Nimicul lui Krumel

Trafic organic sau steroizi pentru vanzarile online?

Satul de clasicile masuratori din Google Analtics oferite de catre experti, m-am gandit sa schimb abordatea si modul de folosire a datelor oferite de ei. GA e o resursa infinita de informatii ce poate fi folosita in multe moduri.

Daca ar fi sa analizam calea unui vizitator pana la conversie am descoperi lucruri foarte interesante. Google Analytics ofera optiunea asta, din pacate nu ofera si un om care sa faca analize, sa fie creativ in ceea ce priveste modul cum se pot afla lucruri interesante sau un om care sa ne traga de mana constant si sa ne spuna „Nu uita, acolo sint informatii care te pot ajuta!”.

In link-urile de mai sus gasiti informatii folositoare, modele pe care le puteti aplica datelor voastre, sint genul de informatii care lumineaza si dau idei.

Mergand pe firul asta de gandire am ajuns la concluzia ca ar trebui sa existe un raport GA care sa ii ajute si pe cei cu putere de decizie intr-o firma. Sint cei care calculeaza succesul intre cat au investit si cat au scos, oameni ptr care termeni precum „mixul de marketing”, „vanzari asistate sau directe”, „ponderea canalelor de promovare” sint doar „detalii”.

Evident, apelam la clasica accesare Conversions > Multi-Channels Funnels > Assisted Conversions ptr a vedea informatiile privind vanzarile. Tura asta structuram canalele de conversie dupa un alt concept: Platit .vs Neplatit.

Stiu, trebuie sa faceti un efort ptr a va da seama care si cum sint platite sau nu, in plus constiinta ar putea inclina balanta intr-o parte sau alta, in functie de cat de mult vreti sa va mintiti.

Rezultatul?


Doua grafice ce evidentiaza ponderea surselor platite .vs neplatite. Predominant veti avea aceste doua surse clar definite si ele vor genera majoritatea vanzarilor.

Un astfel de raport ar trebui sa puna pe ganduri pe detinatorii sa afaceri online, nu neaparat in privinta SEO-ului si a traficului organic, dar in privinta surselor platite si a vanzarilor generate de ele. In functie de nise e posibil ca rezultatele sa difere, nimic nu e batut in cuie. Graficele mele sint doar rezultatul unui model, model ce poate fi organizat dupa propria nevoie.

Mie, spre exemplu, rapoartele astea imi spun daca sint lucruri pe care le omit atunci cand analizez potentialul unui site sau daca ceea ce fac e ok. Pe voi va ajuta?

Sharing is caring!