Nu sint o persoana tehnica, motiv ptr care acest articol nu e detaliat. Ma astept ca cei care sint tehnici sa argumenteze pro sau contra cele de mai jos. Exista o practica destul de des intalnita, cel putin in Romania, prin care paginile vechi sint facute 404 not found astfel incat robotii dar si oamenii… Read More


Redirectarea unui site vechi catre un site nou sau a unei versiuni vechi catre alta noua e, in teorie, “floare la ureche”. Multi programatori vor spune ca e simpla o astfel de redirectare, unii dintre ei cred chiar ca redirectarile sint apanajul unor nevoi ce nu includ efectele din SERPs. index vechi/ -> index nou/… Read More


Google Analytics ofera multe date defalcate despre vizitatorii site-urilor. Nefiind corelate, de multe ori aceste date par sterpe, lipsite de directie, nu determina nici un gram de creativitate. Asta statistica se bazeaza mult pe acuratetea datelor, corelarea lor, cauzalitatea ca rezultat final intr-o analiza dar si determinarea unui scop concret.… Read More


Pentru testari, pentru a urmari comportamente, pentru a vedea performante rapide, ptr a lua unele decizii puteti folosi Google Analytics Realtime Dashboards. Trebuie sa recunosc ca e un mod destul de distractiv de a te uita precum “curca-n lemne” peste niste date pe care unii nu le inteleg asa usor.… Read More


Satul de clasicile masuratori din Google Analtics oferite de catre experti, m-am gandit sa schimb abordatea si modul de folosire a datelor oferite de ei. GA e o resursa infinita de informatii ce poate fi folosita in multe moduri. Daca ar fi sa analizam calea unui vizitator pana la conversie am descoperi lucruri foarte interesante.… Read More


Am mai scris despre analizele avansate folosind Tableau Software atunci cand a fost vorba de a analiza un istoric al IBL-urilor ptr ca SEO inseamna mai mult decat cuvinte cheie si volume de IBL-uri. Inseamna observatii, strategii, a lucra pe termen lung si a aduce profit din traficul organic. Pe contul personal de Facebook, care… Read More


Dupa ce, in mare parte, am aflat cuvintele cheie (not provided) care convertesc ar fi momentul sa impartim conversiile dupa alte criterii. Detinatorii de magazine online isi pot masura forta brandului urmarind conversiile venite dupa cuvintele cheie specifice brandului. De asemenea, e ok sa urmareasca si conversiile organice venite de pe cuvintele cheie non brand… Read More


O zona destul de slab dezvoltata in Romania, cel putin la nivel de articole, e cea referitoare la userii loiali si puterea brandului manifestata prin cautari. Sint putine site-uri romanesti care stiu sa dezvolte loializarea sau care stiu sa observe puterea unui brand in cautari. Google Analytics a introdus un Dashboard ce ofera informatii in… Read More


Au fost publicate in Romania multe studii privin profilul utilizatorului roman, dar destul de putine cele prinvind modul cum romanii convertesc. Lipsa de interes, datele sint “secrete”, n-are cine sa le faca, multe alte motive care optureaza imaginea privind ceea ce fac romanii online. M-am gandit sa public 9 imagini de tip heatmap prin care… Read More