Nivelul scorului de calitate al unui cuvant cheie

Nivelul scorului de calitate AdwordsScorul de calitate sau Quality Score este un factor important care poate micsora sau mari plata per click in functie de calitatea cuvantului cheie in raport cu relevanta reclamei si a paginii de destinatie.

Scorul de calitate reflecta in principal rata de click CTR a unui cuvant cheie. Rata de click sau Clickthrough Rate (CTR) reprezinta numarul de click-uri date pe o reclama (anunt Adwords), impartit la numarul de afisar ale reclame.

Reclamele (anunturile Adwords) si cuvintele cheie au rata de click separate, prin care puteti observa performanta unei reclame (anunt Adwords) sau a unui cuvant cheie.

Cuvintele cheie pot avea una dintre cele trei stări ale Scorului de calitate:

* Excelent: cuvântul cheie este foarte relevant şi nu este necesară nicio îmbunătăţire a Scorului de calitate.
* Bun: cuvântul cheie este relevant, dar puteţi beneficia, totuşi, de un Scor de calitate mai înalt.
* Slab: acest cuvânt cheie nu este foarte relevant pentru utilizatori, iar Scorul de calitate necesită îmbunătăţiri.

Nivelul scorului de calitate se imparte in 3 evaluari: Excelent, Bun si Slab.
Evaluarile va ajuta sa va dati seama daca reclama sau cuvintul cheie e relevant si daca are o plata per click cat se poate de minim.

Citeste si:  Proprietatea intelectuala a unui prestator de campanii Adwords

Factorii scorului de calitate se preconizeaza a fi:

  • istoricul contului – daca ai un cont ce are un istoric bun (vechime, bani multi rulati), reclamele ajung sa aiba un pret si o rata de click mai buna
  • relevanta cuvintelor cheie pentru reclama/anuntul creat – cuvintele cheie trebuie sa aibe o relevanta buna fata de anunturile care le reprezinta
  • relevanta cuvintelor cheie pentru reclama/anuntul creat si cautarea facuta – intre ele trebuie sa existe o relevanta pentru a avea un pret per click potrivit
  • rata de click CTR-ul pe Google – valabil pentru campaniile pe cautarile din motorul de cautare, fara coninut
  • rata de click CTR-ul pentru continut – valabil pentru campaniile pe continut
  • factori de localizare geografica – specificitatea cuvintelor cheie si a reclamelor prin termeni specifici geografici
  • pagina de destinatie – pe reclama, pagina de estinatie influenteaza rata de click si nu numai
  • pagina de conversie – aici trebuie sa existe o releanta intre cuvinte cheie, reclama, pagina de destinatie si cea de conversie
Citeste si:  Patru emotii umane de baza pentru a vinde ceva

Pe .ro Adwords-ul are cam aceleasi functionalitati, exceptand poate partea de targetare si de destinatiile de plasare.

Cu cat „Excelent”-ul se gaseste mai des ca nota calitativa pentru campaniile voastre, cu atat mai bine. 🙂

Personal, sint obisnuit cu termenii englezesti, traducerile romanesti mi se par cam stangace si prost traduse.

Sharing is caring!

2 Comments

  1. Sfat… orice cuvant care ia calificativul „Slab” … trebuie sters din contul de google.
    Personal merg pe cifre… Quality score are o valoare intre 1 si 10. Recomand orice este egal sau mai mic de 5 sa fie sters din cont.  (Cu cat este mai mic, cu atat trebuie sters mai urgent din cont 🙂
    Mai ales daca cuvantul sau cuvintele din care se compune fraza se mai regaseste in cont.
    Daca cuvantul respectiv se doreste neaparat… exista metode de a creste Quality Score…
    Nota: Sper ca slab = 5 sau mai mic.
    PS: O mica sugestie… ar prinde bine un plugin prin care sa fim notificati daca s-a raspuns la comentariu sau daca au aparut comentarii noi.

    Răspunde

  2. Mersi de feedback Andrei.

    Ar trebui sa primesti notificare. 🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *