Butoane si mesaje ce pot influenta finalizarea unei actiuni

Cos cumparaturiVorbeam in cateva posturi anterioare despre optimizarea mesajelor si sentimentele umane ce trebuiesc manipulate pentru a converti o reclama. Vorbeam in special de conversia reclamelor text, acum ma voi folosi de cateva explicatii pentru a vedea care sint mesajele ce pot influenta finalizarea unei actiuni intr-un magazin online.

Ipotetic, dupa ce ai creat o reclama Adwords cu un mesaj bun, potentialul client ajunge pe un landing page al unui magazin online.

Ce se intampla in continuare cu vizitatorul? Ce il ajuta sa actioneze sau sa abandoneze intentia initiala de a cumpara?

Clement Nicolaescu a facut zilele trecute o cercetare cu privire la Butonul Adauga in cos (I) – (denumire, forma, dimensiune si culoare). Butoanele de actiune de pe unele magazine online sint analizate in functie de culoare, dimensiune, design si denumiri.

Studiul mi se pare excelent, mai ales ca putini au cunostinte in domeniul asta si pot crea analize pertinente pe subiecte, ca acesta, care pot creste rata de conversie a unui magazin online. Sint analizate 53 de butoane de cumparaturi de pe 53 de magazine online romanesti, fiecare din ele avand culoare, dimensiune, design si denumiri proprii.

Ceea ce vreau sa discut in acest post e mesajul lor si interpretarea pentru aceste mesaje in concordanta cu faptul ca un utilizator vine de pe o reclama Adwords. Odata ajuns pe un landing page al unui magazin online, un vizitator poate interpreta mesajul de pe butonul de shopping cart, astfel:

Adauga in Cos > un mesaj cu ton sigur, clar, ce pare sa oblige un vizitator sa adauge un produs in cos, dar nu neaparat sa si cumpere. Ceea ce sugereaza vizitatorului faptul ca el poate continua cautarea dupa alte produse.

Cumpar > mesaj clar, ce induce vizitatorului o stare obligatorie si increzatoare. Preconizeaza si finalizarea actiunii. In cazul in care un utilizator vrea sa cumpere mai multe produse, mesajul nu ii sugereaza ca ar putea sa adauge acele produse intr-o lista de asteptare.

Citeste si:  Vanzari de sezon si profit marit temporar

Adaugare in Cos > mesajul sugereaza o actiune viitoare, dar nu la fel de hotarata. Lasa loc de dubii in privinta mentalului si deciziei unui vizitator.

Pune in Cos > mesaj ce sugereaza strangerea, adunarea de produse in cos, nu si actiuniea de a cumpara. Daca vizitatorul decide sa cumpere produsele puse in cos, mesajul urmatorului buton de cumparare este decisiv.

Comanda > mesaj de solicitare, lasa impresia ca da un ordin si de impunere. Totusi, “a comanda” in .ro tine mai mult de domeniul localurilor, oamenii comanda mancare …nu produse.

Cumpara > mesaj ce se manifesta ca o cerinta de a cumpara, vizitatorul e servit cu un mesaj clar de a cumpara.

Cumparati > mesaj politicos prin care se sugereaza actiunea de a cumpara. Serviabilitatea e inlocuita cu decizia proprie de a cumpara.

Comanda/Rezerva > mesaj ambiguu, a comanda sau a rezerva nu prea se leaga de a cumpara un produs. Unul e specific domeniului gastronomic comercial, al doilea specific domeniului turistic.

Comanda-ma > mesaj ce sugereaza intentia de vindere, dar nu si cea de cumparare. Cu alte cuvinte, produsul cere vizitatorului sa il cumpere, ca intr-un desen animat. Decizia de a cumpara vine de la produs si nu de la cumparator.

Cumpara acum > Mesaj clar ce impinge vizitatorul spre o actiune. “Acum” fiind momentul in care se petrece actiunea, deci vizitatorul e pregatit mental spre a crea o actiune.

In cos > Mesaj ce nu sugereaza o actiune de cumparare, ci poate doar atentioneaza asupra faptului ca exista posibilitatea de a exista ceva in cos.

Adauga Produsul in Cos > a adauga nu inseamna neaparat a-l cumpara, deci vizitatorul nu e intamplinat cu un mesaj care sa alimenteze necesitatea de cumparare. Un produs odata adaugat in cos nu e neaparat ca si cumparat. Daca pagina in care sint listate produsele detine un buton cu mesaj de cumparare, sint sanse ca un astfel de mesaj sa converteasca.

Citeste si:  Continutul, un factor excelent de conversie

Adauga in Cos > La fel ca mesajul pentru Adauga Produsul in Cos.

Cumparati > forma impersonala si politicoasa de adresare, dar nivelul de impunere care sa determine o cumparare, este scazut si imprevizibil.

Astea ar fi in scurt cateva interpretari ale unor mesaje in functie de textele de call for action folosite.

Clement zice ca topul textelor castigatoare ar fi asta:

Textul castigator este clar “Adauga in cos”, ceea ce este corect.

– “Adauga in cos” 47% (25)
– “Cumpara” 19% (10)
– “Comanda” 3% (7)
– “Cumpar” 4% (2)

Adauga in cos pare sa fie un mesaj care are efect asupra vizitatorilor.

Totusi, nu trebuie considerat ca mesajul e totul in a converti un vizitator.

Cred ca trebuie facuta o diferenta intre un landing page special creat si o pagina de produs normala. La fel trebuie vazuta care e diferenta legata de sursa venirii unui vizitator: de pe o reclama, de pe o cautare pe un motor de cautare sau de pe un link al unei recenzii.

Oricum, e un inceput si sper ca in curand vom avea analize pertinente si oameni care sa dea informatii corecte despre ceea ce inseamna magazinele online, vizitatorii si preferintele lor.

Sharing is caring!

4 Comments

  1. Excelente explicatii ale mesajelor transmise.

    Asa vea o precizare cu privire la exprimarea mea. Topul acela se refera la frecventa folosirii acelor texte si nu la rezultatele obtinute. 🙂

    Reply

  2. Mersi de lamurire Clement.
    Mi se pare foarte util postul tau, as vrea ca multi din domeniu sa il vada si sa inteleaga anumite aspecte, astfel pot spera la coneversii mai bune.

    Reply

  3. Foarte bun studiul. Pe mine m-ai convins. Am citit si asta http://www.clementnicolaescu.com/2008/11/03/butonul-adauga-in-cos-ii-il-schimbam-il-lasam-asa/
    Deja cel putin 10 magazine au schimbat butonul.
    Ma tem ca in viitorul apropiat toate magazinele online vor arata la fel 🙂

    Reply

  4. Nu vor arata la fel, vor avea un mesaj mai bun datorita unor oameni care sint interesati de domeniul asta si care au impartasit experienta lor cu altii.

    Oricum, in .ro mai sint multe de facut.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *