Nimicul lui Krumel

Nivelul scorului de calitate al unui cuvant cheie

Scorul de calitate sau Quality Score este un factor important care poate micsora sau mari plata per click in functie de calitatea cuvantului cheie in raport cu relevanta reclamei si a paginii de destinatie.

Scorul de calitate reflecta in principal rata de click CTR a unui cuvant cheie. Rata de click sau Clickthrough Rate (CTR) reprezinta numarul de click-uri date pe o reclama (anunt Adwords), impartit la numarul de afisar ale reclame.

Reclamele (anunturile Adwords) si cuvintele cheie au rata de click separate, prin care puteti observa performanta unei reclame (anunt Adwords) sau a unui cuvant cheie.

Cuvintele cheie pot avea una dintre cele trei stări ale Scorului de calitate:

* Excelent: cuvântul cheie este foarte relevant şi nu este necesară nicio îmbunătăţire a Scorului de calitate.
* Bun: cuvântul cheie este relevant, dar puteţi beneficia, totuşi, de un Scor de calitate mai înalt.
* Slab: acest cuvânt cheie nu este foarte relevant pentru utilizatori, iar Scorul de calitate necesită îmbunătăţiri.

Nivelul scorului de calitate se imparte in 3 evaluari: Excelent, Bun si Slab.
Evaluarile va ajuta sa va dati seama daca reclama sau cuvintul cheie e relevant si daca are o plata per click cat se poate de minim.

Factorii scorului de calitate se preconizeaza a fi:

Pe .ro Adwords-ul are cam aceleasi functionalitati, exceptand poate partea de targetare si de destinatiile de plasare.

Cu cat „Excelent”-ul se gaseste mai des ca nota calitativa pentru campaniile voastre, cu atat mai bine. 🙂

Personal, sint obisnuit cu termenii englezesti, traducerile romanesti mi se par cam stangace si prost traduse.

Sharing is caring!