axe
Pe cat de pompos suna titlul, pe atat de 3 lei e si practica. Ca de obicei postul nu e despre o agentie Adwords anume ci despre o practica care sigur nu face parte din gama de “best practices” in Pay Per Click, decat daca dai peste clienti care au buzunarele largi.

Se facea ca de la un timp ajung sa primesc clienti care au plecat de la unele agentii PPC. Lucru normal, clientii migreaza constant. Ceea ce e anormal tine de practicile pe care unele agentii PPC din Romania obisnuiesc sa le aplice pe acesti clienti si conturile lor Google Adwords.

In trecut am mai scris despre brand bidding-ul inutil facut de unele agentii PPC, despre dublarea conversiilor ptr a da bine in rapoarte, cum unii promit multe dar fac putine… oh, stai… despre asta nu am scris inca… dar e timp. La fel si despre cum se “aloca” o “specialista PPC” pentru a tine legatura cu un alt specialist, ptr ca ea saraca vine la intalniri doar pentru a fi prezenta.

Revenind la subiect, am dat peste o serie de cazuri in care se invoca “proprietatea intelectuala” atunci cand un contract PPC – Adwords se termina. Cu alte cuvinte, chiar daca clientul te plateste sa creezi si sa administrezi campanii Google Adwords, ele iti apartin tie.

Citeste si:  Google Ad Planner pentru plasamente anunturi Adwords

De ce? Simplu: proprietatea intelectuala e invocata ptr clientii speriati de bombe.

Ce inseamna asta? Agentia Adwords, dupa sau inainte de terminarea contractului, isi pune specialistul PPC sa modifice campaniile Adwords create astfel incat clientul sa nu “beneficieze” de pe urma muncii asidue a specialistului. Vezi bine, oricine va lucra pe acest cont nu trebuie sa se inspire din “opera de arta” creata de catre specialistul certificat in Adwords.

Exista o intentie malitioasa in aceasta actiune, unii specialisti PPC stiu ca prin modificarile de anunturi sau cuvinte cheie istoricul contului, a campaniei sau/si a adgroup-ului Adwords se cam pierde. Cu alte cuvinte, contul per total are alterat istoricul gratie artistului specialistului PPC care vrea sa ia dupa el in mormant “secretul artei PPC”.

Incercand sa se “protejeze”, agentia/specialistul de fapt creaza o problema contului clientului pentru care a lucrat. Dar pe cine mai intereseaza ce se intampla cu un client care a incetat contractul? Pe nimeni.

Citeste si:  Importanta sortarii cuvintelor negative din AdWords

In schimb, aparem in piata cu certificari Google Adwords (de-ar sti aia cui le dau….), cu un pachet de fosti clienti importanti ptr care au rezistat sa lucreze 2-3 luni si cu o sustinere frateasca a unor oameni din domeniul PPC care incearca sa inghita si ei ceva de pe urma unora sau a altora.
yoyo
Cele de mai sus nu fac cinste unor agentii Adwords care se vor a fi profesionale, ci a unor agentii care investesc bani in imagine pentru a lua alti clienti care la randul lor vor pleca nemultumiti. Norocul unora dintre agentii e ca acesti clienti tac, public nu se exprima. Tot ce “transpira” e atunci cand clientii abordeaza alte agentii sau alti specialisti PPC.

Engioi da jifs!