Diferenta dintre brand si experienta unui client

Am scris zilele trecute pe un alt blog despre De ce evitam alternativele dupa o experienta esutata? care are la baza un comentariu facut de un detinator de magazine online romanesc.

Nu mai conteaza unde si cine l-a facut, important e ca intrebarea isi are rostul.

In .ro brand inseamna monolol, cel mare, cel cunoscut, unicul. Oamenii se raporteaza la brand pentru ca recomandarile vin catre unicul brand cunoscut de marea majoritate. Si apropo, mare majoritate conteaza, nu gasca din care faci parte sau amicii. Mai ales in ecommerce…

Cu cat sint mai multi oameni care adera la un brand, cu atat brandul respectiv prospera.

Dar invers? Uite un citat gasit pe twitter despre brand si experienta clientilor cu un brand.

Branding = how people feel about a company;
customer experience = how they feel about selves when interact with company”

V-ati imaginat care e experienta clientilor unui brand si unde se „descara” acea experienta in online sau offline? E oare brandul interesat de expunerea experientei fata de un brand? Cum reactioneaza acel brand la o experienta negativa? Sau cum brandul imbunatateste experienta clientilor?

Citeste si:  Remarketing a gold mine! Retargetare dupa URL-urile site-ului prin Adwords

Teoretic cred ca multi se gandesc la asa ceva pentru ca le zic altii, dar in realitate „we don`t give a shit” pentru ca mentalitatea romaneasca e:”Pleaca unu, vin altii – n-avem nimic de pierdut. Doar n-o sa fac mofturile tuturor clientilor.”

Deci, nu conteaza ca avem clienti nemultumiti, ci conteaza ca vor veni altii care nu stiu de nemultumirile celor dinainte. Si deci, e inutil sa investim in analiza de comportament sau sa satisfacem nevoile clientilor pentru ca brandul garanteaza vanzare.

Asta pana sa apara concurenta.

Ah, trebuie adus in discutie si experienta celor care „doar privesc”. Sint mare masa de indecisi care intotdeauna verifica sa vada ce le iese. De cele mai multe ori doar testeaza, compara, ezita. Nu au incredere pentru ca nu vad date de contact, produse care sa atraga sau preturi convenabile.

Citeste si:  Importanta sursei de conversie

Care e diferenta dintre brand si experienta unui client? Nici una. Clientii nu stiu sa isi evalueze experienta cu un brand pentru ca nu sint invatati, iar brandurile nu pun mare baza pe experienta unui client pentru ca intotdeauna exista un alt client care cumpara.

Sa mai intreb cum facem sa readucem un client pe site si sa redevina fidel brandului?

Sharing is caring!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *