapt, datorita voua mi-a venit ideea cu increderea vizitatorilor si semnele ce pot da incredere.

    E o problema in .ro, nu am apucat sa scriu prea multe despre frauda online ca aspect negativ de neincredere.

    Am dorit un articol positiv.

    Răspunde

  3. Totusi, ce nu ai?

    http://www.e-tc.ro. Este un magazin ce a avut sediu fizic în oraş, renunţând în favoarea magazinului online. Partea amuzantă este că, fiind un magazin ONLINE NU are o posibilitate de plată online. Kinda lame, ha? 😐

    Răspunde

  4. Vad ca sint marcati bine cu logouri de firme ce ii certifica sau dau incredere. 🙂

    Răspunde

  5. In primul rand SSL = Secure Sockets Layer (vezi aici). Prin definitie este un protocol prezent atat pe calculatorul utilizatorului cat si pe server, ce se ocupa cu criptarea datelor transmise intre client si server.

    Cu riscul de a scrie ceva ce este absolut deductibil, precizez ca procesul de criptare/transmitere a datelor necesita un timp suplimentar de procesare si in majoritatea cazurilor, un spatiu suplimentar fata de mesajul initial.

    De acord cu Adi Pintilie care a scris ca doar 4 magazine dispun de certificate SSL (nu stiu daca a specificat ca dispun doar pe pagina de „comanda” sau pe intreg site-ul) insa ceea ce se intampla la Vexio mi se pare total neadecvat si nejustificat (unde toate paginile au protocol https).

    In final, legat de SSL, am si eu o mica nelamurire…de ce sa pui SSL pe pagina de listare sau „contact”? Ca sa nu fie interceptate datele „confidentiale” de cine nu trebuie!.. 😉

    Răspunde

  6. Cosmin N, sper ca prin comentariul asta nu incerci sa starnesti o discutie cu intentie malitioasa la adresa unora sau altora.

    As fi vrut sa comentezi ceea ce am postat eu, nu ceea ce are Vexio pe site. Pentru discutii interminabile cu tenta de carota, rog sa comentezi pe blogul lor.

    Sper ca am „interceptat” cum trebuie intentia ta si as vrea sa intelegi ca nu vreau sa fac din blog un teren de joaca pentru razboaiele dintre voi.

    Răspunde

  7. Bineinteles ca nu vreau sa starnesc o discutie interminabila cu teme neadecvate pe acest subiect. Doar am incercat sa subliniez ce ar fi mai bine sa adoptam in eCommerce si ce nu.
    Doar incerc sa ajut. Exemplul dat de mine este absolut obiectiv.
    Sper ca blogul sa ramana in continuare un loc de discutii libere, in care fiecare sa-si exprime parerile mai mult sau mai putin critice.

    Răspunde

  8. Multumesc pentru comentariu.

    Te asigur ca blogul ramane deschis la comentarii atata timp cat ele sint constructive si nu au ca subiect altceva decat subiectul postului initial.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *