De ce nu imi place newsletterul tau

Cred ca articolul asta a avut initial 3-4 posibile titluri, pana la urma l-am ales pe asta. Articolul vine ca raspuns la newsletter-ele primite de la magazinele online pe care le-am analizat zilele trecute.

Ca si restul subiectelor tratate pe acest blog, voi vorbi din punctul de vedere al unui vizitator, e interesant de stiut ce comportament au vizitatorii cand citesc newslettere. De aia e bine sa analizati comportamentul lor, astfel incat sa imbunatatiti vizualizarea lor si conversiile.

Spuneam zilele trecute de Continutul, un factor excelent de conversie si de Marketingul afiliat ca forma de convertire profitabila, articole prin care sustineam valoare continutului pentru vizitatori dar si modul cum continutul poate converti profitabil.

Dupa ce m-am abonat la newsletter-ul unor magazine online am inceput sa primesc mesaje, dar doar de la unele din ele(!!!). Se pare ca nu toata lumea face email marketing, din pacate.

La cele care trimiteau newsletter-ele, am observat cateva lucruri pe care vreau sa le discut:

1. Poate cel mai important lucru care l-am observat e ca magazinele online isi trimit in newsletter tot site-ul. Ma refer ca structura….sint afisate meniurile din site ca si cum un user ar putea sa navigheze in cadrul acelui newsletter.

Mi se pare o abordare gresita, newsletter-ul nu e un site si nici macar un micro site. E doar o forma prin care poti converti si informa un numar de vizitatori care au aderat la a primi astfel de informatii. Evident e si versiunea de tip spam, dar nu vorbim despre email spam pentru ca acolo nu poti avea prea multe pretentii, analize sau rezultate.

2. Apoi, am observat ca se obisnuieste bombardarea vizuala a abonatilor cu n produse ca interes per email trimis. In loc sa se trimita un numar redus de produse, axat pe interese de sezon sau ofete speciale, newsletter-ele contin un numar marit de produse.

Citeste si:  Continutul, un factor excelent de conversie

Problema care apare tine de atentia abonatului care devine confuz. Chiar daca mai multe produse in newsletter inseamna “sansa mai mare de conversie” , pana la urma un astfel de newsletter nu face decat sa amane decizia de a cumpara a unui abonat.

De ce? Pai e simplu, din multitudinea de oferte ajung sa cred ca nu ma intereseaza nici una, pentru ca nu sint focalizat pe ceva anume.

Targetat si nisat e mai bine, ai ce masura si ce indrepta, poti face analize clare. Abonatii nu se simt bombardati cu informatie inutila, da o stare de confort si in plus, simplu pare mai informativ si nu e atat de evidenta intentia de convertire. Vine de la sine conversia, manata de nevoie si manipulata prin simplitatea mesajului de marketing.

3. Mesajul e pe oferta nu si pe produs. Asta e legat de ce ziceam anterior, in loc sa se trimita newslettere pe un numar redus de produse, se practica metoda “oferta mare pe newsletter” care contine un numar ridicat de produse.

Oferta transmite mesajul ca magazinul online are reduceri la un numar marit de produse si ca acum e mai ieftin. Ceea ce face ca defapt sa se promoveze oferta, nu ocazia speciala de a cumpara din magazin prin intermediul newsletter-ului. Ma refer la oferte speciale doar ptr abonati, nu ofertele pe care le gasesti pe site.

Sansele de fidelizare sint mai mari, in plus numarul de abonati poate creste. E logic, daca oferta speciala e valabila doar prin newsletter, atunci sint motivat sa ma inscriu. Altfel, pot vedea oferta pe site.

4. Putine imagini cu oameni care recomanda acele produse. Pentru anumite produse, modelul uman ce poarta sau foloseste un anumit produs poate creste intentia de cumparare.

Oamenii sint usor de manipulat cu imagini ce folosesc persoane ce se uita sau arata spre un produs. Ne uitam unde se uita si ei sau unde ne arata ei. La fel si textele de oferta pot starni interes.

Citeste si:  Elemente de securitate si incredere pe un magazin online

Ca sa nu para ca vorbesc SF-uri, uite o analiza facuta de altii in care, prin urmarirea privirii, oamenii si-au dat seama ce importanta are manipularea unei imagini prin folosirea unor persoane ce sugereaza, prin anumte metode, citirea unui text sau a unei imagini.

Si inca una cu o femeie ce sugereaza un produs:

Deci, folosirea in imagini a unor persoane poate avea efect asupra deciziei de cumparare. In fond, manechinele, ca rol, fac cam acelasi lucru: atrag atentia asupra produselor prin propriu exemplu.

5. Prea multe link-uri ce pot fi accesate din newsletter. Multe din ele fac cam acelasi lucru, dar in principal, pericolul e ca din greseala un abonat poate da click spre o pagina spre care nu ar fi cine stie ce atras.

Link-urile ar trebui sa fie doar pe butoanele ce au mesaje de actiune, cele care pot influenta intentia de cumparare a unui abonat.

Link-uri mai putine ce ies din newsletter garanteaza click-uri sigure, o monitorizare si o analiza a activitatii abonatului, un confort vizual si o manipulare spre conversie.

Unii probabil stiti lucrurile astea, altii probabil le aflati acum. Ideea e ca un abonat de newsletter se comporta aproximativ la fel ca pe un site, doar ca specificatiile anterioare fac diferenta pentru un newsletter.

Alex Volocaru stiu ca face deja lucrurile astea, am avut niste discutii bune cu el despre email marketing si comportamentul utilizatorului. De la el astept niste sfaturi mai avansate legat de modul cum se face un newsletter.

Pana atunci, ce parere aveti? Ar trebui sa imi placa newsletter-ele pe care le-am vazut pana acum?

Sharing is caring!

4 Comments

  1. Interesant de stiut unde se uita utilizatorii intr-un NL 🙂

    Reply

  2. Exemplele de imagini nu sint din NL, care ele pot urma comportamentul unui om ce e influentat de ele.

    Reply

  3. Krumel,

    daca ar fi sa imi imaginez ce rata de click au newsletterele mentionate de tine, ar fi ceva de.. 1/2 click-uri pe NL.

    O mare parte dintre cei care ‘coordoneaza’ un newsletter… nu stiu:

    1) userul are nevoie de 3/5 secunde pentru a da click pe un produs, articol sau banner. Urmand sa fie redirectat din email.

    2) ca sa inregistrezi mai multe click-uri in mesajul trimis, trebuie sa il faci pe subscriber sa revina in email. Cum faci asta?

    In ultimul articol de pe blogul meu, am publicat un print screen cu o mica sectiune din modulul de recomandare. Nu stiu cine si cum a observat, dar userul nr. 4, a primit newsletter-ul prin recomandare si a inregistrat 7 click-uri. Ce spui de asta?

    Merci,
    Alex

    Reply

  4. Foarte bine zis, asta cu newsletterele care promoveaza oferta si nu produsul am observat-o si eu de multe ori. Studiul cu heat-map-urile e foarte tare, o schimbare minora mareste fantastic gradul de atentie al cititorului

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *