Nimicul lui Krumel

Plata per click sau pay per click

Pay per click (PPC) sau plata per click e un mod de a face reclama sau de a castiga bani prin intermediul diferitelor sisteme specializate sau pe motoarele de cautare. Plata per click e o metoda profitabila de promovare sau de a castiga bani.

Pentru cei care cumpara reclama (advertisers ), profitul e ajustat prin definitivarea unor cuvinte cheie cautate si prin conversia la aceste cuvinte cheie. Magazinele online, firmele ce creaza softuri sau site-urile de afiliati sint printe principalii implicati in campaniile de reclame indiferent ca e pe motoarele de cautare sau pe site-urile de continut.

In functie de interes, campaniile creaza notorietate (awareness), aduc trafic sau convertesc vanzari.

Cei care publica pe bloguri sau diferite site-uri de informare (publishers ), pot castiga bani prin targetarea reclamelor dupa continutul afisat. Singurul interes e sa aduc trafic si sa castige banii pe care ii dau cei care cumpara reclamele. In special site-urile de stiri si blogurile sint axate pe campanii pay per click.

In Romania, site-urile mari sint mai degraba axate pe banere si traficul adus de ele prin diferite retele autohtone, conversia si eficienta reclamelor platite pe click nu sint preferate, awareness-ul si traficul (sau locurile in sistemele de trafic) fiind mai importante.

Alte metode de PPC care la noi inca nu sint dezvoltate ar mai fi:

PPC-ul international e ceva mai variat, cele prezentate mai sus sint cat de cat folosite ca mod de promovare si vanzare de produse si servicii.

Sharing is caring!