De ce nu (mai) convertesti?

Criza, mai nou in .ro, e o grija zilnica e multora dintre noi. N-am fost pana acum obisnuiti sa ne gandim pe performanta/conversie pentru ca anterior crizei banii se faceau usor. Acum, a avea conversii (din) online e cel mai indicat mod de a face afaceri profitabile, in principiu nu costa prea mult.

Revenind, unul din scopurile principale ale existentei pe online e vanzarea/conversia de produse sau servicii. Prin SEO si SEM trimitem trafic (targetat sau nu) catre site-uri in scop de conversie. Ma rog, cele care fac asta…
Read More

Cum faci o structura corecta in Adwords

Una din greselile de inceput pe conturile de Adwords e structurarea contului si a campaniilor. Dupa o analiza prealabila pentru cunvite cheie si concurenta, structurarea contului e importanta.

S-ar spune ca o structura buna de site are o oarecare influenta asupra scorului de calitate (Quality Score) datorita relevatei dintre campanie> ad grup> cuvinte cheie> anunt Adwords.
Read More

Generare de leaduri – Metoda de a vinde (prin) online sau offline

Ma declar din start un novice in domeniul asta, sint atras de el …dar ma depaseste ca experienta, totusi e o metoda foarte buna de a vinde. Drept dovada, o sa dau un exemplu cu o discutie ce a avut loc la ODO Iasi zilele trecute.

Exemplul mi se pare bun, e o nisa care nu cred ca poate converti printr-un magazin online …nu pentru ca nu se poate oferi asa ceva intr-un magazin online …ci datorita cantitatilor si modului mai special de a face o comanda.

Pentru inceput, hai sa vedem ce inseamna lead generation si la ce ajuta.

O versiune „usoara” de a defini lead generation ar fi: „Eu ti-l aduc la usa sau pe site, de aici incolo e treaba ta ce faci cu el. Afacerea o faci tu cu el, eu ti l-am adus.” Un potential client odata adus trebuie convertit de catre cei care se ocupa de vanzari. Reusita vanzarilor sta in capacitatea celor care se ocupa de vanzari de a converti un client.

Dar asta nu e problema celui care a adus clientul, pentru ca regula de bun simt spune ca potentialul client adus are intentie de cumparare si deci nereusita tine de vanzare si nu de aducerea clientului. Sint si exceptii dar mergem pe ideea ca oamenii vor sa faca bani si exista interes pentru serviciul sau produsul oferit.

Read More

Filtrare si generare cuvinte cheie prin Adwords

Duminica vorbeam cu Tudor Rus (de la Tea Communications) despre campaniile Adwords si despre cuvintele cheie care ar putea fi generate pentru un site. Am postat candva o lista de generatoare liste cuvinte cheie care merge pe .ro, merge adaugata si optiunea asta noua.

Noua interfata Adwords are optiuni mult mai interensante, unele din ele create ca functionalitati ce suplinesc rapoartele vechi. Despre Anunturi filtrate pe continut prin Adwords am discutat anterior, optiunea despre care scriu azi se aseamana.

Asemanarea dintre ele e ca poti tria manual pe ce cuvinte cheie sa iti apara anunturile la cautari sau pe ce site-uri pe continut.
Read More

De ce nu iti iei click-uri bune?

Articolul asta o sa exprime mai mult viziunea si experienta unui publisher Adsense, dar neignorand modul de gandire a unui advertiser si nevoile lui.

Am prezentat in cateva articole anterioare modalitati de filtrare si plasare a anunturilor Adwords pe continut, incercand sa explic de ce e bine sa tii cont de mediul in care anunturile vor aparea.
Read More

Anunturi filtrate pe continut prin Adwords

Sugeram candva folosirea Google Ad Planner pentru plasamente anunturi Adwords pe continut, e un tool destul de bun pentru .ro, dar intre timp Google Adwords si-a modificat interfata aducand optiuni noi.

Una din ele tine de selectarea site-urilor in care anunturile Adwords apar, optiune foarte buna pentru ca triaza site-urile in care apar acele anunturi. Mergeti in tab-ul specific pentru reclamele pe continut, setati ca perioada de timp minim 7 zile de raportare si alegeti un domeniu din lista ce apare, dupa care alegeti sa vedeti lista de link-uri pe care apar reclamele pe acel domeniu.
Read More

Continutul, un factor excelent de conversie

Manipulare prin texte Cei de pe PPC, in special, se lupta cu bugetele si BID-urile pentru anunturile Adwords, landing page-urile, optimizarea anunturilor Adwords si mesajele transmise de anunturi.

De cele mai multe ori sintem interesati de o plasare cat mai buna a anunturilor, dar si de conversiile pe care reclamele le au dupa accesare. Sau cel putin asa ar trebui sa fie….

O campanie e buna daca aduce trafic cu intentie de cumparare, consuma putin din buget si au Bid-uri mici, toate astea aducand profitabilitate clientilor sau siesi.
Read More

Campanii Adwords cu bugete de criza si rezultate profitabile

Buget redus AdwordsVorbeam zilele trecute despre Criza unor magazine online si Bid-urile pe cuvinte cheie si scoteam in evidenta ca unele campanii adwords nu sint setate „conform crizei” si ca se cheltuiesc inutil bugete pentru cuvinte cheie ce nu aduc neaparat conversii profitabile.

De ce zic asta? Pentru ca exista si alte metode de a concura la cuvinte cheie in care concurenta cheltuie mult, fara a consuma bugete mari. In timp ce altii consuma bugete mari platind trafic inutil (sau oricum care converteste in mica masura), altii se axeaza doar pe conversie cu bugete mici.

Hai sa incepem timid sa vedem daca ceea ce am facut pana acum ne-a costat o suma mare de bani si daca solutia asta e mai convenabila.
Read More

Criza unor magazine online si Bid-urile pe cuvinte cheie

Crizat financiar Sintem in criza sau crizati, poante specifice unei perioade confuze, mai mult la noi decalt la altiii. Vedem, cel putin in domeniul magazinelor online, o serie de „crizati” (unii adevarati, altii falsi) si un numar marit de pareri despre criza in ecommerce-ul romanesc.

Nu vreau sa comentez prea mult subiectul asta, fiecare stie cati bani are in buzunar (sau nu) si cati din ei merg spre investitii.

Magazinele online din .ro par sa fie afectate, dar nu neaparat toate. Fiind criza sau crizate, unele magazine nu fac economii in privinta bugetelor pentru anunturile Adwords ridicand pretul pe cuvinte cheie in speranta unui monopol si a unui trafic care sa converteasca. E dreptul lor, cu o singura intrebare: Criza sau nu?
Read More

Vanzari de sezon si profit marit temporar

Cadouri craciunSimtul si nevoia de a cumpara produse sint cele mai accentuate in periada sarbatorilor. Indiferent care ar fi produsele, o sarbatoare e un motiv de a creste profitul ca magazin online.
Cumparatorii, chiar si cei mai sceptici, sint nevoiti sa cumpere (indiferent ca e offline sau online).

Cu alte cuvinte, magazinele online ar trebui sa fie pregatite si sa preintampine nevoia de a cumpara a vizitatorilor.

Sarbatorile romanesti

  • Mos Nicolae – 6 decembrie
  • Craciunul – 25 decembrie
  • Anul Nou – 31 decembrie
  • Sfantul Valentin, Ziua indragostitilor – 14 februarie
  • Dragobetele – 24 februarie
  • Martisor – 1 si 8 martie
  • Ziua femeilor – 8 martie
  • Pastele – aprilie-mai
  • Ziua Copilului – 1 iunie

Read More