Nimicul lui Krumel

Vanzari de sezon si profit marit temporar

Simtul si nevoia de a cumpara produse sint cele mai accentuate in periada sarbatorilor. Indiferent care ar fi produsele, o sarbatoare e un motiv de a creste profitul ca magazin online.
Cumparatorii, chiar si cei mai sceptici, sint nevoiti sa cumpere (indiferent ca e offline sau online).

Cu alte cuvinte, magazinele online ar trebui sa fie pregatite si sa preintampine nevoia de a cumpara a vizitatorilor.

Sarbatorile romanesti


In plus, ar mai fi zilele sfintilor si zilele de nastere, care sint un motiv permanent de petrecere la romani. E posibil sa imi fi scapat vreo sarbatoare mare, ideea e ca ele sint cateva destul de importante si generale.

Zilele de mai sus sint motive de a cumpara cadouri si de a sarbatori. Un motiv in plus pentru magazinele online de a „servi” potentialilor clienti produse specifice sarbatorilor, la preturi atractive.

Traficul adus de unele sarbatori, pe cuvinte cheie

Cadouri
Trafic Google – aproximativ 110,000 masurat in octombrie, cu un trend de cautare ridicat in decembrie.
Trafic.ro – 11.299* cu o maxima de 43.000 in 03-17 decembrie si ceva mai scazut, dar tot marit comparativ cu restul anului, in 28.01-11.02.

Cadouri de craciun si cadouri craciun

Trafic Google
1. – aproximativ 6,600 masurat in octombrie, cu un trend de cautare ridicat in decembrie. Ca volum total de cautare ajunge la 9,900.
2. – aproximativ 3,600 masurat in octombrie, cu un trend de cautare ridicat in decembrie. Ca volum total de cautare ajunge la 5,400.

Aici sint mai multe derivatii de cautari, cele mai importante fiind astea doua.

Trafic.ro
1. – 5.736* cu o maxima aproximativa de 10.000 in 17 decembrie si ceva mai scazut, dar tot marit comparativ cu restul anului, in 03-15 decembrie, 6,040 cautari.
2. – 3.574* cu o maxima aproximativa de 5.000 in 17 decembrie si ceva mai scazut, dar tot marit comparativ cu restul anului, in 03 decembrie, aproximativ 2,500 cautari.

Apoi ar mai fi „cadouri Paste”, „cadouri 8 martie”, „cadouri copii”, „cadouri barbati”, „cadouri online”, „cadouri personalizate”, „cadouri femei”, „cadouri de valentines day” etc.

Cu alte cuvinte, zona de cautare pentru „cadouri” e diversificata, iar ca intentie … cuvantul cheie e clar si are o determinare sigura. Oamenii vor sa cumpere cadouri.

Si acum intrebarea fireasca: cate din magazinele online cu „potential de cadouri” profita de acest trafic sezonier?

Unii pot justifica faptul ca in general cadourile nu sint in nisa lor si ca e un trafic de ignorat. Cea ce mi s-ar parea o prostie, orice oportunitate de a vinde trebuie speculata de catre magazinele online.

Faceti o cautare pe Google dupa acele cuvinte cheie si vedeti cine e pregatit pentru traficul de sezon, „traficul de sarbatoare”, atunci cand nevoia de cumparare e „impusa” de evenimente care necesita o astfel de actiune.

Asta pe parte de SEO, dar ca anunturi Adwords puteti vedea singuri ca momentan nu se speculeaza momentul. Totusi, din analiza de mai sus, reiese ca vizitatorii sint interesati sa cumpere cadouri inca de pe 17.11. Acum pe 25.11 putine din anunturile Adwords au ca mesaj vanzarea de cadouri sau oportunitatea sarbatorilor de iarna.

E posibil ca detinatorii de magazine online sa nu stie sa speculeze astfel de momente? E costisitor nisarea sezoniera? Se multumesc doar cu vanzarile de pe produse? Evenimentele nu aduc vanzari?

* – trafic.ro arata estimarile de trafic doar pe 7 zile.

Make a wish. 🙂

Sharing is caring!